Nieuwe chat! Zie dit topic.

Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door AnneCeleste »

Pfff, wat een geld... Maar op zich goed dat ze positief zijn!

Bij Zantman gaven ze mij vorig jaar een offerte voor €3300 voor 1250 grafts en uiteindelijk was ik €3220 kwijt bij Hairplus. Het zal waarschijnlijk dus niet super veel schelen, vrees ik 😬

Misschien interessant: bij 2pass zijn ze sinds kort ook begonnen met haartransplantaties. Ze zijn echt traag (500 grafts/dag), maar vragen er wel "maar" €900,- voor.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

AnneCeleste schreef: 25 feb 2020, 17:37 Pfff, wat een geld... Maar op zich goed dat ze positief zijn!
Het haar dat ik heb, vonden ze mooi, haha. Ze konden 3500 grafts uit de zij- en achterkant halen. Maar het moest wel in 2 behandelingen... Voor de voor- en bovenkant zou het €6.750 euro worden. En als het haar in de donorgebied teruggroei, kan ik een half jaar later terugkomen voor de kruin. En als het niet teruggroei, dan moet ik dus leven met een kale kruin... :(
AnneCeleste schreef: 25 feb 2020, 17:37 Bij Zantman gaven ze mij vorig jaar een offerte voor €3300 voor 1250 grafts en uiteindelijk was ik €3220 kwijt bij Hairplus. Het zal waarschijnlijk dus niet super veel schelen, vrees ik 😬
Ik was er al bang voor... Ik denk dat ik mijn afspraak bij Hairplus dan voor nu afzeg, ik kan het altijd later alsnog doen. Morgen even naar de apotheek, kijken of ze daar finasteride hebben dan wel kunnen bestellen voor me. Ga ik me daar eerst in verdiepen.
AnneCeleste schreef: 25 feb 2020, 17:37 Misschien interessant: bij 2pass zijn ze sinds kort ook begonnen met haartransplantaties. Ze zijn echt traag (500 grafts/dag), maar vragen er wel "maar" €900,- voor.
Dank je voor je tips! :hbeat:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

@AnneCeleste: Ik zie nu dat FBTO het volgende vergoedt: Finasteride / 5mg / tablet / Accord (leverancier). Had jij ook een tablet van 5mg? Ik heb nul verstand van Finasteride, dus sorry als ik een domme vraag stel. :lol:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door AnneCeleste »

Ik ga tabletjes van 5mg, maar die deelde ik (ongeveer) in vijfen. Dus 1mg per dag, dat is meer dan genoeg.
Je huisarts kan het je voorschrijven :)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Lise »

Je hebt finasteride 1 mg (tegen kaalheid) en finasteride 5 mg (tegen prostaatklachten). Het eerste wordt niet vergoed (en kost je ongeveer 60 euro per kwartaal), het tweede wel. Maar officieel mag een huisarts geen 5 mg voorschrijven voor iemand met haarverlies; officieus doen sommigen het wel maar dat verschilt per huisarts.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Lise schreef: 25 feb 2020, 21:56 Je hebt finasteride 1 mg (tegen kaalheid) en finasteride 5 mg (tegen prostaatklachten). Het eerste wordt niet vergoed (en kost je ongeveer 60 euro per kwartaal), het tweede wel. Maar officieel mag een huisarts geen 5 mg voorschrijven voor iemand met haarverlies; officieus doen sommigen het wel maar dat verschilt per huisarts.
Dank je voor deze uitleg! Dat gaat mijn huisarts dan zeker niet doen. Die is best 'streng' met dit soort dingen. Dus dat wordt 1mg en zelf betalen. 60 euro per kwartaal valt te overzien gelukkig!
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Zucht... Mijn huisarts wil het niet geven. Hij wil dat ik eerst langs een dermatoloog ga... :(
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Hmm... Gesproken met de afdeling dermatologie. "De dermatologen zullen het niet 1 2 3 voorschrijven", zei de assistente, "en ik denk dat de kans zeer klein is dat zij het überhaupt aan u voorschrijven. En als de uitkomst negatief is, moet u alsnog 200 euro voor het consult betalen en dat zou natuurlijk zonde zijn."

Hoopgevend dit. Not. :P
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Zucht... Vanmorgen naar de huisarts geweest om het gebruik van finasteride te bespreken. Ondanks het contact dat er met Stepwork is geweest, wilde hij het alsnog niet voorschrijven. Hij heeft meerdere foto’s van mijn hoofd genomen en heeft deze foto’s doorgestuurd naar een dermatoloog. Als hij/zij akkoord geeft, krijg ik finasteride voorgeschreven. En anders niet... Mijn huisarts bedoelt het goed, want hij wil geen beslissingen nemen die mijn transitie straks gaan benadelen, maar irritant blijft het natuurlijk wel. Volgende week vrijdag moet ik weer langskomen, in de hoop dat de dermatoloog in kwestie dan heeft gereageerd.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Lise »

DelicateFlower schreef: 28 feb 2020, 13:15 Zucht... Vanmorgen naar de huisarts geweest om het gebruik van finasteride te bespreken. Ondanks het contact dat er met Stepwork is geweest, wilde hij het alsnog niet voorschrijven. Hij heeft meerdere foto’s van mijn hoofd genomen en heeft deze foto’s doorgestuurd naar een dermatoloog. Als hij/zij akkoord geeft, krijg ik finasteride voorgeschreven. En anders niet... Mijn huisarts bedoelt het goed, want hij wil geen beslissingen nemen die mijn transitie straks gaan benadelen, maar irritant blijft het natuurlijk wel. Volgende week vrijdag moet ik weer langskomen, in de hoop dat de dermatoloog in kwestie dan heeft gereageerd.
dit klinkt allemaal best bijzonder. heeft de huisarts/dermatoloog een reden gegeven het niet te willen voorschrijven?

en je transitie benadelen? waarom zou finasteride dat in hemelsnaam doen? eerder het tegenovergestelde lijkt me.