Nieuwe chat! Zie dit topic.

weer een stapje in mijn coming out

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

weer een stapje in mijn coming out

Bericht door anna_ »

Gisteravond bezoek gehad van en kennis gemaakt met nieuwe mensen die we hier op het forum hebben leren kennen. Het was een hele gezellige maar ook indrukwekkende avond. Een avond vol met informatie, positief, realistisch, heel veel. Onze zoon heeft alleen maar even hallo gezegd maar wilde toen we weer “alleen” waren toch nog even kletsen omdat het indruk op hem had gemaakt. De eerste keer dat er ineens zomaar een transvrouw in de bank zit, zo snel al zei hij… ik dacht dat het langzamer zou gaan maar nu zijn er ineens al mensen hier… rustig uitgelegd dat we vooral op zoek zijn naar informatie en dat mijn proces nog jaren gaat duren maar in mijn hoofd al wel bezig is. Dat papa vooral moet onderzoeken wie/wat “hij” echt is, dat kwam aan en om dat te moeten zien dat doet dan ondanks zijn reactie van eerder deze week toch echt heel veel pijn bij ons als ouders.

Vanmorgen was hij gelukkig weer helemaal de oude en gaf hij ook zelf aan dat hij er geen last meer van had, nadat we lekker hadden uitgeslapen raakte @marielle aan de app met een hele goede vriendin (en vrouw van een zeer goede vriend van mij met wie we lief en leed delen). Ineens voelde het voor haar niet goed om dit stuk verborgen te houden en in overleg hebben we toen besloten dat ze het dan toch maar over de app zou vertellen (ze wonen wat verder weg). Het bericht was een voor hun een bus van links maar ze hebben superlief gereageerd, uiteraard ook wel wat bezorgd hoe het dan tussen ons moet omdat ze weten hoe close wij zijn.

Het is fijn dat Marielle nu iemand heeft die ze goed kent om mee te kletsen maar het voelt ook weer als een volgende stap, een kring verder dan de 1e (familie/gezin) en een stap verder naar de buitenwereld. Fijn, maar ook doodeng ondanks alle support en het begrip.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: weer een stapje in mijn coming out

Bericht door ReneeCross »

Superrrrr. Mag je best trots op zijn.
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: weer een stapje in mijn coming out

Bericht door anna_ »

ReneeCross schreef: 30 dec 2019, 14:55 Superrrrr. Mag je best trots op zijn.
ben ik ook!

vanmiddag heb ik het zelf ook nog tegen een hele goeie vriendin verteld 💪🏼😃💖
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: weer een stapje in mijn coming out

Bericht door ReneeCross »

anna_ schreef:
ReneeCross schreef: 30 dec 2019, 14:55 Superrrrr. Mag je best trots op zijn.
ben ik ook!

vanmiddag heb ik het zelf ook nog tegen een hele goeie vriendin verteld AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Geweldig meis. En zo gaat t met stapjes voorwaarts hihi
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: weer een stapje in mijn coming out

Bericht door anna_ »

Gisteren heb ik het uiteindelijk ook verteld aan mijn andere broertje met wie ik bovendien nauw samenwerk!

Natuurlijk keek hij wel even raar op en natuurlijk zit hij vol met vragentekens over de toekomst (ook op kantoor) maar uiteindelijk zei hij wel dat ik als vrouw knapper was dan als man... en ja dat streelt dan toch je ego :D

langzaam maar zeker begint mijn reis zo wel vorm te krijgen realiseren we ons hier meer en meer nu al mijn familie en onze meest close vrienden eigenlijk al heel snel op de hoogte zijn. Best pittig om je bepaalde dingen te realiseren maar ook wel mooi.

Merk dat het werken (ja inderdaad als man) me veel energie kost en dat ik veel behoefte heb aan thuis zijn, bij mijn vrouw. Knuffelen, praten, soms huilen om niets, soms omdat je ineens iets realiseert of omdat de ander iets mooi zegt. Soms zien en ervaren we de rust samen en soms is daar ineens paniek bij 1 van ons en dan hebben we steeds weer elkaar om rustig te zijn.

Hoe bijzonder is het om te mogen ervaren dat we nu al kunnen zeggen dat we ondanks alle spannende en enge dingen ook zoveel dingen opnieuw ontdekken aan elkaar en aan onze liefde waardoor onze relatie per dag hechter word.

en opeens realiseer ik me dat dit geen dagboek is :mrgreen: :fpalm: sorry moet het gewoon even kwijt
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: weer een stapje in mijn coming out

Bericht door ReneeCross »

Wow gaat lekker daar hihi. Zo fijn om te lezen en ach je mag hier best je dagboek van maken hoor hihi.

Het is idd lastig om de mensen waar je van houd hoer mee te zien worstelen. Is toch lastig.