Nieuwe chat! Zie dit topic.

WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: WC gebruik

Bericht door Marica »

Het valt mij zelfs op dat ik er totaal niet meer bij nadenk en gewoon de dameswc inloop. En of er iemand is boeit mij totaal niet. Je komt er tenslotte om er je ding te doen, dus ga ik mijn gang. En natuurlijk was ik mijn handen, en check hoe mijn haar zit.

Mijn nagels are horrible bij de weg.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: WC gebruik

Bericht door Ylse »

Marica schreef: 30 aug 2019, 15:55 Mijn nagels are horrible bij de weg.
Hier ook, maar ja dat krijg je dan weer als je met grof geschut in je tuin bezig gaat met bomen rooien en bamboe uitroeien. Oja, puin afvoeren helpt ook niet. :D :D

En dan moeten ze morgen wel netjes zijn voor een fotoshoot
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: WC gebruik

Bericht door Vethrvolnir »

voor het eerst mannen wc's. afgelopen 2 weken. wegrestaurants. campings. musea. restaurants. winkelcentra. nederland. belgie. frankrijk. ging prima.
1x werd ik door schoonmaakster naar dameswc gewezen maar aangegeven dat ik echt naar de heren wil en dus naar de heren gegaan. blijft beetje ongemakkelijk. omdat bediening nog steeds madame zegt weet ik dat ik in de toiletten waarschijnlijk ook gezien word als madame. :/ niettemin wordt ik genegeerd op de herenwc wat prima is.
:shock:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: WC gebruik

Bericht door Marica »

Vethrvolnir schreef: 31 aug 2019, 19:15 voor het eerst mannen wc's. afgelopen 2 weken. wegrestaurants. campings. musea. restaurants. winkelcentra. nederland. belgie. frankrijk. ging prima.
1x werd ik door schoonmaakster naar dameswc gewezen maar aangegeven dat ik echt naar de heren wil en dus naar de heren gegaan. blijft beetje ongemakkelijk. omdat bediening nog steeds madame zegt weet ik dat ik in de toiletten waarschijnlijk ook gezien word als madame. :/ niettemin wordt ik genegeerd op de herenwc wat prima is.
Toch knap dat ze precies weten wat er in je onderbroek zit en hun oordeel al klaar hebben. :clap:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: WC gebruik

Bericht door Vethrvolnir »

@Marica tja. inderdaad.
maar volgens mij begin ik er meer uit te zien als onduidelijk m/v meer richting m. en hoe dan ook blijf ik naar de m wc gaan.
laatst bij hoog catharijne wilde personeel de zit wc's gaan kuisen en verwees me naar de pissoirs. :p dat was grappig. gezegd dat dat niet zal gaan. :) toch in hokje gegaan.
:shock:
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: WC gebruik

Bericht door SamSilver »

Sinds e rop mijn id man staat, ga ik gewoon naar de herenwc's. Alleen als er bij de heren echt geen hokjes zijn, dan vlucht ik vlug naar de vrouwen, want ja moet je anders maar met je billen op ene urinoir gaan hangen? Ik snap niet dat het in belgie nog voor kan komen, geen enkel hokje bij de mannenwc. Enfin dus dan ga ik naar de vrouwen en dat voelt echt zo verkeerd. Precies zon gevoel van: ah shit ze gaan me betrappen! Maar wat dan nog, zelfs als ze ineens zouden zeggen van: hallo, das hier de vrouwenwc! Dan durf ik echt te zeggen: moet ik dan maar bij de mannen op de grond gaan schijten!!??
Overlaatst op vakantie in luxemburg en men broer had het verpest, of ja mij serieus gekwetst met zijn laag iq! Ik kom bij de mannen uit een hokje en men broer en lief van men zus kwamen net binnen..naar de urinoirs en men broer zegt doodleuk: wat doe jij hier? Als je hier wil zijn, moet je aan het urinoir gaan staan. Ik liep de ruimte uit met zon geluid van: pff whatever! Ik weet dat hij dat als grap bedoelde, zo is hij gewoon. Maar hij beseft volgens mij niet hoe hard dat kwetst..want ik wil OOK aan een urinoir staan! De helft van de dag was het verpest voor mij, ik kon da gevoel gewoon niet meer loslaten. En iedereen zo: allee waarom ben je zo stil.
Ik dacht wees blij anders bijt ik iemand zen neus eraf.

Maar voor de rest, ik ben al vaak in grotere openbare wc's geweest (ziekenhuis bv) en niemand kijkt me raar aan, ondanks dat de helft me nog altijd ziet als vrouw. Maar ik wals daar binnen like i own the place. :p
*Live and let live*
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: WC gebruik

Bericht door Benjamin »

SamSilver schreef: 27 okt 2019, 09:59 want ja moet je anders maar met je billen op ene urinoir gaan hangen? Ik snap niet dat het in belgie nog voor kan komen, geen enkel hokje bij de mannenwc.
Dat eerste: :mrgreen: :wship:
Dat tweede: nee dat snap ik ook niet. Waar moeten die mannen dan poepen, als in: schijten? Achter de tap ofzo?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: WC gebruik

Bericht door Irisaperture »

4 jaar voordat ik aan de hormonen ging merkte ik plotseling op dat ik in het herentoilet, als ik aanvankelijk de enige was die binnen was van een binnenkomende man zo'n blik kreeg van "Kut, ik zit verkeerd" waarop de man in kwestie een paar stappen terug deed om op het icoontje te kijken omdat hij zich er toch even van wilde verzekeren dat hij goed zat.

Waren er een paar mannen binnen met het wassen van hun handen en ik trok de deur open, kreeg ik vaak van die blikken van "Ehm, het damestoilet is een deur verder, hoor?" dus was de omschakeling eigenlijk heel logisch, in het damestoilet kreeg ik geen blikken en hoorde ik daar "gewoon".
Maar goed, ik heb wel ontzettend veel mazzel met mijn lichaamsbouw, dus dat helpt misschien wel mee.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: WC gebruik

Bericht door mystory.nicky »

Ben je man ga je naar het mannen toilet, ben je een vrouw ga je naar het vrouwen toilet. Zit je er tussen in en voel je je geen man geen vrouw dan kan je kiezen, en verder de reacties lekker laten gaan. Hoe positiever je zelf er mee om gaan hoe beter reageert je omgeving. Ik moet zeggen dat ik het ook nog wel eens spannend vind. Weet nog in het begin in een hip restaurantje riep een tafel die duidelijk genoeg op had. Wel nu ook naar het vrouwen toilet gaan he! Ik dacht ehmmm ja duuuhhh.... Inmiddels merk ik dat ik me vaak drukker maak dan dat de reacties zijn... Ik denk juist dat als je naar het "verkeerde" toilet gaat je negatieve reacties krijgt.....
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: WC gebruik

Bericht door Irisgrunn »

Zie dit topic nu pas, maar wil toch ff delen. Ik ben zelf heel lang nog naar de mannen wc gegaan. Eigenlijk begon ik pas te twijfelen toen het volgende gebeurde. We waren met een hele lading collega's uit eten in Groningen tot vrij laat door. Ik moet naar de wc en ga gewoon, komt er een flink aangeschoten student binnen, kijkt me aan, loopt weer naar buiten, loopt weer naar binnen en kijkt me nog eens aan van boven tot beneden. Op dat moment vraag ik hem met mijn diepste stem: "wat mot je?" en hij kijkt verbaasder. Toen ben ik maar gauw weer naar boven gegaan. Daarna met mijn verjaardag de laatste keer discussies met vrienden gehad over het toiletgebruik, dat ik toch echt naar de dames wc moest gaan, maar durfde nog steeds niet. Daarna ga ik dus naar de wc en krijg letterlijk te horen: je zit hier verkeerd hoor. Dat is bij mij pas het omslagpunt geweest. :lol: