besef en paniek!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

besef en paniek!

Bericht door anna_ »

vanmiddag moest ik ineens aan de camping denken.
@marielle en ik komen daar al ons hele leven en het is echt ons 2e thuis even weg uit de stress.

een plekje om te ontspannen en te genieten, buren die hele goeie vrienden zijn geworden door de jaren heen. Kinderen die over en weer in en uit lopen. onze naaste buren (goeie vrienden) zijn ook al op de hoogte van mij.

maar ineens realiseer ik me hoeveel mensen het nog niet weten, denk ik aan de kinderen die in en uit lopen, vrienden die iets verder af staan.

en in 1x slaat de paniek me toe!
niet omdat ik bang ben voor hun reacties maar omdat marielle nog niet zover is en ik besef dat ik daar niet net als thuis mezelf zal kunnen zijn op de plek die zoveel voor ons betekend.

ineens word uitkijken naar een nieuw seizoen opzien tegen een seizoen en zit mijn hoofd bomvol met vragen hoe ga ik dat doen dan? wat ga ik wel dragen dan? de paniek, de stress, het gevoel dat ik even helemaal de controle verlies en kwijt ben.

inmiddels zijn we een uurtje verder, de ergste paniek is wel vanaf maar ik voel de stress in mijn lijf.

nog anderehalve maand om na te denken, want 7mnd niet mezelf kunnen zijn in de weekenden ga ik niet trekken.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: besef en paniek!

Bericht door anna_ »

de laatste dagen gaat het niet zo goed met me
intense paniek, verdriet, angst
steeds beter weet ik wie ik ben, steeds minder twijfels over mijn identiteit
maar het is de pijn van anderen, hun angst, hun verdriet die mij laat twijfelen of ik al dat moois dat er was nog verder mag verwoesten dan dat ik tot nu toe al gedaan heb.
of moet ik gewoon sterk zijn en door als man, al mijn kracht en maskers oprapen en doorgaan alsof ik nooit uit de kast gekomen ben.
geen zorgen over mijn gezin (in dat opzicht), werk, vrienden, etc
en als het dan mislukt
dan is alleen mijn leven een bende maar bespaar ik hun zoveel verdriet, schaamte en ellende

ik weet het even niet meer
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: besef en paniek!

Bericht door Anon20210626 »

Je oude leven ....
De enige manier waarop je dat zou kunnen volhouden als je ergens de energie die dat kost , ook op de langere termijn , vandaan kan halen.
Dat zijn bronnen als de spaarzame tijden waarin je jezelf kan zijn . heel soms een keer uit .
Je huwelijk en het vertrouwde leven wat je hebt

MAAAAR

iedere keer als je terug gaat , sterf je een klein beetje .


tegenover

De stap nemen en zien hoe het gaat
Er zullen dingen stuk gaan en die kosten ook veel energie maar je hoeft die ander prijs niet meer te betalen

Het eerste zal al moeilijker worden en het tweede niet


Kun je jezelf nog in de spiegel zien als de man die je was ?
Kun je je tevreden stellen met "part time dame "zijn ?
Heb je de energie om iedere keer terug te gaan ?

Als die antwoorden Nee zijn vrees ik dat je niet anders kunt , uiteindelijk
Maar er zijn er genoeg die Ja zeggen op de bovenste vragen......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: besef en paniek!

Bericht door anna_ »

Renée schreef: 18 feb 2020, 10:13 Kun je jezelf nog in de spiegel zien als de man die je was ?
Kun je je tevreden stellen met "part time dame "zijn ?
Heb je de energie om iedere keer terug te gaan ?

Als die antwoorden Nee zijn vrees ik dat je niet anders kunt , uiteindelijk

Als ik in de spiegel kijk zie ik verdriet, onzekerheid en mis ik mijn maskers, mis ik de persoon die altijd overal een oplossing voor had. Ik zie het verlangen naar mezelf in mijn ogen maar dat klopt niet met het beeld wat ik zie. In het begin heb ik gehoopt voor mijn vrouw, voor mezelf genoeg te hebben aan parttime maar dat gaat voor mij, voor ons niets oplossen.

Op dit moment heb ik niet eens de energie voor een hele dag en weet ik niet goed wat ik doe op mijn werk anders dan tijd uitzitten. vergaderingen bijwonen zonder echt aanwezig te zijn, mezelf voortslepen, proberend iets van een glimlach op te houden om maar niet te laten zien hoe ik me van binnen voel zodat niemand er naar vraagt en ik in tranen uitbarst, opzoek naar het einde van de dag. liggen, slapen, niet voelen tot de wekker gaat
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: besef en paniek!

Bericht door Anon20210626 »

Dan wordt het tijd om eens te gaan praten . Een psycholoog die ervaring heeft met genderissues is prettig maar belangrijker is dat je je prettig voelt bij een persoon .

In eerste instantie maar naar de huisarts en die kan je doorverwijzen.
Heb je geen goed gevoel bij een persoon zou ik opzoek gaan naar iemand waar je dat wel bij hebt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: besef en paniek!

Bericht door anna_ »

we zijn vorige week bij PSYQ geweest voor het eerste deel van de intake... over 3 weken weer voor deel 2 en dan 2-3 maanden wachten op de psychologen in het genderteam. maar eigenlijk voel ik me pas zo sinds ik daar ben geweest :? (de poh gaat het echt niet worden kan ik je vertellen)
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: besef en paniek!

Bericht door Anon20210626 »

Genderteam is nu niet zo belangrijk , jezelf op korte termijn op de rit krijgen is veel belangrijker .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: besef en paniek!

Bericht door anna_ »

psyq is alleen maar psygologische ondersteuning van mensen die verstand hebben van gender. mijn/onze hulpvraag daar is juist om dingen op de rit te krijgen.....
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: besef en paniek!

Bericht door anna_ »

morgen toch maar even langs de HA want zo nog een paar maanden red ik niet.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: besef en paniek!

Bericht door zuidwest »

Mijn ervaring is dat er soms dagen zijn dat je er enorm sterk mee bezig bent. Maar ik heb ook dagen dat het er wel is, maar niet dat het je hele dagelijkse leven bepaalt. Ik weet niet of je dezelfde ervaring als ik heb, maar dan komen zeker weer dagen dat het rustiger wordt. Maar weet dat het goed komt, ook als het daar even helemaal niet naar uitziet. Uiteindelijk komt het goed.
Plaats reactie