Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Dean »

Heeft iemand enig idee bij welke ziekenhuizen in NL (buiten het VUMC) je terecht kan voor verwijdering van de baarmoeder en eierstokken?

Naar ik begrepen heb is dit, sinds het faillissement van het Slotervaart ziekenhuis ook een lastige, omdat gyneacologen genderdysforie schijnbaar niet als ‘medische noodzaak’ zien en om die reden, zelfs na vastgestelde genderdysforie deze operatie weigeren uit te voeren, tenzij er aantoonbare ‘medische’ problemen met de baarmoeder en/of eierstokken zijn.

Ik ben er echter zeker van dat ik deze operatie wel uit wil laten voeren en voldoe aan de voorwaarden voor een doorverwijzing, dus ben nu op zoek naar een gyneacoloog die dit wél uit wil voeren.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Hielke »

Mag ik vragen waarom je het niet bij de VU wil laten doen?
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Jer158 »

De gyn verbonden aan Van Loenen (in het Slotervaart tijdperk) was Milosavljevic. Gynaecologie in het Slotervaart was al gefuseerd met VUMC. Je beste kans is wrsch om uit te vinden waar hij nu werkt.
Hung her from the branches of a mango tree
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 30 okt 2019, 15:11 De gyn verbonden aan Van Loenen (in het Slotervaart tijdperk) was Milosavljevic. Gynaecologie in het Slotervaart was al gefuseerd met VUMC. Je beste kans is wrsch om uit te vinden waar hij nu werkt.
Hij zit op Facebook
https://www.facebook.com/slobodan.milosavljevic.9

:mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Marijn »

Off topic: wat lijkt die naam veel op een andere slobodan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slobodan_ ... 1evi%C4%87
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door AJpoekie »

Goede vraag, ben hier ook wel benieuwd naar Dean!

Mijn psych bij Stepwork zei namelijk dat je dit gewoon kon laten uitvoeren in een lokaal ziekenhuis bij jou in de buurt en dat de wachttijden minimaal zijn, MAAR het probleem zit hem in het vinden van een ziekenhuis die deze operatie ook bij transmannen WIL uitvoeren, lijkt mij... (Daar begon hij echter niet over en ik heb er ook niet naar gevraagd, want deze operatie is bij mij voorlopig de eerste 6-7 maanden niet aan de orde).

Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met ziekenhuizen in jouw directe omgeving met de vraag of ze deze operatie willen uitvoeren?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Freedom »

Dean schreef: 28 okt 2019, 11:45 Heeft iemand enig idee bij welke ziekenhuizen in NL (buiten het VUMC) je terecht kan voor verwijdering van de baarmoeder en eierstokken?
...

Ik ben er echter zeker van dat ik deze operatie wel uit wil laten voeren en voldoe aan de voorwaarden voor een doorverwijzing, dus ben nu op zoek naar een gyneacoloog die dit wél uit wil voeren.
Deze operatie wordt bij mij uitgevoerd in het Amstelland ziekenhuis (Amstelveen) door dr. van Leeuwen.
https://www.ziekenhuisamstelland.nl/nl/ ... n/212.html
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Ender »

UMCG doet ze ook
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef: 06 nov 2019, 14:09 UMCG doet ze ook
Weet jij of ze ook mensen vanuit Stepwork aannemen? Want het UMC genderteam heeft tegen mij gezegd dat ze me niet verder wilden helpen omdat ik besloot bij Stepwork in behandeling te blijven (en ik ken iemand uit Groningen die naar mijn weten niet direct afgewezen is door het UMCG maar wel elders zijn hysto heeft gehad).
meerdere zakken met zaagsel
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hysterectomie (gynaecoloog gezocht)

Bericht door Benjamin »

Marijn schreef: 03 nov 2019, 11:35 Off topic: wat lijkt die naam veel op een andere slobodan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slobodan_ ... 1evi%C4%87
Daar moest ik ook direct aan denken. Laten we hopen dat deze Slobodan wat zachtaardiger is.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie