Nieuwe chat! Zie dit topic.

uitkomen voor vrienden

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Asrieldreemurr
Gast

uitkomen voor vrienden

Bericht door Asrieldreemurr »

goedemorgen allemaal,

ik geef mijn echte naam niet vrij met redenen, maar ik zal meteen met de deur in huis vallen.
ik heb twijfels over mijn gender en wil daar met vrienden over hebben, maar weet niet hoe ik hun hierop moet aanspreken. een van mijn vrienden is zelf ook een transgender, maar toch is het lastig om er eerlijk over te zijn. mijn vriend weet er al van, maar zijn reactie.. die was nogal pijnlijk om het zo te zeggen. mijn onzekerheid hierover is al heel lang een ding en wordt steeds erger, ik ben de laatste tijd meer ziek, stres, eet weinig, slaap niet meer... allemaal door deze gedachtes!
hebben jullie toevallig advies voor mij hoe je het beste kan ontdekken of deze gedachtes wel echt kloppen en hoe ik met mijn vrienden erover zou moeten praten?

ik hoop snel van jullie te horen!
vriendelijke groet,

Asriel Dreemurr
Gebruikersavatar
EvaTheOneAndOnly
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2020, 23:21
Gender: Onzeker

Re: uitkomen voor vrienden

Bericht door EvaTheOneAndOnly »

De makkelijkste manier die ik weet om moeilijke dingen te vertellen is dronken zijn, maar dat is niet de meest gezonde tactiek haha
Wat ook een manier is is om samen een wandeling te maken, of te fietsen, of auto te rijden ofzo. Als je reist is het een stuk makkelijker om dingen te vertellen voor de meeste mensen.
Hoe je erachter komt of je gevoelens kloppen is iets waar ik zelf ook mee worstel op gender en seksualiteit gebied. Is je seksualiteit wel iets waar je zeker van bent? En zo ja, waarom? En zou je de reden dat je bij dat label of gebrek aan label bent gekomen ook kunnen toepassen op je gender?
Be proud of your place in the universe. It is small, but yet, it is
Asrieldreemurr
Gast

Re: uitkomen voor vrienden

Bericht door Asrieldreemurr »

EvaTheOneAndOnly schreef: 06 feb 2020, 01:23 De makkelijkste manier die ik weet om moeilijke dingen te vertellen is dronken zijn, maar dat is niet de meest gezonde tactiek haha
Wat ook een manier is is om samen een wandeling te maken, of te fietsen, of auto te rijden ofzo. Als je reist is het een stuk makkelijker om dingen te vertellen voor de meeste mensen.
Hoe je erachter komt of je gevoelens kloppen is iets waar ik zelf ook mee worstel op gender en seksualiteit gebied. Is je seksualiteit wel iets waar je zeker van bent? En zo ja, waarom? En zou je de reden dat je bij dat label of gebrek aan label bent gekomen ook kunnen toepassen op je gender?
toevallig ben ik ook van plan om binnenkort met twee van mijn beste vrienden af te spreken en hun de waarheid te vertellen over hoe ik me voel. een van hen ken ik al best lang en is mijn grootste steun ooit, de ander ken ik wat korter maar hebben zeker veel meegemaakt samen, van beide weet ik dat ze altijd open staat voor alles en ze accepteren mensen zoals ze zijn. toch zal het lastig zijn.. ben nu voornamelijk bezig met denken hoe ik hun erop wil aanspreken en wat ik hun wil vertellen/vragen. mijn seksualiteit ben ik gelukkig wel helemaal zeker over en al mijn vrienden weten ervan, dus ik denk dat gender geen grote deal voor hun zou zijn. toch voelt het vreemd.. en voor hun zal het ook wennen zijn. zelfs als dit alles maar in mijn hoofd afspeelt en niet is wie ik wil zijn, dan is het toch fijn om erover nagedacht te hebben! mijn vriend zijn reactie was niet positief, maar ik trek me vrij weinig ervan aan om eerlijk te zijn, want als mensen mij niet willen accepteren zoals ik ben, dan is het hun probleem. ik zal proberen eventueel wat meer updates te geven over hoe het gaat met vrienden vertellen.
Gebruikersavatar
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: uitkomen voor vrienden

Bericht door Caelan »

Zelf heb ik er met mijn vriendin over gepraat. Zij snapte het heel goed en heeft me geholpen een berichtje op te stellen. Nu begrijp ik dat jouw vriend niet zo behulpzaam lijkt te zijn en zal dat lastig zijn, maar misschien helpt het om voor jezelf in een notitie of iets een berichtje te typen over hoe je je voelt. Dat kan misschien wel eens helpen. Zelf heb ik het gewoon aangegeven dat er twijfels zijn, maar ik heb expres ook gezegd dat er nog niks 100% zeker is zodat ze niet teveel moeten verwachten.

Het blijft heel lastig om het te zeggen, maar ik heb gemerkt dat iedereen er minder raar over doet dan ik van ze verwacht. Ik heb het laatst nog tegen wat mensen verteld in groepsapps waar ik in zit. Ik merk zelf dat ik het makkelijker vind als ik het kan typen, omdat ik dan wat langer na kan denken over wat ik precies wil zeggen. Misschien iets minder persoonlijk, maar maakt het wel makkelijker. Nu heb ik het verteld tegen mijn vriendin, beste vriendin, vader, vaders vriendin en een grote groep vrienden. Niemand heeft er vooralsnog raar op gereageerd, alhoewel ik dat wel verwacht had.

Denk dat het ook gewoon een kwestie van doen is. Je zal merken dat de meeste mensen niet raar reageren en als ze dat wel doen, dan is dat even rot, maar valt ook wel mee te leven. Uiteindelijk zal iedereen zien dat het belangrijker is dat jij je uiteindelijk goed gaat voelen in plaats van dat zij er vrede mee hebben. Hoe rot dat ook is.
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."