muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Antonnie »

http://www.youtube.com/watch?v=vW7znVA2sHo als ik deze speel op mijn viool, jamemr genoeg niet zo mooi als zij maar word er altijd emotioneel van als ik dit speel. Ga hem op mijn viool optreden spelen over 2 weken :)
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Amber-B »

ik deelde met mijn ex ruim 3 jaar van mijn leven. Eigenlijk was zij mijn leven. Dankzij haar leerde ik de liefde voor muziek ontdekken en er zijn n hoop liedjes die me doen terug denken aan die tijd. T eindigde omdat zij verliefd werd op een ander er mee vreemd ging.. Pas later begreep ik waarom dit liedje haar zo bezig hield...



Dit liedje gaat namelijk over vreemd gaan....

In die tijd leerde ik ook pas echt de muziek van Joy Division kennen. Dit liedje zegt alles over die tijd....

Some girls have a penis...some boys don't.
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Amber-B »

Mijn ex en ik waren compleet verslaafd aan de serie Six Feet Under. De afspraak 1 aflevering per avond werd al snel 1 schijfje per avond, n maand met 1 seizoen werd 1 week met n seizoen. Die avonden op de bank, tegen elkaar, samen t volgende seizoen kopen...en dan bedenken dat t voorbij is en nimmer terug komt...en dan zo'n einde aan n serie...Ik pink nog altijd n traantje weg...

Some girls have a penis...some boys don't.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Eva »

En dan. De Goldberg Variationen...
Kan ik echt wel enorm van onder de indruk raken.

All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Amber-B »

Inspirerend en kippenvel. Zo zou je de muziek van Nick Drake kunnen omschrijven. Er is geen enkel album dat ik zo vaak heb gekocht als zijn "Five leaves left". Zo indringend, zo somber, zo hemels, zo mooi. Ik heb nog steeds 1 exemplaar in huis, de rest heb ik allemaal weg gegeven aan muziekliefhebbende vrienden. De laatste gaf ik weg aan een vriendin afgelopen weekend.

En daar zaten we dan; Iris (die vriendin), Annelies (haar zus) en ik. Kletsen, wat drinken en ondertussen genieten van Nick Drake. En nog n keer. En nog n keer. Het was n hele fijne, intieme avond. Eentje die, bij nader inzien, nog specialer wordt. Ik kom er net achter dat we de muziek van Nick Drake voor t eerst deelden op zijn sterfdag. Bizar maar zo enorm intens.



Klein detail: 5 jaar na t uitkomen van zijn debuutalbum five leaves left pleegde Nick Drake zelfmoord. De titel van t album lijkt, achteraf gezien, bijna profetisch.
Some girls have a penis...some boys don't.
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg
Contacteer:

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Nadine84 »

Emma chaplin , spente le stelle , ik heb nogal een voorkeur voor electronishe muziek , elke keer als ik haar hoor zingen en de melodie met de keyboards hoor krijg iki kippenvel , in het begin zelfs tranen in mijn ogen !

Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Laurens2 »

Eigenlijk het hele 'The Final Cut' album van Pink Floyd. Word door vele fans als een van hun slechtste albums genoemd, maar voor mij is het een van de beste. Ik heb het heel veel geluisterd in periodes wanneer ik me erg slecht voelde. Heb zelfs de lp gekocht om het origineel te horen. Het nummer met de meeste herinneringen is zeker The Gunner's Dream:

Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Barbarella »

Zodan Nadine heeft een fan gemaakt. dit cool.

En Mark Pink Floyd is een van mijn favorieten door alle periode's in mijn leven heen. The final Cut is eigenlijk meer een Waters solo plaat maar hij mag er zijn.

Heb je de geremasterde live at pompeie al geproefd?

Levendula
Na mij de zondvloed!
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg
Contacteer:

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Nadine84 »

aaaw dankje levendula ;) heb ook nog zelf een youtube kanaal met eigen mix werk erop :

http://www.youtube.com/playlist?list=PLE3A260CDEFB1A93A" target="_blank

zit veel hardcore werk tussen maar ook gewone house en dubstep
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: muziek die inspireert tranen trekt en kippenvel geeft...

Bericht door Laurens2 »

Levendula schreef:En Mark Pink Floyd is een van mijn favorieten door alle periode's in mijn leven heen. The final Cut is eigenlijk meer een Waters solo plaat maar hij mag er zijn.

Heb je de geremasterde live at pompeie al geproefd?

Levendula
Hey Levendula, Pink Floyd en Roger Waters staan bij mij ook erg hoog op de lijst. Heb de dvd Live at Pompeii gezien bij V&D, weet eigenlijk niet waarom ik hem niet heb meegenomen. Ben wel erg blij met Roger Waters' dvd's The Wall Live in Berlin (Sinead 'O Connor: Mother!) en In the Flesh. Geweldig gewoon.
Plaats reactie