Het heeft ook geen barst met elkaar te maken.
De een is monogaam, de ander niet, de een is hetero en de ander homo.
Ik ben lesbisch, maar vroeger noemden ze dat hetero.
De volgende is aseksueel, maar valt wel op mannen.
Verzin het, zoveel smaken, zoveel mensen.
Maar het heeft allemaal niets te maken met genderdysforie.
ik val op .....
-
Venka
Re: ik val op .....
Ik ben het helemaal met Eva eens,wat doet het er toe op wie en wat je valt.Het is een mens waar je tot aangetrokken voelt.Heeft iemand een leuke uitstraling,is hij/zij lief en ga maar door.In mijn (so called) man periode ben ik nooit op 1 man verliefd geworden en ook maar op 1 vrouw.Er waren wel mannen die ik leuk vond,mede door hun uitstraling.De zanger van Blof is daar een goed voorbeeld van.Dat is een leuke man om te zien,is spontaan,heeft humor,heeft liefde.Maar toch voel ik mij niet seksueel tot hem aangetrokken maar vind hem een leuke man en ik zou best met zon man samen kunnen leven,sex is een ander verhaal.Zo zijn er ook vrouwen die ik zeer aantrekkelijk vind om hun uitstraling,liefde,spontaniteit maar ook voor hen geld,sex is een ander verhaal.Voor mij gaat het echt om wie hij/zij is en geslacht maakt daar geen deel vanuit.
-
ada
Ik denk dat genderdysforie en sexualiteit wel degelijk met elkaar te maken kan en ik zeg kan te maken hebben.
Nu als je in het verkeerde lichaam zit, is zachtaardig gezegd niet prettig en dan ga je bv. naar het VU voor verdere stappen.
Was onlangs op de informatieavond voor mensen die 6 maanden of langer aan de hormonen waren in het VU.
De avond was ingedeeld in verschillende onderwerpen waarbij de srs bovenaan stond.
Maar......er was ook een sexeloog aanwezig die een heel verhaal deed.
Natuurlijk je kan A-sexueel zijn of wat anders, ieder mens heeft ermee te maken op de één of andere manier.
Persoonlijk vind ik de transitie het belangrijkst maar sexueel gevoel is ook niet weg te denken maar...nogmaals de transitie
is toch de weg waar je het meest aan denkt.
Nu als je in het verkeerde lichaam zit, is zachtaardig gezegd niet prettig en dan ga je bv. naar het VU voor verdere stappen.
Was onlangs op de informatieavond voor mensen die 6 maanden of langer aan de hormonen waren in het VU.
De avond was ingedeeld in verschillende onderwerpen waarbij de srs bovenaan stond.
Maar......er was ook een sexeloog aanwezig die een heel verhaal deed.
Natuurlijk je kan A-sexueel zijn of wat anders, ieder mens heeft ermee te maken op de één of andere manier.
Persoonlijk vind ik de transitie het belangrijkst maar sexueel gevoel is ook niet weg te denken maar...nogmaals de transitie
is toch de weg waar je het meest aan denkt.
Wees je zelf en niet een ander
-
Raisa
Voor mij was mijn genderidentiteit eerder duidelijk dan mijn seksuele voorkeur en nog steeds weet ik niet precies waar ik op val. "Ik merk wel op wie ik verliefd wordt" was mijn reactie altijd wanneer mensen naar mijn geaardheid vroegen. Je zou het misschien bi kunnen noemen of panseksueel, daar heb ik me niet zo in verdiept. Wel weet ik dat het leuk is om samen met je vriendin naar knappe mannen te kijken
.
-
J1nny
Ik was daar ook Ada, Woensdagavond anderhalve week terug?
De GD staat volledig los van seksualiteit.
Alleen kan de SRS de mogelijkheden van seksualiteit in overeenstemming met de eigen seksualiteit.
Dat was ook in grote lijnen het verhaal van die Belg.
De GD staat volledig los van seksualiteit.
Alleen kan de SRS de mogelijkheden van seksualiteit in overeenstemming met de eigen seksualiteit.
Dat was ook in grote lijnen het verhaal van die Belg.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik val op vrouwen, ergens gedurende mijn pad ben ik weleens in verwarring geraakt, maar ik ben op dit moment heel zeker.
Irene
-
ada
Ja Irene jij hebt natuurlijk al zoveel achter je dat je nu wel weet en dat lijkt me heel fijn "een zeker gevoel"
Kijk ik heb ook al heel wat jaartjes achter de rug en tijdens de hormonen heb ik eindelijk dat zeker gevoel ook gevonden.
Ik hou van vrouwen om hun gevoel en mannen tsja die zijn totaal anders, die hebben ook hun charmes voor mij.
Maar ik heb zelf een vrouw waar ik van hou en die achter mijn transitie sta, soms ook een vriendje. (en dat op mijn leeftijd
)
Kijk ik heb ook al heel wat jaartjes achter de rug en tijdens de hormonen heb ik eindelijk dat zeker gevoel ook gevonden.
Ik hou van vrouwen om hun gevoel en mannen tsja die zijn totaal anders, die hebben ook hun charmes voor mij.
Maar ik heb zelf een vrouw waar ik van hou en die achter mijn transitie sta, soms ook een vriendje. (en dat op mijn leeftijd
Wees je zelf en niet een ander
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb weliswaar al heel wat jaren ervaring (met leven) maar ben in mijn transitie nog niet zover hoor. Ik heb in het verleden een poosje me virtueel als vrouw gepresenteerd en heb toen ook veel met mannen gechat, die aandacht vond ik heel erg leuk, daar ben ik van in de war geraakt. Ik ben daarna gewoon uit psychologische gronden wat gaan experimenteren en ben daardoor toch tot het inzicht gekomen dat ik uitsluitend op vrouwen val. Wat hormonen met me gaan doen zal de tijd uit moeten wijzen.
Irene
-
Merel77
Ik ben honderd procent hetero 
-
ada