debat op 2

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Laurens2

Re: debat op 2

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:Blijkbaar is meneer Joost A Campo de mening toebedeelt dat genderdysforie behandelt kan worden met antipsychotica.

Het is mijn onvakundige en bescheide mening dat antipsychtica alleen in extreme gevallen toegedient mogen worden omdat de bijwerkingen erg naar zijn. antipsychotica nemen iedere vorm van dysforie weg evenals iedere vorm van euforie.
Ik slik nu 2,5 jaar Risperdal (antipsychotica) en kan zeggen dat de gevoelens ''in een verkeerd lichaam te zijn geboren'' er allemaal niet minder op worden.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ik zou het iets duidelijker willen stellen. Deze meneer is levensgevaarlijk. Dat meen ik letterlijk.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jasper

Bericht door Jasper »

Levendula, even een opmerking: ik gebruik al 20 jaar clozapine (is een anti-psychoticum) en dat heeft nooit invloed gehad op mijn genderdysforie. Ik kreeg overigens ook de zenuwen van die A Campo. Die weet echt niet waarover hij het heeft.
De uitzending vond ik best goed. Oke, die stiefpa irriteerde me, maar ik vond dat vooral vervelend voor die jongen. Maar helaas zijn er mensen die zo denken als hij doet. Wat ik jammer vond was dat Carolien in mijn ogen erg vijandig reageerde. Dat was niet nodig geweest. Maar al met al best een goede discussie. Tussen haakjes, ik ben, als enige op dit forum, lijkt het, fan van Arie Boomsma!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Jasper

Bericht door Jasper »

Daar heb je gelijk aan, Eva!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Levendula schreef:Eva, ik wil het toch graag over meneer Campo hebben. Ik ben hem aan het googlen en hij is behoorlijk invloedrijk. Als zijn denkbeelden worden doorgevoerd zijn we terug bij af.
Klopt, helaas. In de VS is iets vergelijkbaars al lang geleden volledig uit de hand gelopen.
Wakker blijven, erbij blijven en vooral onze politici wakker houden!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Mark je blijft me verbazen, niet alleen kom je vaak erg slim uit de hoek en blijkt uit je postings vaak een erg warme persoonlijkheid maar je weet ook nog met een proef het wetenschappelijke levenswerk van een hoogleraar te verwerpen. I LIKE!!! Het zelde geld voor Jasper.

Eva. Ik ben het met je eens dat die man levensgevaarlijk is. het nare is dat ik tot op zekere hoogte met hem mee kan gaan. Om het figuurlijk uit te drukken tot de plint, hij zit aan het plafond. Hij refereert aan verslaving aan cosmetische ingrepen en trekt vervolgens zijn conclusies veel te ver door.

hij lijkt mij de nederlandse versie van Joseph Nicolosi http://josephnicolosi.com/" target="_blank Die wij nog kennen van ons narcistische moeder topic.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Mocht die psychiater Joost A Campo (krijg een nare smaak in mijn mond van die naam) enige invloed hebben dan wordt hij denk ik iets mindere serieus als de dag voor gisteren genomen. Tijdens zijn eerst spreekbeurt werd hij door ik meen Erik (iig niet door Arie NCRV... oh nee toch maar KRO) onderbroken die de uitspraken van Campo op niet tegen te spreken wijze op inhoud aanpakte en ontkrachte waarna meneer aan geloofwaardigheid al begon in te boeten en tijdens zijn 2e beurt werd hij zelfs gekleineerd door de VUmc-psychologe die zijn uitleg over hoe hij aan zijn bevindingen en uitkomsten was gekomen niet representatief en onbetrouwbaar noemde waarna hij als een infantiel verongelijkt kind begon te stamelen dat hij wel honderdzoveel collegas had aangeschreven om hun bevindingen door te geven aan hem maar ook deze spreekbeurt werd weer afgebroken... Wat zal hij afgelopen nacht slecht geslapen hebben.
Edoch, medici en zeker de psychiaters vormen tesamen een machtig invloedrijk blok als zijnde de moreel, moraal en normen 'onderwijzend' en bepalend Nederland.

Liefs. Daniela
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 18 nov 2012, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Off Topic (sorry)
Levendula schreef:Mark je blijft me verbazen, niet alleen kom je vaak erg slim uit de hoek en blijkt uit je postings vaak een erg warme persoonlijkheid maar je weet ook nog met een proef het wetenschappelijke levenswerk van een hoogleraar te verwerpen. I LIKE!!!
Super bedankt Levendula! Doet me heel veel dat je dat zegt, kan de blije grijns even niet van mijn gezicht af halen :D
Barbarella

Klopt, helaas. In de VS is iets vergelijkbaars al lang geleden volledig uit de hand gelopen.
Wakker blijven, erbij blijven en vooral onze politici wakker houden!
Stijlbreuk mijnerzijds omdat ik zelden met quotes werk en zelden slowchat.

Maar hoe breng je zoiets bij de politiek onder de aandacht?? Hoe dek je je in tegen zo iemand??

Levendula
Na mij de zondvloed!
Barbarella

Mark schreef:Super bedankt Levendula! Doet me heel veel dat je dat zegt, kan de blije grijns even niet van mijn gezicht af halen :D
Graag gedaan Mark!!
Na mij de zondvloed!