Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
IrisHarley
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2016, 19:57
Gender: Trans MtF

Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door IrisHarley »

Hii,

Ik had even enkele vraagjes over SRS bij Dr Hess.

Ik ben me nu inmiddels al enige tijd aan her oriënteren over waar ik SRS wil laten doen, en na veel overweging, denk ik besloten te hebben voor de kliniek van Dr Hess.

Alleen nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring ermee heeft?

Daarbij vroeg ik me nog wat andere dingen af namelijk:
Is het een 1 of 2 stap operatie? (en indien het 2 stap is, wordt de 2e operatie ook vergoed?)

Wat is het totale kosten plaatje? (en krijg je het volledig vergoed?)

Alvast heel erg bedankt! ^_^
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Eva »

All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
babs
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2017, 12:33
Gender: Vrouw

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door babs »

Hi Eva
Ja het is een 2 staps operatie. De zorgverzekering vergoed bijna alles

Groetjes
Babs
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Amber Vlinder »

Ha Eva,

Van Duitse transgender Youtube filmpjes begrijp ik inderdaad ook dat het een tweetal operaties zijn. Bij de eerste wordt de vagina samen met de grote schaamlippen en de clitoris gevormd, EN bij de tweede de kleine schaamlippen.
Hieruit maak ik dan zelf wel op dat ze voor de kleine schaamlippen de huid gebruiken die op dat moment aanwezig is, en niet zoals hier in Nederland een stuk van de voorhuid.

Als er hier in Nederland niet voldoende voorhuid aanwezig is, of later blijkt de constructie met de voorhuid niet goed te zijn of af te sterven, dan gebruiken ze ook de huid die daar aanwezig is om een plooit te vormen. Dit is vorig jaar tijdens de voorlichtingsavond door drs. Mujde Özer uitgelegd.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
MarionTM
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2017, 20:51
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door MarionTM »

Kijk even op mijn bericht over kliniken Essen-Mitte. Ik heb daar veel ervaringen opgedaan en ben dat nu aan het delen. Dr Hess ken ik niet wel Dr. Bohr en Professor Krege.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Lidi »

Goede middag,
Even een tussendoor vraagje.
Is genitaal ontharen een verplichting bij Dr Hess?
Me, myself and present I
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door JustMe »

MarionTM schreef: 13 nov 2019, 12:14 Kijk even op mijn bericht over kliniken Essen-Mitte. Ik heb daar veel ervaringen opgedaan en ben dat nu aan het delen. Dr Hess ken ik niet wel Dr. Bohr en Professor Krege.
Hoi,

Even voor iedereen die ook op het verkeerde been was gezet:

Essen-Mitte is een andere kliniek dan de kliniek waar dit draadje over gaat. :)

Wel goed om te weten dat er nog een kliniek in Essen zit die Transgender chirurgie doet! Zo leer je nog eens wat.
Gebruikersavatar
MarionTM
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2017, 20:51
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door MarionTM »

Klopt, professor Krege heeft al meer dan 25 jaar ervaring in SRS operaties en Dr Bohr ongeveer 12 Jaar. Kliniken Essen-Mitte is een leer ziekenhuis van de universiteit en o.a. op het gebied van oncologie zeer hoog aangeschreven. Ik maak geen reclame maar wil graag mijn ervaringen delen. Het komt voor dat het genezingsproces niet goed verloopt waardoor operaties wel eens overnieuw gedaan moeten worden. Dit ligt niet aan de medici maar aan het herstel vermogen van mijn lichaam.
Gebruikersavatar
Laura_be
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:35
Gender: Transgender
Locatie: Limburg (BE)

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Laura_be »

Operatie is meestal maar 1 stap (denk dat het in de meeste landen in Europa wel dezelfde ingreep is). Voor een goed deel is er wel een 2de vereist, maar dat is enkel om te corrigeren. Eens de zwelling weg trekt, kan het een en ander misschien anders trekken/zetten dan verwacht. Bij de ene kan het zijn dat de kleine schaamlippen scheeftrekken of te groot blijken te blijven, bij een ander de urinestraal.
Ik ben een 2de keer moeten terug gaan omdat na een tijd m'n urinestraal veel te hoog richtte. Heb tijdens die corrigerende ingreep, dan ook maar een 2de keer borstvergroting laten uitvoeren dmv lipofilling, zo heeft de chirurg toen nog kunnen regelen dat ik dat ook nog voor een deel terugbetaald kreeg (wordt in BE niet gedaan, aangezien het als esthetica wordt aanzien).

Qua vergoedingen weet ik niet, die zijn in BE en NL verschillend.
-- Ut vivimus, sic in aeternum resonamus --
Gebruikersavatar
MarionTM
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2017, 20:51
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door MarionTM »

Mijn ziektekostenverzekering heeft voor mij alles op basis van basisverzekering, middels het S2 formulier betaald. Alleen mijn eerste klas verblijf heb ik prive betaald. Dat geldt voor de meeste Europese landen. Wel moet je en goede motivatie schrijven om deze toestemming te krijgen.