debat op 2

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Barbarella

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Daniela

Ik ben het wel met je eens dat met Campo redelijk de vloer werd aangevogen maar aan het eind van de dag is hij binnen zijn universiteit, dat is die van maastricht, je weet wel in het zuiden van het land waar geen genderpoli is, hoogleraar.

Hoogleraar met hoogleraar aanzien en een hoogleraar salaris.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Eng, ja.
Hij leidt mensen op die ons gaan slopen. Althans, dat lijkt de bedoeling.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Debat gezien, die Campo spoort echt niet. Er zijn mensen voor minder opgesloten.

Anne
Barbarella

Nog even dit voor de liefhebbers en dan houd ik er mee op...............voorlopig.

Een linkje naar het onderzoek van meneer A Compa

http://www.transyouthequality.org/docum ... orders.pdf" target="_blank

Een linkje naar een reactie op het onderzoek van meneer A Compa.

http://ajp.psychiatryonline.org/article ... eid=176832" target="_blank.

Denk niet dat heel veel mensen zo diep op de materie in willen gaan maar ik plaats het toch maar.

Levendula

P.S

Ik kan dit toch niet laten.

Ik ga er maar van uit da Meneer A Compo zo narcistisch is dat hij zij eigen naamregel matig googled en dit leest.

Meneer A Compa. U komt in aanmerking voor een duimverdikkende operatie zodat u nog meer mooie gegevens uit uw dikke duim kunt zuigen. U komt niet in aanmerking voor een vingerverdikkende operatie aangezien u al een veel te dikke vinger in de pap heeft.
Na mij de zondvloed!
J1nny

Bericht door J1nny »

Duidelijk verhaal.
De Campo is aardig weggezet in het tweede linkje.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:Een linkje naar het onderzoek van meneer A Compa

http://www.transyouthequality.org/docum ... orders.pdf" target="_blank
Ben even door de tekst gevlogen, ik weet niet waar hij deze onzin vandaan haalt.

Mij heeft een willekeurige instantie 2,5 jaar geleden anti psychotica voorgeschreven omdat ze niet konden vinden wat er aan de hand was. Het medicijn wat ik heb is goed voor alles, met andere woorden word gebruikt voor schizofrenie, autisme en depressie. Het hielp niet en dus werd de dosering 2x verhoogd. Toen hebben ze mij weggestuurd, ze konden me niet meer helpen. Ik mocht naar een andere psycholoog binnen hun instelling maar dat weigerde ik.
Het enige wat dit medicijn mij heeft gebracht zijn slaapproblemen. Mijn lichaam heeft de stof nu nodig om in slaap te vallen. Slik ik het niet, kan ik niet slapen. Dit is dus wat het medicijn met je doet: met een gezond mens doet.

Mensen die genderdysforie hebben zijn niet ziek.
Heb je genderdysforie als gevolg van een psychose kun je die medicijnen gebruiken. Heb je problemen door je genderdysforie dan moet je die problemen aanpakken. Niet de genderdysforie.

Laat je dus nooit dit spul aansmeren hiervoor. Laat nooit iemand zeggen dat je ziek bent.
Barbarella

Ik ben een beetje in dubio of ik een topic moet starten over de gevolgen van de slechte zorg psychische zorg in nederland Mark, als ik hoor wat jou is overkomen denk "ja doen" Aan de andere kant wil ik niemand ontmoedigen hulp te zoeken.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:Ik ben een beetje in dubio of ik een topic moet starten over de gevolgen van de slechte zorg psychische zorg in nederland Mark, als ik hoor wat jou is overkomen denk "ja doen" Aan de andere kant wil ik niemand ontmoedigen hulp te zoeken.

Levendula
Over de psychische zorg in het algemeen moet je geluk hebben. Diezelfde psychologe heeft me naar een andere instantie gestuurd waar ik mezelf heb kunnen vinden. Samen met mijn (nieuwe) psychiater heb ik veel meegemaakt. We hebben samen geprobeerd af te bouwen met medicijnen, en tijdens mijn 2 suicide pogingen stond hij iedere keer naast mijn bed in het ziekenhuis om met me te praten en me te steunen. Hij heeft mij naar het VUmc verwezen en heeft meteen diezelfde dag de verwijsbrief in orde gemaakt.

Die psychiater heeft mij ook weer doorverwezen naar 2 andere psychologen die ook geweldige mensen zijn en het beste met me voor hebben. Er is dus wel degelijk goede psychische zorg, alleen moet je geluk hebben. Het ligt er alleen aan of die persoon er voor de centen/carrière zit of voor de cliënt.
Barbarella

Mark ik ben blij te horen dat je goed terecht bent gekomen en ik ben heel blij dat je die tw\wee pogingen hebt overleeft. Ik weet hoe het voelt als een hulpverler extra zorg biedt'

Bij mij is ooit een chirurg aan huis gekomen toen het ziekenhuis mij niet weer op wilde nemen en het echt niet goed met mij ging. Hij heeft toen flink stennis geschopt in het ziekenhuis en er voor gezorgd dat ik weer terug kon, dat voelde erg goed. Ook heeft een tandarts mij een keer om drie uur snachts en nog een keer op zondag ochtend een behoorlijk heftige ingreep laten ondergaan omdat dat echt op dat moment moest. Waardeer dat allemaal tot op de dag van vandaag.

Maar goed over geluk hebben in de zorg.

Als er op een door bonbons staat. "Er kan ook een lekkere tussen zitten." koopt niemand die doos bonbons
Als er op een doos bonbons staat , "Er kan een vieze tussen zitten." koopt niemand die doos bonbons.

Bonbons zijn een luxe artikel, zorg is dat niet. zorg moet gewoon goed zijn en dus zou het niet zo moeten zijn dat je bij een prutser terecht kunt komen.

Mischien een autistisch trekje van mijn kant dat ik daar zo stellig in ben.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Toen ik in het GGZ aankwam dacht men dat ik ook psychotisch was en heb ik een tig tal van antipsychotica gehad in hoge dosis: Risperdal, Zoloft, Zyprexa, Abilify, Orap, Seroquel, en nog 1 of 2 waarvan ik de naam niet weet. En ze hebben nooit geholpen. Waarom? Ik was gewoon niet psychotisch.

Ik vind het erg kwalijk als deze man zijn mening kan doordrukken op grote schaal. Maar gelukkig bij het debat had die mevrouw van het VU al gezegd dat ze daar niet in geloofde, dus dat geeft me een beetje hoop. Maar het maakt me wel bang. Een van de redenen waarom ik er pas recentelijk voor uit durfde te komen bij mijn therapeut als transgender zijn, en dan ook nog eens niet-binair, is omdat ik bang was weer dat etiketje van psychotisch te krijgen. En als je dat label krijgt, krijg je automatisch die pillen. En daar moet niet te licht mee om worden gegaan. Ik heb ze in de periode geslikt van toen ik grofweg 16 tot 21 was. En het heeft veel kwaad gedaan; de bijwerkingen zijn enorm. Mede dankzij de enorme vermoeidheid van veel pillen heb ik mijn school niet kunnen afmaken. Mede dankzij het 25 kilo aankomen in 2 maanden door de Zyprexa ben ik mijn lichaam zo erg gaan haten (en vervreemd ervan vanwege de vrouwelijke vormen de het ineens meebracht) dat ik daar nog steeds een lichte eetstoornis aan heb overgehouden. (toen was hij een stuk erger, nu kan ik er iets beter mee omgaan). Orap gaf als bijwerking dat er melk uit mijn borsten kwam. Dat wil je als 18-jarige transgender helemaal niet!!! Abilify had ik voorgeschreven gekregen toen ik 17 was. En mijn suicidaliteit was een stuk verergerd dan het al was. Blijkt dat dat een vaak voorkomend iets is bij jonge mensen die dat spul slikken. En dan had ik ook nog van Seroquel dat ik ernstige hartritmestoornissen kreeg.

Dus ik vind dat men niet te licht moet omspringen met het label psychotisch en met de daarbij behorende pillen. Dat maakt echt meer kapot dan dat het goed doet, zeker als je het aan een patiënt geeft die niet psychotisch is.

Gelukkig geloven mijn huidige therapeute en psychiater er beide in dat ik niet psychotisch ben en dat ik wel transgender ben en dat het voor mijn gezondheid belangrijk is dat ik de juiste hulp krijg in vorm van transitie bij het VU.