Ja ik liep me vanaf de bank ook heel erg te ergeren aan die man!
Echt, alsof die zoon het expres doet om zijn moeder een dochter af te nemen. Hij kiest juist voor zijn eigen geluk en als ik die vader mag geloven die achter hem zat, is hij er ook flink gelukkiger van geworden. Dus hoe kun je hem dan kwalijk blijven nemen dat hij die keuze heeft gemaakt? (in hoeverre het een 'keuze' was natuurlijk, depressief zijn dan leef je niet meer, dan overleef je alleen.)
Al met al hoop ik wel dat de uitzending ervoor zorgt dat er meer begrip komt voor transgenders en dat de kijker er meer open voor zal staan.
En ik vond het positief dat er ook genoemd werd dat er meer mensen zich voelden tussen man en vrouw in en dat die mevrouw van de VU ook zei dat men tegenwoordig ook gedeeltelijke aanpassingen kon krijgen. (want daar ligt nog steeds mijn angst dat ik erop afgewezen zal worden)
In de media
-
Gabriël
Re: In de media
Laatst gewijzigd door Gabriël op 18 nov 2012, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
finesse
jeetje mina mensen
over oordelen gesproken in jullie reacties....
ik heb nog een half uur met die meneer gesproken . achter 'ons' zit een verhaal en dat zit er achter die meneer ook. ik begreep hem wel uiteindelijk toen hij zijn argumenten rustig uitlegde. zeker over die borstvergroting van maureen. bij de koffie van te voren heb ik haar ontmoet en ik vond dat zij er nu al prima uitziet.
De boodschap van die man was dat als je 'meer wilt' dat je daar ook zelf verantwoordelijkheid voor moet nemen en voor moet sparen. Het onderste uit de kan halen zal niet meer respect afdwingen, integendeel.
en ik vond ook dat carolien het prima deed..rustige duidelijke teksten zonder boosheid uitgesproken. op TV komt het altijd anders over denk ik.
het allerleukste van dit soort uitzendingen is dat je weer nieuwe mensen leert kennen waar je wat van kan leren..bijvoorbeeld een dame uit Capelle.
O ja: die boomsma is echt een leuke vent zeg
over oordelen gesproken in jullie reacties....
ik heb nog een half uur met die meneer gesproken . achter 'ons' zit een verhaal en dat zit er achter die meneer ook. ik begreep hem wel uiteindelijk toen hij zijn argumenten rustig uitlegde. zeker over die borstvergroting van maureen. bij de koffie van te voren heb ik haar ontmoet en ik vond dat zij er nu al prima uitziet.
De boodschap van die man was dat als je 'meer wilt' dat je daar ook zelf verantwoordelijkheid voor moet nemen en voor moet sparen. Het onderste uit de kan halen zal niet meer respect afdwingen, integendeel.
en ik vond ook dat carolien het prima deed..rustige duidelijke teksten zonder boosheid uitgesproken. op TV komt het altijd anders over denk ik.
het allerleukste van dit soort uitzendingen is dat je weer nieuwe mensen leert kennen waar je wat van kan leren..bijvoorbeeld een dame uit Capelle.
O ja: die boomsma is echt een leuke vent zeg
-
J1nny
Dat er een verhaal achter zit, prima.
Overigens was 'hork' de pleegvader en achter Eric de biovader.
En je kan nog zoveel zeuren, maar de afwijzing van Eric kwam nu niet direct genuanceerd over op TV.
Daarbij, sparen, sommige mensen hebben die mogelijkheid niet, en juist de borsten kunnen een trans een stukje helpen, hoekiger gebouwd als ze in de regel zijn.
Daarbij had ik ook de indruk dat de 'hork' zich een mening aanmat over kinderen en trans zijn van een van de ouders die nergens op sloeg.
Zal best dat eea genuanceerder ligt, maar op TV kwam het niet over.
Overigens was 'hork' de pleegvader en achter Eric de biovader.
En je kan nog zoveel zeuren, maar de afwijzing van Eric kwam nu niet direct genuanceerd over op TV.
Daarbij, sparen, sommige mensen hebben die mogelijkheid niet, en juist de borsten kunnen een trans een stukje helpen, hoekiger gebouwd als ze in de regel zijn.
Daarbij had ik ook de indruk dat de 'hork' zich een mening aanmat over kinderen en trans zijn van een van de ouders die nergens op sloeg.
Zal best dat eea genuanceerder ligt, maar op TV kwam het niet over.
-
finesse
jinny
dank dat je die mening deelt en zo zie je maar weer dat het op tv idd ander overkomt.
en wat dat sparen betreft...die vader zei letterlijk tegen mij dat 'wanneer je als trans niet de mogelijkheid daarvoor hebt je ook niet van andere mensen die belasting betalen maar moet verwachten dat ze daar wel een bijdrage aan leveren'....eerlijk gezegd kon ik daar niet veel tegen in brengen op basis van morele gronden
dank dat je die mening deelt en zo zie je maar weer dat het op tv idd ander overkomt.
en wat dat sparen betreft...die vader zei letterlijk tegen mij dat 'wanneer je als trans niet de mogelijkheid daarvoor hebt je ook niet van andere mensen die belasting betalen maar moet verwachten dat ze daar wel een bijdrage aan leveren'....eerlijk gezegd kon ik daar niet veel tegen in brengen op basis van morele gronden
-
Anon20180501
Suicide onder pre-ops komt onder andere voor omdat het effect van de hormonen niet voor voldoende vervrouwelijking van het lichaam hebben gezorgd. Te kleine borsten tov de bouw van het lichaam is 1 van die achtergebleven ontwikkelingen. Dit kan grote gevolgen hebben voor je psychische gesteldheid en rampzalig worden als je niet de middelen hebt om een BVG zelf te betalen of om ervoor te sparen.
Het is ook in het programma gezegd en ook eerder op dit forum dat de ontwikkeling van de looks, de stem en het lichaam voor transgenders van grotere betekenis is dan voor de gemiddelde cis-vrouw, zo ervaar ik dat ook.
Wanneer bij cis-vrouwen vanwege te kleine borsten een minderwaardigheidscomplex speelt en dermate ernstige vormen aanneemt dat normaal functioneren niet meer lukt is dat meestal reden genoeg om een door de zorgverzekeraar vergoedde Borstvergotende operatie te mogen ondergaan.
Ik vind dat dit criterium voor zowel biologische vrouwen als voor transseksuelen aangehouden moet worden. Dat Transseksuelen hier sneller mee te maken hebben mag niet meespelen naar mijn idee.
Verder ga ik mee met de mening van Gwendolyn dat door de presentator afgebroken commentaren de context van het ingebrachte onderwerp uit hun verband rukken en de ernst daarvan onder doet sneeuwen en met Merle, dat de vijandelijke toon van die dame van TNN onze zaak geen goed doet. (dat ik er wel eens invlieg is iets anders dan dat iemand dat doet die beweert ons te vertegenwoordigen) Stel je voor dat de CEO's van de banken op dezelfde vijandige toon onze belastingcenten hadden opgeeist om hun sector te redden, daar kweek je geen goodwill mee.
Ik help wel mee die "hork" eens te verbouwen maar dat hij erbij zat werkt eigenlijk juist in het voordeel van ons. Krijg je als zwevende scepticus afkeer van tante TNN dan krijg je dat ook van meneer TNT. Het op deze manier overbrengen van meningen van de 2 uiterste kampen zal blijven hangen bij de mensen die op een enige afstand van het onderwerp zitten mee te kijken. Hun interesse zal erdoor aanwakkeren, dus meer mensen zullen zich met dit onderwerp bezig gaan houden. Wat ook de doelstelling van het programma en onszelf is.
Liefs, Daniela
Excuses voor de grote correctie die ik in deze reactie heb aangebracht. Ik was er achteraf helemaal niet mee eens met wat ik zelf geschreven had.
Het is ook in het programma gezegd en ook eerder op dit forum dat de ontwikkeling van de looks, de stem en het lichaam voor transgenders van grotere betekenis is dan voor de gemiddelde cis-vrouw, zo ervaar ik dat ook.
Wanneer bij cis-vrouwen vanwege te kleine borsten een minderwaardigheidscomplex speelt en dermate ernstige vormen aanneemt dat normaal functioneren niet meer lukt is dat meestal reden genoeg om een door de zorgverzekeraar vergoedde Borstvergotende operatie te mogen ondergaan.
Ik vind dat dit criterium voor zowel biologische vrouwen als voor transseksuelen aangehouden moet worden. Dat Transseksuelen hier sneller mee te maken hebben mag niet meespelen naar mijn idee.
Verder ga ik mee met de mening van Gwendolyn dat door de presentator afgebroken commentaren de context van het ingebrachte onderwerp uit hun verband rukken en de ernst daarvan onder doet sneeuwen en met Merle, dat de vijandelijke toon van die dame van TNN onze zaak geen goed doet. (dat ik er wel eens invlieg is iets anders dan dat iemand dat doet die beweert ons te vertegenwoordigen) Stel je voor dat de CEO's van de banken op dezelfde vijandige toon onze belastingcenten hadden opgeeist om hun sector te redden, daar kweek je geen goodwill mee.
Ik help wel mee die "hork" eens te verbouwen maar dat hij erbij zat werkt eigenlijk juist in het voordeel van ons. Krijg je als zwevende scepticus afkeer van tante TNN dan krijg je dat ook van meneer TNT. Het op deze manier overbrengen van meningen van de 2 uiterste kampen zal blijven hangen bij de mensen die op een enige afstand van het onderwerp zitten mee te kijken. Hun interesse zal erdoor aanwakkeren, dus meer mensen zullen zich met dit onderwerp bezig gaan houden. Wat ook de doelstelling van het programma en onszelf is.
Liefs, Daniela
Excuses voor de grote correctie die ik in deze reactie heb aangebracht. Ik was er achteraf helemaal niet mee eens met wat ik zelf geschreven had.
-
J1nny
Zoals Daniela hierboven stelt, 'hork' is slecht geïnformeerd.finesse schreef:jinny
En mensen die zich een mening ergens over aanmeten zonder de moeite te doen om zich over het onderwerp te informeren ben ik snel klaar mee.
En zeker van 'hork' zou je verwachten dat hij zich zou informeren, gezien zijn komende pleegzoon.
Met een beetje achtergrondkennis en algemene ontwikkeling gecombineerd met wat discussietechniek is 'hork' in tijd van ja en nee in de hoek gezet waar hij hoort.
-
Venka
Over die hork zijn we snel klaar denk ik,hij vertegenwoordigt maar een heel klein percentage van de maatschappij.Als ik de discussie op twitter volg dan zijn de meesten veel coulanter ten opzichte van mensen met genderdysforie.
Ik zal een aantal reactie,s plaatsen voor non twitteraars.
bio mensen willen ook zich zelf zijn,waarom mag een trangender niet zich zelf zijn.
Ook had iemand een tweet geplaatst over BVG,
Waarom wel een bejaarde 2 tot 3 keer een nieuwe knie/heup maar geen BVG
Ik zal een aantal reactie,s plaatsen voor non twitteraars.
#debatop2 Heb nog nooi zo bij dit soort dingen stil gestaan, maar zo'n opmerking als #freakshow doet me bijna ontploffen van woede!
Je zult maar met veel moeite 'uit de kast' komen en dan lekker 15 maanden op de wachtlijst komen voor hulp! Dat is onmenselijk
waarom moeten er ook mensen aan #debatop2 deelnemen die geen enkel respect hebben voor transgenders? #hadnietgehoeven
Zonde dat de echte grote probleemveroorzaker: de onmenselijke wachttijden in de transgenderzorg niet ter sprake kwam. #Debatop2
Ook had ik tweets gelezen dat het mensen niet kon schelen wat een trangender deed,helaas zijn deze tweets zonder # geplaatst en moeilijker terug te vinden.Die Erik is al vanaf z'n 2e uit huis geplaatst. Wat doen die bio ouders dan daar? Het pleeggezin was meer op zijn plek geweest. #Debatop2
bio mensen willen ook zich zelf zijn,waarom mag een trangender niet zich zelf zijn.
Ook had iemand een tweet geplaatst over BVG,
Waarom wel een bejaarde 2 tot 3 keer een nieuwe knie/heup maar geen BVG
-
Raisa
Die felle reactie van Carolien vond ik inderdaad ook over de top. Mensen aanvallen op een woordgebruik wat ze niet als beledigend ervaren werkt naar mijn idee averechts. Met een vriendelijke correctie had ze naar mijn idee veel meer bereikt.
-
Danielle
Daar kan ik een complete tak van wetenschap tegenin brengen: Verzerkeringswiskunde. Meneer snapt het prinicipe van verzekeren volgens mij niet. Wat zou hij zeggen dat hij zelf maar had moeten sparen voor, bijvoorbeeld, een nieuwe hartklep, zodat hij de kosten van de operatie lekker zelf zou kunnen betalen. Want tja, als je zelf niet kan sparen, dan moet je ook niet verwachten dat anderen daar wel een bijdrage aan leveren.finesse schreef:jinny
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
jacqueline
Dat is nou typisch zo'n VVD uitspraak: je moet maar zelf sparen want daar mag je de belastingbetaler niet voor laten opdraaien. En laat die asociale partij ook nog de premier leveren.