In de media
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: In de media
Niet richting politiek trekken, okee?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Minne
ik vond het interessant en ook wel goed dat er mensen waren zoals die moeder en die stiefvader die er zó tegen waren, je weet gewoon dat er ergens op de bank ook mensen zitten die zo denken en als er niemand zit om hun mening te representeren gaat het debat dus ook niet deze kant op en krijgen ze dus ook geen tegenargumenten te horen tegen hun mening. Moet er wel aan toevoegen dat ik echt de kriebels kreeg van die stiefvader, wat een..tsja, eng is misschien niet het goede woord, maar ik werd gewoon een beetje bang van hem, zo fel en zo veel haat die eruit sprak, vooral uit z'n blik, niet zo zeer uit wat ie zei. Maar het is wel goed dat mensen als hij er bij zitten.
*kuch* Moet trouwens zeggen dat ik die Maureen echt een hele mooie vrouw vond, wow. Vond ook die jongen die een eigen bedrijf had verfrissend, heel eerlijk. Ik was het niet eens met die moeder die zei dat het makkelijker als echt/gemeend te accepteren was als je er al vanaf jongs af aan mee bezig was, hoe weet ze dat die jongen er niet al van jongs af aan mee bezig was maar het gewoon niet uitte? Ik weet wel dat ik er als kind ook mee bezig was maar niet zo heftig omdat m'n ouders me niet in een genderrol duwde(als in, ze vonden het niet raar dat ik met lego speelde en niet met poppen en ik hoefde geen jurkjes aan en ze lachten om mijn geblabla over hoe ik nooit kinderen zou willen). Hoe dan ook, ik vond het een interessante uitzending.
*kuch* Moet trouwens zeggen dat ik die Maureen echt een hele mooie vrouw vond, wow. Vond ook die jongen die een eigen bedrijf had verfrissend, heel eerlijk. Ik was het niet eens met die moeder die zei dat het makkelijker als echt/gemeend te accepteren was als je er al vanaf jongs af aan mee bezig was, hoe weet ze dat die jongen er niet al van jongs af aan mee bezig was maar het gewoon niet uitte? Ik weet wel dat ik er als kind ook mee bezig was maar niet zo heftig omdat m'n ouders me niet in een genderrol duwde(als in, ze vonden het niet raar dat ik met lego speelde en niet met poppen en ik hoefde geen jurkjes aan en ze lachten om mijn geblabla over hoe ik nooit kinderen zou willen). Hoe dan ook, ik vond het een interessante uitzending.
-
Jasper
vanavond I'm a woman now. Neem het op en ga het later rustig op mijn kamer bekijken. In mijn groep weet niemand iets van mijn achtergrond en dat wil ik graag zo houden.
wat de moeite waard is is de moeite waard
-
finesse
he jasper
bedankt! ik wist niet dat het uitgezonden word....zit nu weer te kijken naar het beeld van de belgische corinne op het strand en de laatste term: ik wil mooi blijven.
van de films in dit genre die ik gezien heb vond ik dit misschien wel de beste naast La Mala Educacion
bedankt! ik wist niet dat het uitgezonden word....zit nu weer te kijken naar het beeld van de belgische corinne op het strand en de laatste term: ik wil mooi blijven.
van de films in dit genre die ik gezien heb vond ik dit misschien wel de beste naast La Mala Educacion
-
Gwendolyn
Ik heb het gezien, op holland doc. I am a woman now. Een prachtig geregisseerd en warm gebrachte verhaal / film. Ik ben er gewoon stil van.
Gwendolyn
Gwendolyn
-
Anne
Dat was inderdaad een mooie documentaire. Ik hoop dat ik later ook oud en zo gelukkig mag worden.
-
Danielle
Ik zie echt een wereld van verschil tussen de reacties op alle recente media aandacht tussen de cis-gemeenschap en de trans-gemeenschap. Van mijn famillie, vrienden en collega's krijg ik alleen maar positieve reacties, meer begrip ook. Maar vanuit de trans-gemeenschap zie ik vooral azijnpisserij voortkomen. Ja, er is genoeg aan te merken op Paul de Leeuw en Arie Boomsma. Maar er zijn wel een paar flinke stappen in de goede richting gezet. Mensen die onwetend zijn moet je de hoofdlijnen vertellen, niet lastig vallen met kleine details. Daarvoor is het pas tijd als er wat meer algemene kennis en begrip is gekweekt. Ik rant wel rustig verder op mijn blog. Wat ik merkwaardig vind: de kritieken op Paul de Leeuw zijn vooral dat hij zich heel erg richtte op het fysieke, de operaties. Terwijl iedereen de documentaire van Michiel van Erp geweldig vind, terwijl die ook alleen draait om die operaties.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
J1nny
Ik had uit humanistisch oogpunt vooral probleem met de moeder en pleegvader, die psych nam ik niet serieus en de andere progs had ik geen comment op.
-
Anon20180501
@Danielle
Ik vind je classificatie "azijnpissers" voor transgenders die hun eigen mening geven over programma's die over ons gaan niet echt chique. We strijden en streven allemaal voor en naar hetzelfde namelijk, meer acceptatie, begrip, rechten, goede zorg en inspraak. Die inspraak betekent het hebben van het recht op vrije meningsuiting. Het recht om onbeperkt je mening te mogen ventileren over alles dus ook over programma's die over onze doelgroep gaan. Die doelgroep is de som der delen die minimaal 1 ding met elkaar overeenkomen. Voor het overige geldt dat onder andere je karakter en je denken individueel is gevormd door omgevingsfactoren en ervaringen die voor iedereen anders zijn (geweest).
Jij mag mij gerust azijnpister noemen, is jouw recht, maar of dat door mij of anderen gewaardeerd wordt is iets anders.
Verder vind ik het stukje over de programma's in je blog goed geschreven. Zeer duidelijk en een exacte weergave van wat er te zien en te horen was.
Liefs, Daniela
Ik vind je classificatie "azijnpissers" voor transgenders die hun eigen mening geven over programma's die over ons gaan niet echt chique. We strijden en streven allemaal voor en naar hetzelfde namelijk, meer acceptatie, begrip, rechten, goede zorg en inspraak. Die inspraak betekent het hebben van het recht op vrije meningsuiting. Het recht om onbeperkt je mening te mogen ventileren over alles dus ook over programma's die over onze doelgroep gaan. Die doelgroep is de som der delen die minimaal 1 ding met elkaar overeenkomen. Voor het overige geldt dat onder andere je karakter en je denken individueel is gevormd door omgevingsfactoren en ervaringen die voor iedereen anders zijn (geweest).
Jij mag mij gerust azijnpister noemen, is jouw recht, maar of dat door mij of anderen gewaardeerd wordt is iets anders.
Verder vind ik het stukje over de programma's in je blog goed geschreven. Zeer duidelijk en een exacte weergave van wat er te zien en te horen was.
Liefs, Daniela
-
Hexley
Life after is zo aanwezig dat ik dat toch als hoofdonderwerp zie,...Danielle schreef:Ik rant wel rustig verder op mijn blog. Wat ik merkwaardig vind: de kritieken op Paul de Leeuw zijn vooral dat hij zich heel erg richtte op het fysieke, de operaties. Terwijl iedereen de documentaire van Michiel van Erp geweldig vind, terwijl die ook alleen draait om die operaties.
Er ooit aangedacht waar wij over 40 of 50 jaar zijn?
Denk dat de kans toch groot is dat het net als in de docu, thuis en alleen achter de geraniums is.