Lenzetto

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Sandra215
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2017, 17:53
Gender: Transgender

Lenzetto

Bericht door Sandra215 »

Hallo,

Heeft er iemand info over de bijwerkingen van Lenzetto ? Sinds ik het gebruik heb ik last van gezwollen voeten, en weet niet of het daaraan ligt. Mn huisarts heeft mij vochtafdrijvers voorgeschreven. Heb volgende maand afspraak bij mn endo, maar ik hoop van jullie ook wat extra info te bekomen.

Alvast bedankt voor de feedback en prettige eindejaarsfeesten gewenst!

Sandra
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Lenzetto

Bericht door Anon20191227 »

Alle oestrogeen producten kunnen vocht vasthouden bevorderen. Lijkt me niet iets dat per se aan Lenzetto te wijten is.
Ook voor jou een prettig eindejaar.

Edit:

Vocht vasthouden is een teken van oestrogeen dominantie. Oestrogeen dominantie krijg je wanneer je oestrogeen te hoog is vergeleken met je testosteron en progesteron.
Progesteron kan vocht vasthouden tegengaan blijkbaar.

Hier is de link :

http://www.demontecentre.com/hormones/symptoms
Sandra215
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2017, 17:53
Gender: Transgender

Re: Lenzetto

Bericht door Sandra215 »

Dankje voor je feedback.
Zal het met mn endo volgende keer bespreken. Alleen zijn ze in België niet zo tuk op progesteron.

Greetz

Sandra
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Lenzetto

Bericht door Anon20191227 »

Sandra215 schreef: 26 dec 2019, 16:05 Dankje voor je feedback.
Zal het met mn endo volgende keer bespreken. Alleen zijn ze in België niet zo tuk op progesteron.

Greetz

Sandra
Weet ik. Je endo heeft je toch vochtafdrijvende middelen voorgeschreven? Daarmee zou het ook moeten lukken.

Kijk zeker ook eens naar natuurlijke diuretica (vochtafdrijvers).

Verse muntbladeren hebben ook een vochtafdrijvend effect en zijn beter voor je nieren dan Spironolactone.


Ik snap overigens goed dat endocrinologen geen fan zijn van progesteron voor te schrijven aan een transvrouw. De voordelen in transvrouwen zijn niet bewezen. Enkel van horen zeggen. Bij cis vrouwen zorgt progesteron voor tegengaan van baarmoederslijmvliesverdikkingen, bij transvrouwen is er geen baarmoeder. Vergrote borsten zijn ook maar anecdotische verhalen. Concrete studies met zwart-wit voordelen voor transvrouwen bij inname van progesteron zijn er niet. Ik heb zelfs al eens de redenering : '' omdat een cis vrouw het ook heeft '' gehoord als redenering om toch maar progesteron te willen.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Lenzetto

Bericht door Emma »

Er is inderdaad geen uitputtend onderzoek bekend. Maar anekdotisch bewijs is er genoeg. Uit eigen ervaring nota bene. Na het stoppen met de cypro na de SRS verdween ook mijn B-cup. Na een maand progesteron kan ik je vertellen dat ik weer wat terug heb. Uiteraard heb ik geen uitgebreide metingen gedaan, dus het blijft anekdotisch bewijs. En anders was een steekproef van 1 ook niet heel wetenschappelijk geweest. Desondanks vind ik dat dit goed onderzocht moet worden, er lijkt wel degelijk een verband te zijn, ik ben niet de enige.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Lenzetto

Bericht door Anon20191227 »

Emma schreef: 26 dec 2019, 19:29 Er is inderdaad geen uitputtend onderzoek bekend. Maar anekdotisch bewijs is er genoeg. Uit eigen ervaring nota bene. Na het stoppen met de cypro na de SRS verdween ook mijn B-cup. Na een maand progesteron kan ik je vertellen dat ik weer wat terug heb. Uiteraard heb ik geen uitgebreide metingen gedaan, dus het blijft anekdotisch bewijs. En anders was een steekproef van 1 ook niet heel wetenschappelijk geweest. Desondanks vind ik dat dit goed onderzocht moet worden, er lijkt wel degelijk een verband te zijn, ik ben niet de enige.
Had het VU A'dam dat onderzoek al weer niet stopgezet na een aantal maanden?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Lenzetto

Bericht door Emma »

Nathaliedepree schreef: 26 dec 2019, 21:58 Had het VU A'dam dat onderzoek al weer niet stopgezet na een aantal maanden?
Was al definitief en onomstotelijk bewezen dat progesteron onzin is? Nee. Tot die tijd blijf ik bij mijn mening dat het goed onderzocht moet worden omdat het anekdotisch bewijs niet helemaal uit de lucht komt vallen. Als het een deel van de mensen helpt en wellicht voor een borstvergroting kan behoeden zou dat al heel fijn zijn. Blijken de nadelen veel groter dan de voordelen mag dat ook gezegd worden, maar dan weten we dat tenminste. Nu is het een beetje VU/UZG tegen de wereld als het gaat om progesteron. En dat is op zijn zachtst gezegd een beetje raar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Lenzetto

Bericht door Anon20191227 »

Emma schreef: 27 dec 2019, 00:56
Nathaliedepree schreef: 26 dec 2019, 21:58 Had het VU A'dam dat onderzoek al weer niet stopgezet na een aantal maanden?
Was al definitief en onomstotelijk bewezen dat progesteron onzin is? Nee. Tot die tijd blijf ik bij mijn mening dat het goed onderzocht moet worden omdat het anekdotisch bewijs niet helemaal uit de lucht komt vallen. Als het een deel van de mensen helpt en wellicht voor een borstvergroting kan behoeden zou dat al heel fijn zijn. Blijken de nadelen veel groter dan de voordelen mag dat ook gezegd worden, maar dan weten we dat tenminste. Nu is het een beetje VU/UZG tegen de wereld als het gaat om progesteron. En dat is op zijn zachtst gezegd een beetje raar.
Ja maar ze hebben het onderzoek al stopgezet las ik hier onlangs. Was er ook een reden opgegeven waarom?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Lenzetto

Bericht door Emma »

Ik weet van niets, ik heb alleen via mijn endo het officiële standpunt van VUmc doorgekregen dat zij geen progesteron voorschrijven. Mijn endo heeft echter redenen om mij het wel voor te schrijven.

VUmc publiceert over onderzoeken als zij dat opportuun achten, zoals elk onderzoeksinstituut dat doet. Die stellen ons daar niet vooraf van op de hoogte. Ik zal mijn mening bijstellen aan de hand van informatie die te zijner tijd beschikbaar komt. Tot die tijd blijf ik van mening dat gedegen onderzoek noodzakelijk is. Niets meer en niets minder.

Nu terug naar de Lenzetto.

@Sandra215 ik ben me niet bewust van enige bijwerking van de Lenzetto, ook niet met de mij voorgeschreven 4 sprays per dag.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Sandra215
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2017, 17:53
Gender: Transgender

Re: Lenzetto

Bericht door Sandra215 »

Hoi,

dankje voor de info
4 sprays per dag ???? ( ik lees dat 1 spray gelijk is aan 2 pompjes eostrogel)
Hoe lang doe jij dit al ?
En wat is jou dosis Progesteron?
En ben je tevreden over de borstgroei ? Ik heb tot nu toe alleen eostrogel en bij gebrek daaraan overgestapt op Lenzetto 1 spray p/dag.
Borstgroei is anekdotisch.... moeilijk een aaa te noemen.
Heb nl afspraak met mn endo op 22-1 en wil 'beslagen' ten ijs komen! ;)
Heb wel 2 jaar ook Androcur genomen, maar op aanraden van de endo ga ik over op spiro. wat neem jij?

greetz

sandra
Plaats reactie