Nieuwe chat! Zie dit topic.

De Vaart

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: De Vaart

Bericht door Tijgertje »

Dankjewel Dante! Het was niet gemakkelijk om dit statement te schrijven, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Als fotograaf, niet getransformeerde transvrouw en verdediger van de vrije wereld, zal ik me blijven inspannen voor het kweken van meer begrip voor onze doelgroep. Vanuit de persoon die ik nu ben, ligt daar ook mijn grootste kracht. We houden contact!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Vaart

Bericht door Emma »

Ik denk toch dat je 'transitie' een beetje te smal uitlegt... de zoektocht naar jezelf die je achter je hebt is daar net zo goed onderdeel van. het ga je goed!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: De Vaart

Bericht door Hrafn »

@Tijgertje je bent mooi zoals je bent! En het lijkt me echt heel fijn om die medische transitie niet nodig te hebben om gelukkig te kunnen zijn in je vrouwzijn. Ik denk dat je daardoor juist veel toe te voegen hebt aan dit forum maar als je daar geen behoefte aan hebt snap ik dat ook. Dan geniet ik van je foto's die mij, op de één of andere manier, altijd raken.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: De Vaart

Bericht door Anon20200101 »

Moedig besluit, @Tijgertje , maar ook eerlijk naar jezelf toe. Daar gedij je uiteindelijk het beste bij.

Ik denk overigens dat je, waar je vroeger "man" was, en nu "Ik ben gelukkig als man, met een vrouwelijk uiterlijk", heb je wel degelijk een transitie gedaan, al is dat misschien niet precies wat past binnen het transitie verhaal "van de ene binaire kant naar de andere kant".
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: De Vaart

Bericht door Nate_0 »

Bedankt voor je post, Tijgertje! Ik vind het fijn om ook eens "de andere kant" van een diagnostisch traject te bekijken, en te lezen hoe een genderdysforie met onvoldoende reden tot medische/sociale transitie in zijn werk gaat (en in overleg met de client zelf plaatsvindt). Verder ben ik het inderdaad ook met de anderen eens dat je wel een zekere transitie, en zeker een innerlijke groei, hebt doorgemaakt. Heel veel succes en plezier in je verdere leven, in ieder geval!
meerdere zakken met zaagsel
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: De Vaart

Bericht door Dante »

Hrafn schreef: 05 aug 2019, 12:35 Ik denk dat je daardoor juist veel toe te voegen hebt aan dit forum maar als je daar geen behoefte aan hebt snap ik dat ook.
Dat denk ik zelf ook. Hoe diverser de forumleden hoe meer aspecten van het transgenderspectrum belicht worden en hoe completer dus de beeldvorming en de kans groter wordt dat nieuwe leden zich in een verhaal herkennen en daarmee erkenning en begrip vinden.

Leve de diversiteit!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De Vaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mooi verhaal Tijger (ik laat de tje maar even weg). Ik ben het met de andere posters eens dat het zeker van toegevoegde waarde is om het vanuit een iets ander perspectief te zien.
Irene
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

@Tijgertje
mooi verwoord. goed dat je er uit bent wat voor jou beste oplossing is.
respect :wship:
:shock:
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: De Vaart

Bericht door Tijgertje »

Hartelijk dank voor jullie feedback. Het is idd goed om verschillende meningen naast elkaar te hebben op een forum, zeker op een forum als dit. Nu is er altijd een dominant gedachtegoed en kunnen meningen die hier al te haaks op staan natuurlijk snel als betweterig worden beschouwd, met een argumentencompetitie die hierop volgt. Nu het voor mijzelf zo duidelijk is wat het niet is, zal ik wat meer afstand nemen, maar waar mogelijk (en gepast) zal kom ik er nog wel invliegen. Door zo een duidelijk statement te maken, is het voor mezelf in ieder geval duidelijker en in mijn hoofd een stuk rustiger geworden. Als er in termen van transitie gesproken wordt, ben ik (zijn wij maatschappij) vrij snel geneigd om dit te koppelen aan een medische transitie, maar natuurlijk heb ik de afgelopen jaren mijn eigen (sociale)transitie doorlopen. Hoewel niet in medisch opzicht, is er toch veel veranderd. Dat ben ik met jullie eens. We houden contact oké?!
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: De Vaart

Bericht door AJpoekie »

Wat fijn zeg dat je tot dit inzicht bent gekomen en hiermee jezelf als mens helemaal kan begrijpen en accepteren.
Het ga je goed! ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me