Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vergoeding mastectomie van Loenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Dean »

4 november 2019 ben ik geopereerd aan mijn borstkas bij van Loenen :banana-dance:

Ik ben daar natuurlijk hartstikke blij mee, maar ik schrok zojuist wel even toen ik inlogde bij mijn zorgverzekeraar. Ik zag daar namelijk het volgende staan:

Stichting Medisch Centrum Bloemendaal04-12-2019
Ziekenhuiszorg

Declaratienummer xxxxxxxx
Behandelperiode17-09-2019 t/m 12-11-2019
Indiendatum04-12-2019

Notabedrag€ 5.900
Niet vergoed€ 657,36
Vergoed€ 5.242,64
Eigen risico€ 0
Omschrijving zorg
Ziekenhuiszorg
Behandeling
Grote en uitgebreide hersteloperatie aan de borst door een plastisch chirurg

Toelichting
Voor deze zorg vergoeden wij een standaardtarief. Het gedeclareerde bedrag is hoger dan dit standaardtarief. Hierdoor is de zorg niet volledig vergoed.



Nu verwacht ik dus nog een flinke rekening; 657,36 euro. Nou zou het resultaat het me meer dan waard zijn hoor. Want deze operatie was gewoon nodig. Maar het is nogal een pittig bedrag. Aangezien ik lang niet de enige ben die bij van Loenen geopereerd is, hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik heb overigens gewoon een restitutiepolis.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Citizen Erased »

Over het algemeen kun je voor dergelijke bedragen een betalingsregeling treffen: de som wordt dan uitgesmeerd over een periode van 12 maanden.. komt de klap iets minder hard aan. Dat gezegd hebbende zou ik het wel een stuk sjieker vinden wanneer je zulks van te voren krijgt te horen; er zijn er zat die je met een bedrag als dit behoorlijke koppijn bezorgd.

Heb dit zelf ook wel eens gehad met zo’n psycho-cowboy, die presteerde het om voor een heul slecht gesprekje van 45 min. 296€ te declareren. Kon ik ook 40€ zelf betalen. De dames met hun rode lampjes kunnen er nog iets van leren..
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door KeepzD »

Gefeliciteerd met je nieuwe borstkas iig!
Uit nieuwsgierigheid, bij welke verzekeraar zit jij?
Forever myself
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Nate_0 »

Ik heb een rekening van MC Bloemendaal ontvangen, dát zelf betaald, en vervolgens datzelfde bedrag vanuit mijn zorgverzekering (Zilveren Kruis) terug gekregen. Daar moest ik overigens wel specifiek een aanvraag tot doen. Ik heb echter geloof ik géén extra bedrag zelf hoeven betalen... Ik zal eens checken hoe dat zit.
meerdere zakken met zaagsel
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Matijs »

Nate_0 schreef: 27 dec 2019, 20:37 Ik heb een rekening van MC Bloemendaal ontvangen, dát zelf betaald, en vervolgens datzelfde bedrag vanuit mijn zorgverzekering (Zilveren Kruis) terug gekregen. Daar moest ik overigens wel specifiek een aanvraag tot doen. Ik heb echter geloof ik géén extra bedrag zelf hoeven betalen... Ik zal eens checken hoe dat zit.
Moest je die aanvraag voor de operatie doen?
###
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Nate_0 »

Nee, ik heb de aanvraag gedaan na de operatie. Eerst dus zelf de rekening betaald aan Bloemendaal en de gegevens daarvan doorgegeven aan het zilveren kruis.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Dean »

DennisH schreef: 27 dec 2019, 19:53 Gefeliciteerd met je nieuwe borstkas iig!
Uit nieuwsgierigheid, bij welke verzekeraar zit jij?
Thanks Dennis! Ben er ook heel blij mee. Ik ben verzekerd bij Zekur. Afgelopen jaar zeker niks te klagen gehad over ze ook. Stepwork is zonder pardon betaald en ze hebben me aardig geholpen om te zorgen dat ik bij de Endo in het dichtsbijzijnde ziekenhuis terecht kan. Ook voor de hysterectomie heb ik alweer mogelijkheden van ze gekregen. Dus al met al heel tevreden.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Dean »

Nate_0 schreef: 28 dec 2019, 12:32 Nee, ik heb de aanvraag gedaan na de operatie. Eerst dus zelf de rekening betaald aan Bloemendaal en de gegevens daarvan doorgegeven aan het zilveren kruis.
Wat voor aanvraag was dat?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Dean »

Citizen Erased schreef: 27 dec 2019, 19:48 Over het algemeen kun je voor dergelijke bedragen een betalingsregeling treffen: de som wordt dan uitgesmeerd over een periode van 12 maanden.. komt de klap iets minder hard aan. Dat gezegd hebbende zou ik het wel een stuk sjieker vinden wanneer je zulks van te voren krijgt te horen; er zijn er zat die je met een bedrag als dit behoorlijke koppijn bezorgd.

Heb dit zelf ook wel eens gehad met zo’n psycho-cowboy, die presteerde het om voor een heul slecht gesprekje van 45 min. 296€ te declareren. Kon ik ook 40€ zelf betalen. De dames met hun rode lampjes kunnen er nog iets van leren..
Ja gelukkig kán ik het wel betalen, ook al zal het van de spaarrekening moeten komen. Maar ben er evengoed natuurlijk niet blij mee. Per slot van rekening is het gewoon zorg wat is opgenomen in de basisverzekering. Dus ik ga dat ook niet zomaar doen, zonder eerst eens even te kijken of hier iets mee gedaan kan worden. De premie + eigen risico + eigen bijdrage medicatie is al hoog genoeg bij mekaar. Dat kost mij al een grove 200 per maand. Dus zorg die vergoed hoort te worden mag dan bij voorkeur ook gewoon vergoed worden.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vergoeding mastectomie van Loenen

Bericht door Citizen Erased »

Dean schreef: 28 dec 2019, 14:07Dus zorg die vergoed hoort te worden mag dan bij voorkeur ook gewoon vergoed worden.
Het is vergoed, tot het maximumtarief. MC Bloemendaal heeft ervoor gekozen daarboven te gaan zitten zonder jou daarover te informeren, ongenoegen mag je dan ook bij hen kenbaar maken. Zij zijn ook degenen die de factuur gaan sturen.