Scheer je weg!

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Scheer je weg!

Bericht door Maurits »

Alsof de eerste grassprietjes van de lente zich openbaarden (dubbele woordwaarde, lol :) ) zo telde ik vandaag 9 baardhaartjes op mijn gelaat.

Ze oogden gezond, stevig en glanzend, alsof nieuw uit de verpakking.

Maar nu al rondlopen met een paar sprietjes staat - nog in mijn vrouwelijke verschijningsvorm - zo stom. Als Shaggy van Scooby Doo :?! Doel is een dichte(re) baardgroei incluis lage(re) stem zodat ik beter passeer als mijnheer (mislukt thans door babyface en stem).

Maar hoe te scheren? Met scheerzeep, kwast, mesje of zo'n elektrische met ronde schijven? Hoe doen anderen dat??

Advies van een bio-man: gewoon met wegwerpmesje, beetje zeep of shampoo.

Het voelde heerlijk :D Alsof ik een horde overwonnen heb die ik al op mijn 15de had moeten nemen (ipv 52ste). Ondertussen vond ik het jammer dat die gezonde sprieten zich nog niet boven het maaiveld mogen vertonen. Hopelijk komen ze binnenkort met hun vriendjes en masse op zodat ik ze trots als een kortgeschoren tapijt aan de buitenwereld kan etaleren.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Scheer je weg!

Bericht door Marica »

Je hebt toch wel scheerspullen in huis van 'vroeger'? Dat gaat prima.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Scheer je weg!

Bericht door Emma »

Kan wel, het is allemaal In de basis hetzelfde spul, maar ik kan me zo voorstellen dat Maurits baardenscheerschuim fijner vindt ruiken dan benenscheerschuim 😉
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheer je weg!

Bericht door Freedom »

Beginnen met een schoon mesje, liefst van kwaliteit (dat is liever voor de huid dan wegwerp, is mijn ervaring).
Scheerkwast kan je voor zo'n 4 euro bij Kruidvat kopen, eigen merk. Scheerzeep is even zoeken; ik kocht 'de vergulde hand' maar die irriteert mijn huid na het scheren. Een duurder merk van de barbier, Suavecito (met tea tree), gaat beter samen met de gevoelige huid.

Als je niet tegen nat scheren blijkt te kunnen, is trimmen een goede optie. Ik heb er eentje van Babyliss (á 35 euro geloof ik) en die heeft het 2 jaar prima uitgehouden. Nu is de accu inmiddels stuk en moet ik een verlengsnoer gebruiken. :lol:

Je kan ook beginnen met trimmen ipv nat te scheren, een trimmer zal sowieso handig zijn. Ten minste, wel als je je lichaamshaar ook bij wil kunnen houden zonder alles weg te scheren. :) Ik scheer bijna nooit nat want dat vind ik jammer van de eindelijk opkomende baardhaartjes.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Scheer je weg!

Bericht door Marica »

In mijn mannentijd gebruikte ik meestal de tondeuse/trimmer. Glad was ik bijna nooit want wat had ik een hekel aan scheren. Maar moet dat iedere dag nog, helaas maar waar.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Scheer je weg!

Bericht door Maurits »

Thanks voor de tips allemaal 😊!

Voor nu houd ik het bij nat scheren met verdunde shampoo voor zolang als dat goed gaat met mijn oude (Venus)mesje. Maar als weldra het gazon opkomt lijkt mij zo'n trimmer ook handiger en een mooier resultaat geven...
Freedom schreef: 08 feb 2020, 12:12
Ik heb er eentje van Babyliss (á 35 euro geloof ik) en die heeft het 2 jaar prima uitgehouden.
Dat heb er wel voor over!
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Scheer je weg!

Bericht door Vethrvolnir »

ik leen de gilette en gilette gel van mijn partner.
beetje gel/schuim opsmeren met de hand. bak met warm water om mesje in uit te schudden / spoelen tussendoor. ik heb ook een babyliss baardtrimmer voor bewust stubbly dagen.
:shock:
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Scheer je weg!

Bericht door Benjamin »

Freedom schreef: 08 feb 2020, 12:12 Scheerkwast kan je voor zo'n 4 euro bij Kruidvat kopen, eigen merk.
Dat zijn ontzettend slechte kwasten naar mijn mening. Voor een paar euro meer heb je al een kwast die veel fijner klopt en jaren meegaat:
https://www.scheerwinkel.nl/scheerartik ... etail.html

Qua zeep zweer ik bij Marseillezeep. Mijn opa deed dat ook zo. Zonder parfum of andere ellende, gewoon pure zeep van Jacob Hooy, te koop bij elke fatsoenlijke drogist. Die smelt ik in de magnetron, en giet het in een oude soepkom (niks scheermok, wufte nonsens) met theeschoteltje erop als deksel om weg te zetten. Laten stollen en je hebt een zelfgemaakte schijf scheerzeep.

Houder: https://www.mannenzaak.nl/merkur-42c-do ... razor.html
Messen: https://www.kappersmagazijn.nl/astra-su ... AQQAvD_BwE
Ik wrijf altijd na met een blokje natgemaakte aluin van de Kruidvat. Erna grote hoeveelheid uiercreme. Deze methode werkt prima en is ongelofelijk goedkoop. Ik scheer er alles mee wat ik wil (ik ben zo iemand). Elke week een nieuw mes, want het kost geen drol. De gebruikte messen gaan in lege jampot, met Stanleymes een gleuf in gemaakt. Er zijn ook speciale houders voor gebruikte messen maar waarom zou je? Als het vol is weggooien. Voor de zekerheid "SCHEERMESSEN" op de deksel schrijven, is lief voor de mensen die in het afval moeten porren bij de verwerkingsdinges. Je weet maar nooit. Het leukste nieuws: geen plastic in het scheerproces nodig, behalve dan de pot uiercreme.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheer je weg!

Bericht door Freedom »

Benjamin schreef: 11 feb 2020, 22:45
Freedom schreef: 08 feb 2020, 12:12 Scheerkwast kan je voor zo'n 4 euro bij Kruidvat kopen, eigen merk.
Dat zijn ontzettend slechte kwasten naar mijn mening. Voor een paar euro meer heb je al een kwast die veel fijner klopt en jaren meegaat
Geen idee hoe die kwasten zijn, ik heb er zelf geen ervaring mee. Boodschap was meer: het hoeft niks te kosten. :)
Mijn kwast is van scheermerk Jaguar en doet het prima, die kan ik sowieso aanraden.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Plaats reactie