Leuke voorvallen
-
jacqueline
Re: Leuke voorvallen
ik heb dat van te voren al uitgetest: ik KAN passabel zijn en nu stel ik dat ook als eis om verder te gaan. Ik ga niet als een onpassabele transvrouw door het leven. Zelfacceptatie vind ik veel belangrijker dan acceptatie van de buurt. Bovendien: stel dat je je baan kwijt raakt en dat je weer moet gaan solliciteren.....dan kan je maar beter passabel zijn anders kan je een baan echt op je buik schrijven. De maatschappij is keihard hoor....voor jou 10 anderen
-
J1nny
Ik weet het.
We gaan zien.
We gaan zien.
-
Anon20180501
@Jacqueline
Om te kunnen opgaan in de massa is het wel zo handig dat je niet door diezelfde massa verstoten word maar geaccepteerd, ongeacht je passibiliteit.
Oordelen op uiterlijk zal helaas nooit verdwijnen en soms afwijzing tot gevolg kunnen hebben. Acceptatie en beoordeling op innerlijke kenmerken is mijns inziens daarom veel belangrijker. Bovendien, aan je uiterlijk kan je werken maar alles hangt af van je innerlijke gemoedsrust dat door vele externe factoren zowel posititief als negatief beinvloed kan worden en direkt zichtbaar af te lezen is aan je houding en gedrag, kortom je uitstraling.
Op een slechte dag voor mij merk ik wel eens dat ik er minder florisant (passabel zo je wil) bijloop door het toenemen van de starende blikken en wat ik daaraan kan aflezen.
Je uiterlijk is zeker belangrijk maar denk niet dat alles daarvan afhangt, het is het hele plaatje. Een legpuzzel waarbij je niet bij de kantjes begint maar in de kern, bij je innerlijke zelf.
Om te kunnen opgaan in de massa is het wel zo handig dat je niet door diezelfde massa verstoten word maar geaccepteerd, ongeacht je passibiliteit.
Oordelen op uiterlijk zal helaas nooit verdwijnen en soms afwijzing tot gevolg kunnen hebben. Acceptatie en beoordeling op innerlijke kenmerken is mijns inziens daarom veel belangrijker. Bovendien, aan je uiterlijk kan je werken maar alles hangt af van je innerlijke gemoedsrust dat door vele externe factoren zowel posititief als negatief beinvloed kan worden en direkt zichtbaar af te lezen is aan je houding en gedrag, kortom je uitstraling.
Op een slechte dag voor mij merk ik wel eens dat ik er minder florisant (passabel zo je wil) bijloop door het toenemen van de starende blikken en wat ik daaraan kan aflezen.
Je uiterlijk is zeker belangrijk maar denk niet dat alles daarvan afhangt, het is het hele plaatje. Een legpuzzel waarbij je niet bij de kantjes begint maar in de kern, bij je innerlijke zelf.
-
Fay
Waarbij imo passabiliteit maar 1 ding betekent, dat jij je ok voelt met wie je bent
-
Sabrina40
Ik ben het meer dan volledig met Joyy en Daniela eens. Natuurlijk moet je zo veel mogelijk proberen om er passabel uit te zien, een beetje acceptabel stemgeluid te produceren en je niet te bewegen als een bootwerker in een jurk. Maar absoluut centraal staat natuurlijk je eigen uitstraling. Als jij jezelf niet voor 200% accepteert, dan kun je de acceptatie en hopelijk respect van de buitenwereld doodgewoon vergeten.joyy schreef:Waarbij imo passabiliteit maar 1 ding betekent, dat jij je ok voelt met wie je bent
Die zelfacceptatie had ik zelf eigenlijk gelukkig al vanaf dat allereerste moment in mijn 4e levensjaar. Zelfvertrouwen ben ik vanaf 1982 gaan opbouwen en hoop ik ook in de TV uitzending “Debat op 2” van 17 november weer voldoende uit te kunnen stralen.
-
J1nny
Stemgeluid en uiterlijk lijkt nergens naar (voor mijn gevoel) bewegen gaat als gebruikelijk lomp, maar hier op het dorp is de acceptatie en het respect tot op heden 250 procent.Sabrina40 schreef: Ik ben het meer dan volledig met Joyy en Daniela eens. Natuurlijk moet je zo veel mogelijk proberen om er passabel uit te zien, een beetje acceptabel stemgeluid te produceren en je niet te bewegen als een bootwerker in een jurk. Maar absoluut centraal staat natuurlijk je eigen uitstraling. Als jij jezelf niet voor 200% accepteert, dan kun je de acceptatie en hopelijk respect van de buitenwereld doodgewoon vergeten.
.
Ik ben dan ook erg overtuigd van mijzelf.
-
Sabrina40
Jinny, dit is toch helemaal fantastisch en zo zou het natuurlijk altijd moeten gaan. Gefeliciteerd ! Maar helaas zijn er buiten jouw dorp helaas nog steeds vele krachten, die het mensen als wij moeilijk kunnen maken, als wij ons niet voldoende passabel kunnen presenteren, SabrinaJinny schreef:Stemgeluid en uiterlijk lijkt nergens naar (voor mijn gevoel) bewegen gaat als gebruikelijk lomp, maar hier op het dorp is de acceptatie en het respect tot op heden 250 procent.Sabrina40 schreef: Ik ben het meer dan volledig met Joyy en Daniela eens. Natuurlijk moet je zo veel mogelijk proberen om er passabel uit te zien, een beetje acceptabel stemgeluid te produceren en je niet te bewegen als een bootwerker in een jurk. Maar absoluut centraal staat natuurlijk je eigen uitstraling. Als jij jezelf niet voor 200% accepteert, dan kun je de acceptatie en hopelijk respect van de buitenwereld doodgewoon vergeten.
.
Ik ben dan ook erg overtuigd van mijzelf.
-
J1nny
Klopt, weet ik en ik ben ook alles behalve passabel.
Acceptatie is voor mij voorlopig het hoogste doel.
En de rest, dikke huid kweken.
Acceptatie is voor mij voorlopig het hoogste doel.
En de rest, dikke huid kweken.
-
Sabrina40
Ik kon op mijn 50e ook niet uit de lucht komen vallen als een vrouw zonder verleden. Mijn ervaring is dat men jou toch op den duur gewoon gaat zien en behandelen als de persoon die jij uitstraalt te willen zijn.
Dus houd vol en van mijn kant wens ik je alle sukses toe, Groetjes, Sabrina
Dus houd vol en van mijn kant wens ik je alle sukses toe, Groetjes, Sabrina
-
J1nny
Thk's Sabrina, ik ben vrijwel zo oud, je snapt het.......