Alice Olsthoorn: “Je wordt afgesloten, weggeduwd, niet geaccepteerd.”

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Alice Olsthoorn: “Je wordt afgesloten, weggeduwd, niet geaccepteerd.”

Bericht door DelicateFlower »

Op haar YouTube-kanaal legt Anna Nooshin allemaal roddels voor aan een bekende youtuber. Deze keer is dat Alice Olsthoorn. Vandaag geüpload. Ik ben benieuwd in hoeverre jullie herkennen wat ze over roddel 4 (haar trans-zijn) zegt. Vanaf 14m50s:



Voor het gemak typte ik het eventjes uit:

Alice: “Het is zo’n ingrijpend proces. Je hele leven wordt anders. Je wordt een minderheid. Echt een hele kleine minderheid. Heel veel privileges vallen weg. Daten wordt veel moeilijker. Ik heb een hele moeilijke jeugd gehad daardoor. Als je in transitie gaat... Ik ben heel erg in een cocoon gegaan, sociaal gezien. Je mist een heel groot gedeelte van opgroeien daardoor. Daar heb ik heel veel moeite mee gehad, om dat weer bij te benen daarna.”

Anna: “Wat is het moeilijkste geweest aan dit proces en wat is het fijnste geweest?”

Alice: “Het fijnste is geweest dat ik... Als ik nu relaties heb met mensen, vrienden of echte relaties of whatever, dan is het heel erg oprecht en echt, en dan ben ik echt mezelf en dan leren ze ook de echte mij kennen. Het vervelende is dat je wordt afgesloten van heel veel dingen, heel veel groepen van de buitenwereld. Je wordt heel erg weggeduwd. Niet geaccepteerd op heel veel fronten.”



Alice vertelde in verschillende video’s over haar transitie. Ze is hier erg openhartig over. Nieuwsgierig? Check haar video’s hier.
Plaats reactie