Nieuwe chat! Zie dit topic.

verteld aan puber!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

verteld aan puber!

Bericht door anna_ »

vandaag ook aan onze puber zoon (word begin januari 15) verteld dat papa zich 'anders" voelt!

pffff daar ga je dan naar boven...met lood in je voeten, even vragen aan je zoon of hij zo even tijd heeft om even te praten.
waarover was direct de reactie, owh gewoon over mij probeerde ik het luchtig te houden.
de paar minuten voordat hij beneden was leken uren te duren.
marielle en ik kregen er letterlijk buikpijn van
in een rustig maar emotioneel gesprek heb ik/hebben wij hem verteld hoe wij hem altijd hebben verteld dat het voor ons niet uitmaakt wie of wat hij is of op wie hij verliefd word zolang hij maar gelukkig is. Natuurlijk wist hij dat! Daarna heb ik hem tussen de emotie en tranen door verteld dat ik dat vroeger ook altijd te horen heb gekregen maar uiteindelijk nooit heb gedurfd en dat ik me eigenlijk al heel lang een meisje/vrouw voel maar dat nooit heb durven/kunnen vertellen tegen iemand tot ik het half november niet meer voor me kon houden.
Natuurlijk schrok hij en was hij onder de indruk maar hij bleef rustig, begripvol en gaf aan dat hij het niet had zien aankomen.
Hij vroeg wel ja maar je gaat toch wel gewoon zo mee naar school? en niet als vrouw? We hebben hem verteld dat we 13-feb een intake hebben voor PSYQ maar dat een evt medisch traject nog wel 1-2 jaar duurt. We hebben heb beloofd dat we hem van alles op de hoogte gaan houden maar dat er nu ook gewoon nog veel vragen voor ons zijn. Hij vroeg wel naar hoe zit dat dan met "de seks" :naughty: dat hebben we maar even afgehouden hihi. Maar wel gezegd dat hij altijd alles mag vragen.

hij was enorm onder de indruk maar heeft eigenlijk heel rustig gereageerd en we zijn supertrots en dankbaar!
alsof er 1000kg per persoon van onze schouders af valt

wilde het graag even delen met jullie!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: verteld aan puber!

Bericht door Vethrvolnir »

hoi Anna
Super gedaan. Fijn dat hij rustig reageerde.
Hij zal er nog wel even een tijdje over na moeten denken waarschijnlijk.

Mijn kinderen zijn nog net niet / net wel op het voortgezet onderwijs. de schoolwisseling valt min of meer met switch van uiterlijk samen bij ons. als ouder kom ik ook nauwelijks meer op school nu ze zo groot zijn.

Er zit daar wel een 'eerste schrik' reactie lijkt het bij jouw zoon. die hadden mijn kinderen niet of ze spraken het niet uit.

ik hoop dat hij daar wat meer in ontspant als het nieuwe eraf is
:shock:
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: verteld aan puber!

Bericht door anna_ »

het is een denker, en hij had al een rugzak (lang verhaal - niet voor hier) dus hij volgt ook speciaal onderwijs, vandaar dat wij nog wel 3x per jaar even direct overleg hebben met school. hij doet het super overigens, en ja er zat wel wat schrik maar in de vorm van "blijven jullie dan toch wel bij elkaar" en "hoe gaat het er dan allemaal uitzien" structuur en duidelijkheid zijn waar hij belang bij heeft.

Na het zien van mij foto kon hij zijn ogen niet geloven, ben jij dat? vroeg hij heel verbaasd en hij was ook heel verbaasd dat hij het nooit gezien/gemerkt heeft aan me.

spanning zit er niet echt op wat dat betreft, zo ervaren wij het in ieder geval zeker niet.
vragen gaan er zeker nog komen maar ja hij blijft ook wel gewoon puber, en zelf zit ik/zitten wij ook nog bomvol met vragen dus dat is niet vreemd
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: verteld aan puber!

Bericht door Vethrvolnir »

:) je ziet er goed uit.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: verteld aan puber!

Bericht door Vethrvolnir »

het is denk ik goed dat hij zijn vragen stelt in plaats van ermee rond te lopen. en dat hij zegt wat hem invalt bijv mbt school. je weet iig waar je aan toe bent. toch.

mijn zoon (11) reageerde destijds met : okee. ... Ik wil wat drinken.
:shock:
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: verteld aan puber!

Bericht door anna_ »

Vethrvolnir schreef: ↑23 dec 2019, 15:54 :) je ziet er goed uit.
:D dank je!

en inderdaad ik weet waar ik aan toe ben met mijn hele innercircle nu - zo fijn!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: verteld aan puber!

Bericht door anna_ »

en dan krijg je ineens nog een appje van je zoon...en barst je in tranen uit

Ik wou nog even zeggen dat ik hoop dat je gelukkig wordt maakt niet uit of je man of vrouw bent en dat ik altijd van je blijf houden 😘😘😘😘😘😘😘😘😘πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°


zooooo TROTS en DANKBAAR!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: verteld aan puber!

Bericht door Marijn »

anna_ schreef: ↑23 dec 2019, 18:37 en dan krijg je ineens nog een appje van je zoon...en barst je in tranen uit

Ik wou nog even zeggen dat ik hoop dat je gelukkig wordt maakt niet uit of je man of vrouw bent en dat ik altijd van je blijf houden 😘😘😘😘😘😘😘😘😘πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°


zooooo TROTS en DANKBAAR!
Oh, wat superlief! En die tranen snap ik helemaal.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown