Ik heb nooit echt een hekel gehad aan mijn roepnaam en paspoortnaam. Ik vond ze niet per se mooi, maar wat wel hielp was dat ik nooit iemand met dezelfde namen tegenkwam én dat ik was vernoemd naar mijn lieve opa. Omdat ik al heel jong wist dat ik liever een meisje had willen zijn, heb ik eigenlijk altijd geweten dat ik Anna had geheten als ik niet als jongen geboren was.
Vorige maand vertelde ik aan 3 vriendinnen dat ik na 20 jaar spijt toch echt het traject ga hervatten. Eén van hen vroeg meteen: “Heb je al een naam?” Waarop ik zei dat het waarschijnlijk Anna zou gaan worden. Daarnaast vind ik het een gek idee om afstand te doen van mijn opa’s naam. Hierdoor overweeg ik een vrouwelijke variant als tweede naam te gebruiken. Zo blijft het toch een familiedingetje; in een omweg gegeven door mijn moeder, vernoemd naar haar vader en haar oma.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Tevens kan ik hierdoor mijn geslachtsloze roepnaam (die maar 2 letters telt) hetzelfde blijven, hoeft mijn omgeving nergens op te letten en hoef ik niet te gaan stressen als ze weer eens de verkeerde naam gebruiken. Eigenlijk best een slimme constructie al zeg ik het zelf, haha!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
Hoe laten/lieten jullie je inspireren voor je nieuwe naam? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.
Uitleg over de antwoorden:
• Ik behield mijn oude naam: zoals Valentijn de Hingh, die gewoon Valentijn bleef heten;
• Ik veranderde mijn oude naam: van Michel in Michelle, van Patricia in Patrick;
• Ik nam de eerste letter van mijn oude naam: Carin werd Claas, Ruud werd Rianne;
• Ik vroeg mijn ouders hoe ik anders had geheten: ik nam de naam die ik had gekregen als ik bij geboorte een jongen of meisje had geweest;
• Ik koos voor een geslachtsloze naam, zoals bijvoorbeeld Robin.
Als je je antwoord nog wilt toelichten, is dat alleen maar leuk!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
xx DelicateFlower
P.S.1: De antwoorden zijn geschreven in de verleden tijd, maar zijn natuurlijk ook bedoeld voor de leden die hun naam nog moeten veranderen.
P.S.2: Deze poll is niet bedoeld om je uit te nodigen om in de reacties je geboortenaam te noemen. Niet alleen vinden velen deze vraag pijnlijk, de informatie is bovendien niet relevant. Dit is dus geen onderdeel van mijn vraag.