ik val op .....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
ada

Re: ik val op .....

Bericht door ada »

Ja Irene door de hormonen gaat wel het één en ander veranderen. Dat komt doordat je testeron naar beneden gaat.
Daardoor ga je ook gewoon nog meer vrouwelijker denken, want als de sexdrive weg is dan kom je ook tot rust, gelukkig.
Wees je zelf en niet een ander
Merel77

Bericht door Merel77 »

ada schreef:Dan val je op........mannen?
Nee, ik ben een gender man (oke ik heb nog een lange weg te gaan), maar ik val dus op vrouwen. :x

Me Shane! hahaha :wship:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

de begrippen hetero en homo zijn in genderland een beetje verwarrend :-)
Irene
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Ik viel op vrouwen en ik val op vrouwen.

Ongeveer 5 maanden na de start met oestradiolpleisters kwam ik in een verwarrende periode waarbij ik mijn verbinding met mijn seksualiteit volledig verloor. Was zelfs doodsbang dat ik als aseksueel zou eindigen. Na een volwassen leven alleen lijkt me dat nog steeds bijzonder eng (vat dit niet kwetsend op aseksuele mensen hier maar voor mij was het een nachtmerrie).

Zeven maanden na de start met oestradiolpleisters was de verbinding weer terug dankzij deze twee dames:

Cathy DeBuono
Jill Bennett
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Aris

Bericht door Aris »

Ik vol op vrouwen, denk dat ik dat ook wel altijd zal blijven doen. maar kan het niet helemaal met 100% zeker zeggen.
Heb nog steeds afkeer van mannen, vind het al niet prettig als ze me vriendschappelijk aanraken.
Een vriend vind mij als vrouw zijnde wel heel leuk en probeert me altijd een kus te geven als hij op visite komt, dit ervaar ik al heel naar.
Is gewoon een leuke gast, meer ook niet zeker niet antrekkelijk, en kan bets zeggen dat ik sommige mannen mooi vind, maar dan puur van uit cosmetisch opzicht, en niet sexueel aantrekkelijk dan.

waar ik dan wel veel over na denk is dit, ik zie soms hele aantrekkelijke trans mannen, of te wel schitterende / mooie vrouwen .
En dat zet me soms wel aan het denken

Even ter verduidelijking, ik ben in mijn tienerjaren lange tijd ( enkele jaren ) misbruikt geweest door een huisvriend van mijn ouders.
dat was een hele lange nare periode.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Seksualiteit is iets dat door uiteenlopende situaties kan veranderen. Je seksuele voorkeur, bedoel ik dan.
Een traumatische ervaring kan een mens zich doen realiseren niet zo 100 procent homo of hetero te zijn. In die zin zou een GD kunnen bijdragen in meer begrip voor wie of wat je bent. Ik stel het heel voorzichtig.

Een kort overzichtje vanuit mijn optiek:

Als je in de GBA geregistreerd staat als M en op vrouwen valt mag je jezelf hetero noemen.
Als je dan een SRS ondergaat en dat lettertje in de GBA verandert in een V en je valt nog steeds op vrouwen (je eigen vrouw bijvoorbeeld) dan denk ik dat je lesbisch bent.

Als je in de GBA geregistreerd staat als M en op mannen valt mag je dat gewoon homoseksueel noemen.
Als je dan een SRS ondergaat en in de GBA wordt aangeduid als V ontkom je er niet aan jezelf hetero te noemen. Wel even wennen.

Als je in de GBA geregistreerd staat als V en op mannen valt mag je jezelf hetero noemen.
Na een eventuele SRS ben je dus een man. Als je dan nog steeds op mannen valt ben je dus gewoon een homo. Went snel hoor.

Als je in de GBA geregistreerd staat als V en op vrouwen valt dan mag je jezelf homoseksueel noemen.
Okee, je doet de hele SRS en de V wordt een M. Je bent nu hetero, als je althans nog steeds op vrouwen valt.

Er zijn bijna 100.000 varianten. Biseksualiteit heb ik hier nog niet eens genoemd.
Het staat allemaal in mijn boek, maar dat is voorlopig nog niet klaar :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

En dan kan je seksuele geaardheid biseksueel zijn maar je emotioneel alleen tot of vrouwen of mannen aangetrokken voelen en dan ben je dus homo, hetero of lesbisch.
Je seksuele geaardheid kan ook of op mannen of op vrouwen gericht zijn (homo/hetero/lesbisch) terwijl je emotioneel op een mens valt en als je seksueel en emotioneel op beide sekse valt ben je weer panseksueel.

Ik ben dus een biseksuele lesbische vrouw.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ik weet gewoon niet waar ik op val. Ik ben opvallend dat wel en ik va ook wel op andere opvallende mensen geloof ik.

Ik weet precies waar ik op val. Ik val op lief, eerlijk , zorgzaam, betrouwbaar maar wel spannend en als hij een muziek instrument speelt is dat een enorme pre maar als zij mooi kan zingen is dat ook goed. Ik moet wel met hem gezien kunnen worden maar zij moet ook niet mooier zijn dan ik. En Als ik weer eens een bui heb dan begrijpt hij dat en dan gaat zij een reep chocola voor mij halen, om vier uur s'nachts in de stromende regen op de fiets...

Ik val niet op makkelijk en al helemaal niet op geil en mensen die denken dat ik geil en makkelijk ben moeten opzouten. Omdat ik ze stiekem wel leuk en sexy vind nadat ze afgedropen zijn..... Zei ik ze!?

Ja ik zei ze. omdat een iemand me nooit genoeg kan bieden en ik veel te veel te bieden heb voor 1 iemand en dat begrijpen ze allemaal.

Zij die enne.... ze begrijpt me.. als ik woest van jaloerzie op haar lijf tegen hem aankruip en bescherming zoek in zijn sterke armen. Hij begrijpt me.... als zijn mannen lijf mij herinnert aan mijn eigen lijf en ik wil kotsen.

Ik weet niet waar ik op val omdatj ik niet val op iemand die ik niet hoef te ondekken.

Ik val op iemand die me ziet... Ja dat is is het. Oh nee toch niet.

Voor alle duidelijkheid het is mij niet duidelijk of het mij wel duidelijk is want ik weet heel zeker dat ik erg onzeker ben...

Levendula
Na mij de zondvloed!
Antonnie

Bericht door Antonnie »

ik begrijp dat je een partner hebt die ook van geslacht is veranderd?
het lijkt me lastig om iemand te vinden die echt bij je past en je begrijpt en ziet.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Nee sorry ik begrijp dat je dat er in leest maar dat is niet zo.

Ik heb helemaal geen partner en ik heb het hele stuk zo opgetypt om duidelijk te maken hoe turbulent mijn innerlijk is ten opzichte van dit onderwerp.

Levendula
Na mij de zondvloed!