Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zorgverzekering 2019

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Ik heb hier echt (nog) geen verstand van, dus wellicht wat vragen die al gesteld zijn.

Ik heb op dit moment een AV Top verzekering bij DSW. Verwacht dit jaar aan de testo te kunnen en volgend jaar de masectomie bij v Loenen te doen.

Ik denk dat ik ook voor een phallo ga en neem dr. Miroslav Djordjevic in Belgrado serieus in overweging.

Dit is geen goedkope operatie en voorschieten lukt dus niet. Nu las ik dat vanuit restitutiepolissen je zelf niets voor hoeft te schieten. Is dit ook zo bij buitenlandoperaties?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Anon20200101 »

Bij buitenlandse ingrepen dien je normaalgesproken eerst zelf voor te schieten, waarna je het betaalde bedrag (tot normbedrag in Nederland) vergoed krijgt. Je kan expliciet vragen aan je verzekeraar of zij daarvan kunnen/willen/mogen afwijken, maar de kans daarop is verwaarloosbaar klein.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Oei
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Anon20200101 »

Je hebt in ieder geval een restitutiepolis, dat is de best mogelijke situatie.
Had je de andere polisvorm, dan zou je doorgaans 'tot xx% (ik meen 75%?) van dat normbedrag' terugkrijgen bij niet-gecontracteerde zorg.

Als je verzekeraar niet mee wil denken met je, zou je bij een instelling of familie misschien een lening kunnen afsluiten die ja na de operatie terugbetaalt? Dat zou dan met een beetje geluk 'maar' voor een paar weken tot maanden zijn.
Mijn SRS tijdslijn qua geld:
27 jul: 20% vooraf om datum vast te zetten
10 dec: 80% restant
24 dec: operatiedatum
15 jan ontslag uit zorg & ontvangst rekening
11 feb geld terug van verzekering

PS: houd er bij buitenlandse ingrepen rekening mee de verblijf buiten ziekenhuis (was bij mij het geval, 4 dagen ziekenhuis, 25 dagen hotel), en reis normaalgesproken niet vergoed worden.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Ik heb nog geen exacte bedragen van de chirurgen gehoord, maar lees dat dit kan variëren tussen de €20.000 en €45.000 enkel voor de operatiekosten plus opname ziekenhuis.

Ik denk dat dat hoge bedrag ook te hoog is voor mijn ouders.
Ik wacht nog even de behandelplannen en bedragen van chirurgen af en ga dan even leuren bij verschillende verzekeringen denk ik

De resterende bedragen als verblijf en reiskosten kan ik wel ophoesten.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Hielke »

Ik weet niet of het relevant is, maar strikt genomen heeft DSW geen restitutiepolissen. Zie hieronder (van DSW-site):

"Als verzekerde van DSW Zorgverzekeraar kunt u zelf kiezen naar welk ziekenhuis en welke arts, tandarts, fysiotherapeut of andere zorgverlener u gaat. Onze polis is hier helemaal op afgestemd. We combineren namelijk al jaren de voordelen van een natura- en restitutiepolis in één combinatiepolis.

Ons beleid is zoveel mogelijk Nederlandse zorgverleners te contracteren. Voordeel: u hoeft de nota niet voor te schieten en heeft volledige keuzevrijheid. De gecontracteerde zorgverleners dienen hun declaraties namelijk rechtstreeks bij ons in. U vindt hier een overzicht van gecontracteerde zorgverleners.

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan ontvangt u zelf de nota en vergoeden wij, na ontvangst van deze nota, aan u de zorg tot maximaal de door ons vastgestelde vergoeding. Dit kan betekenen dat u geen volledige vergoeding van de nota krijgt.”
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Ik zit ook niet vast aan DSW ze vergoeden wel in het buitenland, net als Zilveren Kruis. Als ik me tijdig oriënteer kan ik in december switchen. Wil de verzekeringen vergelijken met elkaar aan de hand van de kostenraming die ik ontvang.

Ik las wel ergens dat als je zorg afneemt binnen de EU of de verdragslanden (waar Servië) onder valt. Er een mogelijkheid is dat de zorgaanbieder akkoord gaat met directe (achteraf) betaling door de zorgverzekeraar, vanwege de EHIC (European Health Insurance Card)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Zijn er hier mensen die zich hebben laten behandelen in Servië?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Anon20200101 »

Sander schreef: 10 jun 2019, 14:00 Ik zit ook niet vast aan DSW ze vergoeden wel in het buitenland, net als Zilveren Kruis. Als ik me tijdig oriënteer kan ik in december switchen. Wil de verzekeringen vergelijken met elkaar aan de hand van de kostenraming die ik ontvang.

Ik las wel ergens dat als je zorg afneemt binnen de EU of de verdragslanden (waar Servië) onder valt. Er een mogelijkheid is dat de zorgaanbieder akkoord gaat met directe (achteraf) betaling door de zorgverzekeraar, vanwege de EHIC (European Health Insurance Card)
Fingers crossed
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zorgverzekering 2019

Bericht door Sander »

Ja idd.

Nee heb ik, ja kan ik misschien krijgen 😉