Nieuwe chat! Zie dit topic.

Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Marijn »

Soms mis ik hier enorm een dislike mogelijkheid voor comments. Ga er niet eens mijn energie aan verspillen om er inhoudelijk op in te gaan.

Ik sta overigens achter het makkelijker maken van het wijzigen van het geslacht.

Het idee dat mannen die vrouwen aan willen randen zich als vrouw zouden kleden, laat staan hun geslacht zouden wijzigen vind ik vrij absurd. Ik schat dat juist voor dat soort mannen hun mannelijkheid erg belangrijk is. En het ook heel belangrijk is om als man gezien te worden. Die laten het wel uit hun hoofd om zich als vrouw voor te doen, ze zouden eens gezien worden.

Nog los van wat Emma schrijft over dat je helemaal niet officieel vrouw hoeft te zijn om een vrouwentoilet te betreden. Ik ben nog nooit om mijn ID gevraagd tenminste, terwijl ik nog wel veel gemisgendert wordt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door DelicateFlower »

hildehildehilde schreef: 29 jan 2020, 14:33 in dit radiodebat van gisteren (sowieso het luisteren waard; hulde aan Sophie Schers voor haar weerleggingen)
Sorry, maar als een transvrouw zegt dat ze biologisch gezien een vrouw is, zo geboren is, dan haak ik af.

Transgenders worden al zo moeilijk begrepen en met dit soort uitspraken wordt dat er niet beter op. :fpalm:

Dus inderdaad zijn, zoals @Citizen Erased al zei, beide kampen totaal wappie.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Emma »

DelicateFlower schreef: 15 feb 2020, 10:06 Dus inderdaad zijn, zoals @Citizen Erased al zei, beide kampen totaal wappie.
0ver welke twee kampen heb je het dan? Volgens mij zijn er namelijk veel meer dan twee. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die zo goed als alles wat Sophie Schers zegt onderschrijven maar toch de wet willen houden zoals het is, en mensen die zichzelf na transitie niet 100% cis willen noemen maar wel vinden dat de wet beter kan. en daar nog een heleboel varianten tussenin. en dan heb je ook nog de mensen die tegen de aanpassingen in de wet zijn omdat het niet ver genoeg voor ze gaat en ze bang zijn dat dit compromis een eindstation is.

Ik ben voor de aanpassingen, maar herken me niet in de omschrijving 'wappie'. Wat nu?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door DelicateFlower »

Emma schreef: 15 feb 2020, 10:37
DelicateFlower schreef: 15 feb 2020, 10:06 Dus inderdaad zijn, zoals @Citizen Erased al zei, beide kampen totaal wappie.
0ver welke twee kampen heb je het dan? Volgens mij zijn er namelijk veel meer dan twee. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die zo goed als alles wat Sophie Schers zegt onderschrijven maar toch de wet willen houden zoals het is, en mensen die zichzelf na transitie niet 100% cis willen noemen maar wel vinden dat de wet beter kan. en daar nog een heleboel varianten tussenin. en dan heb je ook nog de mensen die tegen de aanpassingen in de wet zijn omdat het niet ver genoeg voor ze gaat en ze bang zijn dat dit compromis een eindstation is.

Ik ben voor de aanpassingen, maar herken me niet in de omschrijving 'wappie'. Wat nu?
Ik vond de discussie behoorlijk Franssen (kamp 1) versus Schers (kamp 2). Al die andere kampen waar je het nu over hebt (en die er natuurlijk ook zijn - ik herkende me immers ook niet in alles wat Schers zei), kwamen naar mijn idee niet/nauwelijks aan bod.

Mij ging het overigens niet alleen om wat Schers over de wetsaanpassingen vindt, maar ook wat ze nog meer zei. Vanzelfsprekend was ik het grotendeels eens met haar en helemaal niet met Franssen, maar ze zei ook dingen waarvan ik dacht: uh, nou nee. En dus herkende ik me niet (helemaal) in de algehele discussie.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Opinie: Wijziging Transgenderwet brengt de veiligheid van vrouwen in gevaar

Bericht door Simão »

Mensen zijn altijd zo bang dat ze wat afgenomen wordt of er dreiging is al een bepaalde groep iets toegezegd krijgt. Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen. Er veranderd echt helemaal niks voor anderen als een transgender persoon dingen voor zichzelf kan bepalen.
Overigens is de wet in Portugal vorig jaar al ingegaan en je hebt geen doktersverklaring of transitie nodig om je geslacht officieel te wijzigen. Alleen kan het pas vanaf je zestiende en van je zestiende tot achttiende heb je een handtekening van ouder/voogd nodig.

En de wereld is niet vergaan, er is niks opmerkelijks gebeurd behalve dat er memes op Facebook rondgaan van mensen die echt geen idee hebben hoe het zit.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark