EditieNL

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
TheGirl

EditieNL

Bericht door TheGirl »

Voor degene die EditieNL gezien hebben http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... gender.xml" target="_blank
Was dus vandaag op tv.
Laurens2

Re: EditieNL

Bericht door Laurens2 »

Ja leuk, laten we de combinatie van zelfmoord en transgender maar weer eens uit de kast halen(!). Kunnen ze niet eens vertellen dat transgenders mensen zijn die leven en recht hebben om te leven.

Dat ze uitleggen dat we ook maar mensen zijn die niet voor een keuze staan maar dat het gaat om een gevoel dat we hebben. Als dat word gedaan zullen andere er ook geen negatieve reacties op geven en werkt dat beter voor het zelfbeeld. Zo worden we alleen maar als zielig bestempeld. Zelfmoord word tegenwoordig gezien als een teken van zwakte, en niet van moed.

Om misselijk van te worden, dat artikel. [/Mijn mening]
TheGirl

Bericht door TheGirl »

Klacht indienen bij RTLNieuws miscchien?
Fay

Bericht door Fay »

ik begrijp je reatcie niet goed, ok, het is rtl en natuurlijk ene futiel bericht, e doch, er wordt iig aandacht besteed aan ons mensen en de toon ervaar ik dan vooral als, dit zijn serieuze problemen en daar dient meer aandacht aan geschonken te worden

Joyy
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

joyy schreef:ik begrijp je reatcie niet goed, ok, het is rtl en natuurlijk ene futiel bericht, e doch, er wordt iig aandacht besteed aan ons mensen en de toon ervaar ik dan vooral als, dit zijn serieuze problemen en daar dient meer aandacht aan geschonken te worden

Joyy
Het ligt nogal gevoelig hier. Maar dit was mijn eerste ingeving, normaal edit ik mijn bericht altijd 3x maar nu werd ik er gewoon heel kwaad om en sprongen er tranen in mijn ogen toen ik het las. Ik zal het even laten bezinken en morgen eens van de andere kant bekijken als dat lukt.

Even geen T-Nederland meer vandaag, goedenavond en fijn weekend allemaal!
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

De zoveelste onzin over ons, het begint al met transgender, dat is zo'n beetje de hele wereld bevolking, zo breed kan dat zijn, "anders zijn dan een ander." Een 100% man of vrouw bestaat niet.

Waar het echt om gaat zijn de transseksuelen die een nogal gecompliceerd leven hebben, mogelijk veel zwaarder dan de groep transgenders, tussen de denkbeeld man en vrouw in.
Dat er OOK transgenders zijn met problemen, is ook waar.

Wat onze ( transseksueel ) leven mede moeilijk / onmogelijk maakt is dikwijls de afhankelijkheid van anderen om de noodzakelijke lichamelijke veranderingen te kunnen ondergaan. Die strijd alleen al is m.i. voor velen al te zwaar, en gewoon dodelijk. Ik kan het weten, ik was bijna twee keer toegevoegd aan die statistieken. Daarnaast spelen natuurlijk veel meer factoren waaronder de onverantwoordelijke uitspraken, sensatie journalistiek zoals wat we boven konden lezen.

En voor de leek een informatieve stuk, voor de ingewijde, stik vol met uitspraken die uit context zijn, of gewoon niet in dat stuk wat heel erg kort is, horen.
dat de maatschappij er nog vol op er aan werkt om ons het leven onmogelijk te maken, ondanks wat vorderingen op dat vlak, en misschien juist daardoor de hoge aantal suïcide pogingen en geslaagde uitvoeringen.

Dan werp je de bal in de tribune, en ontzie de spelers, wij.

Het is nu de vraag, wie heeft bedacht om de teksten zoals wij die kunnen lezen te plaatsen? Heeft / hebben die mens / mensen geen verstand van zaken?
Laatst gewijzigd door Gwendolyn op 17 nov 2012, 08:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

joyy schreef:ik begrijp je reatcie niet goed, ok, het is rtl en natuurlijk ene futiel bericht, e doch, er wordt iig aandacht besteed aan ons mensen en de toon ervaar ik dan vooral als, dit zijn serieuze problemen en daar dient meer aandacht aan geschonken te worden

Joyy
Ja Joyy, zo zien wij het misschien, maar het is er voor jan en alleman. Een groot deel ervan maakt ons leven juist moeilijk zo onmogelijk.
Want wie mee leeft en gewoon respectvol etc etc, heeft ook niets aan dat geschreven stuk.
Je hebt nu eenmaal een grote verantwoordelijkheid met wat je in de krant zet. Al hebben er veel journalisten / uitgevers lak aan.
Fay

Bericht door Fay »

Stel mijn mening hij, heb het even laten bezinken, nee dit is een stuk waar we weinig aan hebben, als je dan al aandacht besteed aan het onderwerp, doe het dan goed, laat je juist onformeren en prop dat niet in een stukje van een paar minuten

Voor de rest zou ik me niet al te druk maken als er wat wordt beweerd wat niet helemaal klopt mbt het gendervraagstuk,en die energie in jezelf steken

Joyy
Minne

Bericht door Minne »

Ik ben het met je eens Mark, het is geen goed stuk. Het zou mooier zijn als dit soort stukken-als hun intentie oprecht is om transgenders te helpen door de groep onder de aandacht te brengen-eens zouden spreken over de moed die je nodig hebt om voor je hele omgeving en jezelf aan de transitie te beginnen en dat het wellicht zwaar is maar de overgrote meerderheid veel en veel gelukkiger word als ze eindelijk kunnen leven in het juiste geslacht! Zo worden we alleen maar afgeschilderd als zielige, hulpeloze nietsnutjes die maar lamlendig zitten te wachten tot het VU ons leven komt redden. Terwijl je op dit forum juist zo veel mensen ziet die zelf bezig zijn en die helemaal niet afhankelijk willen zijn van het VU en die juist actief bezig zijn hun leven te verbeteren. Laten ze daar eens op focussen! Maarja, het zelfmoord verhaaltje is vast makkelijker.

Ohja, en ik herken me persoonlijk echt absoluut niet in dat 'teruggetrokken leven' =.=
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Aan de ene kant vind ik het wel goed van het stukje dat het onder de aandacht brengt dat de zorg/hulp voor transgenders duidelijk te lang duurt, met alle serieuze gevolgen van dien.

Het nadeel is dat veel 'gewone' mensen zelfmoord nog altijd zien als iets wat een keuze is, of om aandacht, en niet als in dat je zo erg met iets in de knoop zit, in een megadiep dal zit en geen andere weg meer uit ziet en het vaak een soort van wanhoop is. Zo van "Ja 14 maanden wachten vinden ze te lang dus gaan ze maar zelfmoord plegen." Dat idee krijg ik er een beetje van. Ook omdat de andere mogelijke oorzaken van suicidale gedachten niet wordt genoemd (zoals het gebrek aan acceptatie, gediscrimineerd worden, familieleden die moeilijk doen, cultuur/religie-clashes, zelf worstelen met het anders zijn en zeker in de periode voordat je weet wat er nou aan de hand is met je, om maar wat te noemen).

En daarnaast vind ik het kwalijk dat ze zeggen dat Andrej Pejic transgender is (in interviews zegt hij zelf nota bene dat hij geen transgender is) en dat ze Chaz onder zijn meisjesnaam neerzetten en 'dochter' noemen. :x