Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vragen over adamsappelcorrectie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door SB95 »

Hallo, ik heb een aantal vragen over de adamsappelcorrectie.

Mijn transitie verloopt via Stepwork dus ik heb zelf de keuze waar ik de operatie wil doen. Daarom ben ik bezig met uitzoeken waar ik allemaal terecht kan en heb een aantal ziekenhuizen gevonden. Tot nu toe weet ik dat Bernhoven, Park Medisch Centrum, AUMC en UMCG dit doen. Verder zit ik nog te denken aan 2pass in België. Zijn er nog andere plaatsen in of rond Nederland waar ze dit doen?

Ik twijfel nu waar ik het wil laten doen. Vooral door de wachttijden maar ook door de plaats van de incisie, welke per ziekenhuis/kliniek verschilt. Ik heb veel voorbeelden gezien van mensen waarbij de incisie dwars over de adamsappel is gemaakt en waarbij het litteken nogal zichtbaar is. Ik weet dat dit per persoon verschilt, maar ik wil het risico liever niet nemen dat dit zichtbaar blijft. Ik zou liever gaan voor de optie waar de incisie in de plooi tussen de nek en keel zit, zodat het litteken minder te zien is.

Ik ben benieuwd wat mensen hier te zeggen hebben over beide opties, en hun ervaring met de operatie verschillende ziekenhuizen/klinieken.

Alvast dank! x S
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door Emma »

Ik ben in 2016 bij 2pass bij Bart vd Ven geweest, voor een tarief dat lag onder wat mijn verzekeraar over had voor een adamsappelcorrectie in het 'buitenland'. Ik heb gekozen voor een plaatselijke verdoving met pijnpomp.

Bij mij zit de incisie inderdaad in de plooi, en het litteken is daardoor geen typisch adamsappelcorrectie-litteken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door SB95 »

Oh dat is fijn om te horen. Ik moet nog informeren wat voor tarief mijn zorgverzekeraar precies rekent, maar de vergoeding voor het buitenland is 80% of 100% dus dat is waarschijnlijk wel te doen. Ben je blij met het uiteindelijke resultaat en hoe alles is verlopen bij dr. vd Ven?
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door Lidi »

Hoi,
Bij mij is een kleine incisie net onder de kin gemaakt. Daar waar de huid weer iets naar boven gaat richting de keel.
Je kunt dus niets zien tenzij ik mijn hoofd erg naar achter buig.
Moet ik wel zeggen dat de adamsappel-correctie samen viel met een facelift. :)
Als laatste deel van mijn FFS.
Me, myself and present I
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door SB95 »

Lidi schreef: 06 feb 2020, 16:56 Hoi,
Bij mij is een kleine incisie net onder de kin gemaakt. Daar waar de huid weer iets naar boven gaat richting de keel.
Je kunt dus niets zien tenzij ik mijn hoofd erg naar achter buig.
Moet ik wel zeggen dat de adamsappel-correctie samen viel met een facelift. :)
Als laatste deel van mijn FFS.
Bij welke dokter heb je het laten doen?
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Vragen over adamsappelcorrectie

Bericht door Lidi »

Bij Brigitte Meijer.
Hele FFS door haar gedaan in totaal 4 delen.
Je kan contact opnemen met haar via VUmc.
Houd rekening met een lange wachttijd.
Me, myself and present I