trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb vandaag exact dezelfde e-mail gehad van orfeo ,maar ik had 29 april een afspraak voor de screening bij de anesthesist😕
Offline
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

:/
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

Wel grappig dat ze 1 dag voor goede vrijdag een mail sturen. Ik ga ze morgen bellen. Zul je zien dat ze gesloten zijn.

Verder heb ik zojuist een klacht ingediend bij vumc want ook daar sta ik in de wachtlijst voor adamsappel correctie. Zij hebben een wachttijd van 112 dagen staan en ik wacht nu al meer dan 9 maanden op een operatie datum.

Tot slot heb ik transvisie een mail gestuurd. Wellicht dat ze kunnen meedenken etc.

Wordt vervolgd
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20190516 »

@Nisss ik heb vanmiddag orfeo kliniek gebeld en gevraagd of mevr Wichers(de assistente van dr Meijer) mij terug kan bellen .. de telefoniste heeft het genoteerd en wat ik al had verwacht,ik ben noet terug gebeld .kijken of ikmorgen nog telefoontje krijg
Offline
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

Hi Rikki ik heb je een pb gestuurd. De persoon die je zoekt (wiggers) is er pas donderdag werd mij verteld.

Ik denk dat we beter een pb via vumc app naar dr Meijer kunnen sturen met het verzoek om te bellen naar ons. Wat vind jij?
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20190516 »

@Nisss van mij mag je het proberen,maar als ik via de vumc omgeving een vraag stel,krijg ik daar nooit antwoord op.. dus ik neem de moeite er niet meer voor...ik ga me lekker op leuke dingen richten en ik wacht het verder wel af.
Groetjes Rikki
Offline
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Rikki, Nisss? Hebben jullie vooruitgang geboekt?
Ik heb bij VUmc contact gehad met Drs. Meijer via email langs de balie, niet via de online omgeving.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

Hi,

Toevallig vandaag reactie ontvangen ivm een klacht die ik heb ingediend via vumc.
Ik weet niet wat ik moet doen. Hebben jullie een advies voor mij?

.... Reactie vumc.....
De wachttijden zoals die nu worden vermeld op de website voor een operatie moeten inderdaad worden aangepast. Helaas is de wachttijd voor sommige operaties ondertussen een jaar of langer. Eerder gaf ik u al aan dat de oorzaak daarvoor voor een belangrijk deel is gelegen in personeelstekorten op de OK. Ik kan u dus niet anders melden dan dat het feit dat u inmiddels ruim 9 maanden op de wachtlijst staat eerder uitzondering dan regel is en dat iedereen in het ziekenhuis zijn/haar uiterste best doet de wachttijd niet verder te laten oplopen.
 
Er zijn op dit moment nog geen gender geaccrediteerde ziekenhuizen in NL die de ingreep waarvoor u op de wachtlijst staat doen. Daar wordt echter wel druk aan gewerkt. Enkele gender patiënten hebben zich laten opereren in het buitenland door het via de verzekeraar te regelen via wachttijdbemiddeling.  Indien u dit wenst is Dr. Rinkel van de afdeling K&O graag bereid om voor u een verwijsbrief op te stellen.
 
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Pfff. Wow, daar sta je dan. Ik zou ook even niet weten wat te doen.
In het buitenland kan dit inderdaad vaak op kortere termijn; maar dan zijn reiskosten vaak niet vergoed (en als verblijf buiten ziekenhuis/kliniek plaatsvindt, de verblijfskosten ook niet).
Aangezien je nu al wel 9 maanden op de wachtlijst staat, dan kan ik me voorstellen dat de marginale winst erg klein gaat worden
(kort door de bocht rekenvoorbeeld: nog 3 maanden wachten binnen VUmc, of bijvoorbeeld 2 maanden in land X), zeker als je meetelt dat niet alle kosten vergoed worden.
Alternatief verder zou kunnen zijn om in andere plastische chirurgie priveklinieken in Nederland FFS te laten uitvoeren, maar dan bestaat de kans weer dat de expertise op het gebied van FFS weer flink minder is.

Waar in mijn geval de wachtlijst voor FFS via Drs. Meijer 6 maanden was (op eigen verzoek ingreep op z'n vroegst na 24/3/19, en vond uiteindelijk plaats 25/3/19, wie weet, was de wachtlijst dus zelfs korter), en de 2e FFS ingreep binnen een maand daarna (op 23/4/19) plaatsvond snap ik niet echt.
Ik ben er persoonlijk natuurlijk dolblij mee; mijn medische traject is afgezien van mogelijke complicaties klaar, maar ik voel me wel extra rot in jullie richting. Ik ben natuurlijk niet voorgedrongen, althans niet actief, maar ik ben wel later ingestapt dan jullie, en toch sneller behandeld.

Misschien juist OMDAT ik buiten het VUmc om mijn transitie heb gedaan, maar ik kan niet "mezelf binnen VUmc" met "mijzelf buiten VUmc om" vergelijken.
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Amber Vlinder »

Lieve meiden,

Bij mij zou de adamsappelcorrectie worden uitgevoerd als onderdeel van de FFS. Dat zou een extra operatie schelen, en omdat er voor de huidcorrectie na de FFS toch al een sneetje onder mijn kin worden gemaakt, zou men via die weg de adamsappel bijschaven. Dus dat scheelt dan ook een litteken.

Daar ik al 2 jaar op de planning sta voor een FFS, kreeg ik woensdag een berrichtje via mijn dossier van de KNO-afdeling met de vraag of ik de adamsappelcorrectie los van de FFS wil laten uitvoeren vanwege de enorme wachttijden voor een FFS. En die operatie zou dan ook nog in een andere kliniek in Almere plaatsvinden.

Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten want het is een extra operatie, en kans op een blijvend litteken in de buurt van je adamsappel. En ik vind de FFS belangrijker dan de adamsappelcorrectie. Zijn er meer meiden die een dergelijk voorstel hebben gekregen?

Lieve groet,
Amber
Plaats reactie