Nieuwe chat! Zie dit topic.

gezichtontharing (nogmaals)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Dani_N
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2019, 19:59
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Dani_N »

Ik heb recent mijn eerste electrolyse sessie gehad bij 2pass met pijnpomp, maar dat doen ze sinds kort dus niet meer. Misschien handig om te weten als je het overweegt.

Dus over de hele sessie zo'n 30 verdovingen gehad. Voordeel, ik ben nu wel van mijn angst voor injectienaalden af :D
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door AnneCeleste »

Ja stom dat ze de pijnpomp niet meer gebruiken... Was het wel een beetje te doen?

Ik mag maandag en dinsdag weer en ik heb er echt geen zin in 😬
Dani_N
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2019, 19:59
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Dani_N »

Het was goed te doen. Liever een paar prikjes dan constant pijn :D Het was vooral vermoeiend door het lange stil liggen. Succes morgen!
Nienke41
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2019, 09:05
Gender: Transgender

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Nienke41 »

Ik heb nu 8 keer een behandeling van 1 uur gehad
Waarbij nauwelijks pijn te voelen is zonder verdoving
Alleen de dofheid die er na is vind ik maar niets

Maar pijn nee ook laser is redelijk pijnloos
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door zuidwest »

Nienke41 schreef: 05 jan 2020, 18:48 Alleen de dofheid die er na is vind ik maar niets
Wat bedoel je met het gevoel "dofheid" precies Nienke? Dof gevoel in je huid/gezicht of dat je meer geestelijk moe bent na een sessie?
Nienke41
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2019, 09:05
Gender: Transgender

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Nienke41 »

De plekjes waar ze met de naald in gaan worden kleine bultjes wat hoort vocht in haarzakje
Dit trekt wel weg in enkele dagen maar gebied blijf dof aanvoelen
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door monique fisher »

Hoi allemaal,

Van de week mijn kennismakingsconsult gehad in Antwerpen, voor de gene die ook naar 2pass gaan hoe is jullie ervaring, ik vond het eerste consult prettig goede info (door Efie) en dat je ook duidelijk kan aangeven wat je wensen zijn betreffende het verloop van de behandeling. Ook over de duur ( langdurig) werd eerlijk gesproken. Mijn eerste behandeling staat nu op 13 februari. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Monique
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door AnneCeleste »

Goed, ik ben gisteren en eergisteren behandeld bij 2pass. En voor achtergrondinformatie: ik had een volle vikingbaard, met hardnekkige blond-rossige haartjes, een behoorlijk gevoelige huid, en een lage pijngrens (dus echt de meest optimale condities 🤦🏼‍♀️). Hiervoor heb ik al 15 laser sessies en 37 uur epileren achter de rug. Gezichtsepilatie is wat mij betreft het meest kutte aspect van de hele transitie shitshow (aan de andere kant zie je wel progressie, dat kan ik van de HRT niet zeggen 😅).

De eerste dag werd ik geprikt door Lori en de tweede door Ashley. Lori werkt écht heel snel en na de eerste dag was de hele linkerkant van mijn gezicht en de bovenlip al geklaard. De tweede dag ging iets minder snel, maar alsnog biiijna alles weggehaald. Ashley kan wel zelf verdovingen prikken, dus dat was een voordeel om door haar behandeld te worden.

Ze waren een beetje verbaasd dat mijn behandeling van negen weken geleden heel weinig (ze zeiden zelf 'geen') effect heeft gehad, dus hebben ze het electrolyse apparaat wat harder gezet deze keer; ik ben benieuwd. De verdovingen zijn op sommige plekken even heel nasty (vooral de bovenlip) maar die korte pijn is het echt meer dan waard. Er waren bijvoorbeeld nog enkele haartjes verwijderd bij mijn onderlip zonder verdoving en de tranen stroomden over mijn wangen 😩...

Op een gegeven moment was ik het wel heel erg zat; acht uur is echt lang als je niet lekker aan de drugs ligt zoals vorige keer en beide dagen ben ik doodop naar bed gegaan. De zwelling is bij mij één dag na een behandeling het ergst (dit ben ik vandaag 😰, ik zeg toch: gevoelige huid!), maar na een week is het wel weer te doen. De korstjes enzo zullen nog wat langer blijven hangen en de bloeduitstortingen van de verdovingen heb ik nog niet eerder gehad, dus dat zullen we wel zien...

Ach ja, je moet er wat voor overhebben!
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Hielke »

:shock: ...tjonge...
...ik heb echt diep respect voor jullie!
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door monique fisher »

Flapke, bedankt voor je reactie, ik heb dus gekozen voor de uursbehandeling zonder verdoving, ik heb ook een redelijk volle baardgroei, met zwart , rossig en grijs haar. Vanwege de kortere duur van de behandeling, komt mij financieel en maatschappelijk beter uit en ik woon maar een half uurtje van 2pass vandaan, werd mij medegedeeld, na navraag van mijn pijngrens, dat ik dat wel aan moest kunnen. Kan echter niet wachten tot de behandeling begint, begin mijn baardgroei echt hinderlijk te vinden. (Ik heb er altijd al een hekel aan gehad) Al weet ik dat een goed resultaat nog wel enkele jaren zal gaan duren. Tegen die tijd hoop ik echter ook al gevorderd te zijn met een HRT, als de wachtlijst bij het VUMC wat wil opschieten. Ik hoop dat de voorlichtingsavond op 13 februari daar wat meer duidelijk over kan geven.

Groetjes Monique