De Vaart

Gevoelens die je met de wereld deelt
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: De Vaart

Bericht door JustMe »

Vethrvolnir,

Je hebt al flinke stappen gemaakt. Ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken of je in het 'Sjabloon' past.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: De Vaart

Bericht door Tijgertje »

Is toch een heel ander verhaal wat ik hier lees. Je zette mij alleen op het verkeerde been door deze achtergrond informatie er niet bij te vertellen en in dit topic aan te haken.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

Ik heb dinsdag mijn afspraak bij de Vaart. En volgens mij bij Marja Salverda. En ik lees op zorgkaart nederland deze waardering: " Toelichting
Marja luistert niet, geeft weinig of geen informatie en vraagt regelmatig aan mij wat we ook alweer hebben gedaan en waar we mee bezig zijn. Erg onbekwaam. Heeft ook erg outdated informatie en beeld over genderdysforie.Gebruikt de verkeerde voorzetsels en naam nadat ik heb aangegeven anders aangesproken te worden."

Fijn. Kent iemand anders hier Marja?
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: De Vaart

Bericht door Anon20200101 »

Als zij een wat oudere vrouw met bril en kort haar is, dan ja.
Ik ben 1x voor een intake bij Ve Vaart geweest, maar weet de naam van de vrouw niet meer.

Wat ga je nu doen, deze subjectieve recensie gelezen te hebben?
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

Alles voor haar uittypen. Dus een mini bio met focus op het onderwerp van de intake. En dat aan haar geven. Want dat was wat ze wilden weten bij elke intake tot nu toe en bij de ass intake deden ze het in het intake formulier al. Ook als iemand nog weet wat er werd gevraagd. Hoor ik het graag. Ook ga ik het opnemen met een voice recorder en een schriftelijk verslag maken. Dat stuur ik dan aan haar. Ik zal onderwijl notities maken en regelmatig vragen of ze niet iets vergeet. ... ik zal opletten dat ze niet afdwaalt. En scherp zijn op en doorvragen naar onderliggende aannames. Ze is inderdaad van 1949 oid.
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: De Vaart

Bericht door Anon20200101 »

Die mini-bio was je toch ook expliciet al om gevraagd in de vorm van je levensverhaal?

Ga je nu als het ware haar behandelaar worden door aantekeningen te maken over wat zij (niet) zegt?!?! Is het niet veel handiger voor je doel om je te focusen op JOUW verhaal?
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: De Vaart

Bericht door Eveliene »

Vethrvolnir schreef:Alles voor haar uittypen. Dus een mini bio met focus op het onderwerp van de intake. En dat aan haar geven. Want dat was wat ze wilden weten bij elke intake tot nu toe en bij de ass intake deden ze het in het intake formulier al. Ook als iemand nog weet wat er werd gevraagd. Hoor ik het graag. Ook ga ik het opnemen met een voice recorder en een schriftelijk verslag maken. Dat stuur ik dan aan haar. Ik zal onderwijl notities maken en regelmatig vragen of ze niet iets vergeet. ... ik zal opletten dat ze niet afdwaalt. En scherp zijn op en doorvragen naar onderliggende aannames. Ze is inderdaad van 1949 oid.
Op die manier ga jij je doel niet halen. Gewoon je levensverhaal schrijven, inleveren en een paar keer een praatje maken over hoe jij jezelf in de maatschappij ziet staan is genoeg. Wat ze verder doet en zegt moet jou een biet zijn, als ze je maar in zsm tijd naar je uiteindelijke doel brengt en vriendelijk is.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

Goed punt
:shock:
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: De Vaart

Bericht door JustMe »

Er is niet zoveel om je druk over te maken. Je doet met haar alleen de intake. En dat een ander geen klik heeft met haar wil niet zeggen dat jij dat ook niet hebt.

Het resultaat van de intake is als het goed is een behandel plan. Daar moet je uiteindelijk zelf ook nog goedkeuring op geven.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: De Vaart

Bericht door Tijgertje »

We hebben het hier over De Vaart he, niet over individule behandelaars. Ik heb er bezwaar tegen dat behandelaars met naam en toenaam in een kwaad daglicht worden gesteld en helemaal als deze ervaring ook nog eens niet uit eigen waarneming is. Dit heb ik ook bij het formbeheer gemeld, dit is niet professioneel.

Ik vind dat de discussie over het wel en wee van de Vaart in dit topic sowieso ontspoort. Vooralsnog heeft Vethrvolnir het alleen nog maar over aannames en onderbuikgevoelens.

Laat alles eerst maar eens over je heen komen. Schep een band op basis van vertrouwen. Maak geen opnames, maar ga ervan uit dat men jou wil helpen. Het bieden van hulp is namelijk ook de missie van de Vaart en als jij de moed verzameld om over de drempel te komen, gaan zij jou die hulp ook geven.
Plaats reactie