Songtekst

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Nancy
Gast

Songtekst

Bericht door Nancy »

Beste mensen,

Mijn naam is Nancy de Heer, auteur van verschillende soorten boeken . Ook schrijf ik songteksten. Voor Kinderen voor Kinderen schrijf ik het lied 'Ik ben geen jongen' een serieus en mooi lied over een jongen die erg ongelukkig is omdat hij een meisje wil zijn. Nu heb ik er een zin in staan waarvan ik niet zeker weet of het klopt, ik kan me er alleen wel iets bij voorstellen. Ik beschrijf dat hij elke spiegel en elk raam zoveel mogelijk vermijdt, hij wil zichzelf niet zien. Kan iemand mij vertellen of dit klopt. Mijd je je spiegelbeeld als transgender als je nog in het lijf zit dat je eigenlijk niet wilt.

Dank voor de moeite en lieve groet van Nancy
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Songtekst

Bericht door Irene_de_Vreede »

Of dat voor iedereen klopt weet ik niet, maar ik denk dat er velen zijn die zeker zo'n periode hebben gehad en voor sommigen blijft de spiegel een vijand.
Irene
CharlotteF
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2019, 14:24
Gender: Trans MtF

Re: Songtekst

Bericht door CharlotteF »

Hi Nancy, ik kan dit voor mij beamen. Voordat ik besloten had om actief iets aan mijn dysforie te gaan doen keek ik zo min mogelijk in de spiegel, aangezien dit alleen maar negatieve gevoelens gaf.

Veel succes met het lied, heb vroeger altijd erg genoten van Kinderen voor Kinderen!
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Songtekst

Bericht door Jannet V »

Er is een periode geweest dat ik m'n spiegelbeeld heb gemeden, de naakte onwaarheid heb ik het ooit genoemd.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Songtekst

Bericht door Marijn »

Ik heb dat niet gehad. Lijkt me iets dat per persoon kan verschillen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Songtekst

Bericht door AnneCeleste »

Vroeger mijdde ik onbewust spiegels. Nu alleen als ik een wat meer dysfore dag heb..
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Songtekst

Bericht door Anon20200101 »

Hoi Nancy, bedankt voor je vraag.
Ik heb inderdaad bewust spiegels en foto's (van mij) gemeden.
Toen ik uit de kasrt was (nog heel vroeg in mijn transitie), was het kopen van een heel mooie spiegel voor in de slaapkamer (en sindsdien nog een paar elders in he thuis) de eerste stap; ik kon, mocht, en wilde mijzelf zien. En dit geldt ook voor foto's.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Songtekst

Bericht door Eva »

Beste Nancy, ik ben blij dat je zulke duidelijke antwoorden krijgt op je goede vraag in dit draadje.
Vergeef me als ik ook iets anders aanroer. Je schrijft dat de jongen een meisje wil zijn. Op zich niet fout, en ik hoor dat vaker. Velen van ons voelen het echter toch anders. Die willen geen meisje zijn; ze zíjn meisje en willen gewoon als meisje beschouwd en behandeld worden. Of jongen als het een transjongen betreft.

Goed bezig, Nancy :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Songtekst

Bericht door Simão »

Dat meisje/jongen willen zijn of worden irriteert mij ook altijd. Op die manier lijkt het alsof we iets anders willen zijn/worden dan onszelf, maar het gaat er juist om dat alleen ons omhulsel gewoon niet klopt.

Ik ben trouwens persoonlijk niet in transitie gegaan en helemaal een levend voorbeeld van niet een "jongen willen zijn of worden", maar gewoon zijn terwijl ik in een vrouwenlichaam rondloop. Transgender is gewoon niet kloppen met het lichaam dat je hebt meegekregen.

Overigens ben ik niet iemand die veel in spiegels kijkt. Dit valt me op als ik anderen zie die wel vaak in de spiegel kijken. Ik kam mijn haar niet eens voor een spiegel. Ik kijk in de spiegel vordat ik weg ga of iets nieuws heb gekocht en kijk hoe het staat. (Ik pas nooit iets in winkels, ik ruil ook niet, ik geef het wel weg als het niet past)
Ik weet niet of dit te maken heeft met "het verkeerde lichaam" of gewoon mijn aard. Mijn vader staat bv ook nooit voor de spiegel.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Songtekst

Bericht door Tanja »

In mijn geval klopt het bijna volledig. Wil ook niet op de foto en sta zeker niet graag voor de spiegel. En als het dan toch gebeurt walg ik van mezelf als ik deze zie.
Maar Emma schreef het al....Ik walg van mezelf omdat ik mezelf niet zie in de spiegel. Ik ben een vrouw maar wel eentje met het verkeerde omhulsel en dat beeld blijft bij me als ik naar mezelf kijk.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Plaats reactie