Nieuwe chat! Zie dit topic.

workshop

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

workshop

Bericht door Jasper »

Hoi allemaal, ik las dat er 1 december een workshop is voor homoseksuele en biseksuele transmannen bij transvisie in Amsterdam met als onderwerp: (het aangaan van) een relatie:hoe doe je dat? Ik ga erheen en vroeg me af of er nog meer mannen van dit forum het plan hebben om heen te gaan. Zou leuk zijn om elkaar eens te ontmoeten!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: workshop

Bericht door Harro »

Klinkt op zich interessant, k val echter op vrouwen...
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: workshop

Bericht door Laurens2 »

Ik heb ook eens gekeken op hun site omdat ik er wel in geïnteresseerd ben, maar kan de betreffende workshop niet vinden. Zou graag willen weten waar je dit hebt gelezen omdat het me interessant lijkt. Wat ik wel kon vinden is:

27 oktober Groepsgesprek mannengroep Amsterdam:
relaties en intimiteit

Wat betekent het al dan niet hebben van een relatie voor je? Hoe ga je om met intimiteit voor, tijdens en na je transitie? Wat verandert er? En als je een nieuwe relatie aangaat, wat vertel je dan over je transseksualiteit, wanneer en hoe?


Ook belangrijk:
Toelating:
Je kunt onaangekondigd deelnemen
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: workshop

Bericht door Jasper »

Hoi Mark, ik heb dit gelezen op het prikbord van transman.nl. Daar staat ook waar je meer erover kan lezen. Ben benieuwd of het je wat lijkt!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: workshop

Bericht door Laurens2 »

Hey Jasper, ik kan het nergens vinden op hun site. Op de agenda staat niks vermeld voor 1 december en kan niks vinden over de desbetreffende workshop in hun nieuwsrubriek. Of ben ik nou blind?
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: workshop

Bericht door Jasper »

Hoi Mark, ik heb even de site voor je opgezocht. Via transvisie.net/doelgroepen/mannen-v-m kom je op de info. Ik hoop dat je het nu kan vinden!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: workshop

Bericht door Laurens2 »

Dankje Jasper! Heb het nu wel kunnen vinden ;)

Ik haal uit de uitleg dat het voornamelijk gaat om ervaringen uit te wisselen. Ik had gehoopt dat het om het proces ervoor ging, het ontdekken van je geaardheid. Ik zit daar nogal in de knoop mee omdat ik nooit een relatie heb gehad en ik weet dat ik wel op vrouwen val (maakt dat mij hetero?) maar kan ook een jongen heel erg leuk vinden. Alleen van de andere kant zou ik nooit een sexuele relatie aan willen gaan met een bio man en om mijn partner dat te ontnemen vind ik ook niks. Dat bedoel ik niet zo van ik wil niet intiem met iemand zijn, maar niet op een bioman-biovrouw manier (aangezien ik vrouwelijk daaronder wil blijven vanwege angst voor complicaties tijdens de behandeling).

Als ik dit zo typ lijkt het voor mij wel duidelijk te worden dat ik geen relatie wil met een bio man (met een werkend geslachtsdeel en daar ook "gebruik van wil maken in de buurt van een vrouwelijk geslachtsdeel"). Misschien betekend dit allemaal wel dat ik een relatie met een transman wel aan wil gaan.

Dat bedoel ik dus, ik zit hier hardop te denken over een nogal gênant onderwerp (sorry voor diegene die dit gelezen heeft ;) ) maar ik had gehoopt daar meer duidelijkheid over te krijgen tijdens die workshop.
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: workshop

Bericht door Jasper »

Geen sorry,Mark! Het is en blijft een lastig onderwerp. Ik weet voor mezelf dat ik op mannen val en noem mij dan ook homoseksueel. De meeste mensen in mijn omgeving weten dat ik homo ben en weten niks van de genderdysforie. (ik heb een hekel aan de term transseksueel, vandaar). Bij mij is een verlenging van de plasbuis asl eerste operatie tot 2x toe mislukt. Toen ik bij dr. Bouwman kwam, kreeg ik te horen dat er teveel schade was aangericht daar beneden en dat hij eigenlijk niks voor me kan doen. Dus qua intimiteit zit ik daar wel met een probleem. Maar goed, dit is weer erg off-topic! Laat je weten of je nog heengaat 1 december?
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: workshop

Bericht door Laurens2 »

Wat erg dat het allemaal zo is gegaan wat betreft je operaties daarbeneden. Maar ik denk dat intimiteit ook op andere manier kan, ik bedoel als je toch van elkaar houd is overal een oplossing op te vinden.
Zelf ben ik ook bang dat het fout zal gaan, alleen weet ik niet of ik me dan ooit man zal kunnen voelen als ik een vrouwelijk geslachtsdeel heb. Maar dat is iets voor over een aantal jaar. Ben nog niet eens bezig met de diagnostische fase.

On topic: Ik denk nu niet dat ik er naartoe ga omdat het een hele andere doelstelling heeft als wat ik wil. Maar mocht er iets aan de situatie veranderen laat ik je wat horen!

Groetjes Mark
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: workshop

Bericht door Figó »

Hey ik zit dit zo te lezen en misschien is het wel een idee om dit topic te splitsen, als dat zo heet, en dan een nieuw topic juist over hetgeen wat Mark bedoelt. Over geaardheid en intimiteit enzo. is denk ik best wel interessant voor veel mannen hier, voor mij ook!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl