Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Marijn »

@Blue

Succes en sterkte!
Laat je weten hoe het gegaan is?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue »

Pfff de kogel is door de kerk.

HR en mijn manager zijn nu op de hoogte.
Gesprekken waren heel positief.
De vrouw van HR zei dat ze het eigenlijk al wist maar er bewust niet over begonnen was omdat ik er zelf mee moest komen.

Nu kan ik eindelijk geboorte register en de rest aan laten passen.
Als dat geregeld is kan het in de systemen doorgevoerd worden. En dat is dan ook het moment om de rest van de organisatie op de hoogte te brengen.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik die verklaring van vumc krijg? Ik ga formulier vanmiddag opsturen
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Marijn »

Fijn dat het goed gegaan is.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door zuidwest »

Wat goed dat de gesprekken zo positief verlopen zijn. En wat zul je nu een goed gevoel hebben dat je eindelijk ook op je werk jezelf kunt zijn. Dat moet volgens mij echt een opluchting voor je zijn.

Het lijkt me ontzettend fijn dat je binnenkort ook de wijziging in het geboorteregister kunt aanpassen en je nieuwe ID-documenten kunt aanvragen. Dat is in mijn geval toch wel iets waar ik te zijner tijd echt naar uit kijk. Verandert je voornaam (veel)?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Anon20200101 »

Fijn dat het goed is gegaan!!!

Heeft VUmc de voorwaarde gesteld dat je geboorteakte pas mag wijzigen als je "overal" en/of "op je werk" uit de kast bent?!?!?!?!
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue »

LauraHeleneN schreef: 02 okt 2019, 11:48 Fijn dat het goed is gegaan!!!

Heeft VUmc de voorwaarde gesteld dat je geboorteakte pas mag wijzigen als je "overal" en/of "op je werk" uit de kast bent?!?!?!?!
Nee dat niet , de enige voorwaarde is dat je de diag fase afgerond moet hebben en diagnose genderdysforie.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Anon20200101 »

Blue schreef: 02 okt 2019, 11:14 Pfff de kogel is door de kerk.

HR en mijn manager zijn nu op de hoogte.
Gesprekken waren heel positief.
De vrouw van HR zei dat ze het eigenlijk al wist maar er bewust niet over begonnen was omdat ik er zelf mee moest komen.

Nu kan ik eindelijk geboorte register en de rest aan laten passen.
Als dat geregeld is kan het in de systemen doorgevoerd worden. En dat is dan ook het moment om de rest van de organisatie op de hoogte te brengen.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik die verklaring van vumc krijg? Ik ga formulier vanmiddag opsturen
Heb ik het dan verkeerd begrepen?
In bovenstaand bericht ging je heel vloeiend over van "nu out op m'n werk" naar "nu mag ik geboorteregister aanpassen"
Dat wekt de indruk dat uit de kast op je werk als voorwaarde gesteld wordt om dat aan te mogen laten passen.
Je kan en mag niet gedwongen uit de kast te komen, of zelfs maar met Real Life Experience te beginnen; dit (12+ maanden RLE) wordt alleen als voorwaarde gesteld voordat je het operatieve traject ingaat.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue »

LauraHeleneN schreef: 02 okt 2019, 13:17
Blue schreef: 02 okt 2019, 11:14 Pfff de kogel is door de kerk.

HR en mijn manager zijn nu op de hoogte.
Gesprekken waren heel positief.
De vrouw van HR zei dat ze het eigenlijk al wist maar er bewust niet over begonnen was omdat ik er zelf mee moest komen.

Nu kan ik eindelijk geboorte register en de rest aan laten passen.
Als dat geregeld is kan het in de systemen doorgevoerd worden. En dat is dan ook het moment om de rest van de organisatie op de hoogte te brengen.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik die verklaring van vumc krijg? Ik ga formulier vanmiddag opsturen
Heb ik het dan verkeerd begrepen?
In bovenstaand bericht ging je heel vloeiend over van "nu out op m'n werk" naar "nu mag ik geboorteregister aanpassen"
Dat wekt de indruk dat uit de kast op je werk als voorwaarde gesteld wordt om dat aan te mogen laten passen.
Je kan en mag niet gedwongen uit de kast te komen, of zelfs maar met Real Life Experience te beginnen; dit (12+ maanden RLE) wordt alleen als voorwaarde gesteld voordat je het operatieve traject ingaat.

Nee dat heeft er niets mee te maken, het meer het feit dat ik het geboorteregister natuurlijk niet kan laten aanpassen als men op mijn werk nog van niets weet cq als ik nog als man geregistreerd sta omdat dit tot administratieve problemen zou kunnen leiden.

In theorie had ik het geboorteregister ook aan kunnen laten passen voordat ik het op mijn werk verteld had. Maar dan had ik het direct daarna wel moeten melden.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue »

zuidwest schreef: 02 okt 2019, 11:45 Wat goed dat de gesprekken zo positief verlopen zijn. En wat zul je nu een goed gevoel hebben dat je eindelijk ook op je werk jezelf kunt zijn. Dat moet volgens mij echt een opluchting voor je zijn.

Het lijkt me ontzettend fijn dat je binnenkort ook de wijziging in het geboorteregister kunt aanpassen en je nieuwe ID-documenten kunt aanvragen. Dat is in mijn geval toch wel iets waar ik te zijner tijd echt naar uit kijk. Verandert je voornaam (veel)?
Ik kan nu in ieder geval verdere stapjes ondernemen om er vrouwelijker uit te gaan zien.
Mijn voornaam komen alleen 2 letters achter, mijn tweede voornaam (die toch niemand gebruikt) laat ik wel veranderen.

Toen ik er pas achter was dat ik TG ben heb ik een nieuwe naam verzonnen voor mezelf en die heb ik een tijdje gebruikt (mijn vriend noemt me nog steeds zo) Maar ben toch steeds meer vrede gaan hebben met de vrouwelijke versie van mijn oorspronkelijke naam. Mijn tweede naam wat overigens wel een typische jongensnaam is laat ik veranderen in de naam die ik toen verzonnen had.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue »

Ik heb mijn deskundigen verklaring binnen.
Dus binnenkort afspraak maken bij geboorte gemeente om alles aan te laten passen.

Wat zal ik blij zijn als ik weer zelf op mijn paspoort sta ipv iemand die ik niet ben.
Plaats reactie