Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Gevoelens die je met de wereld deelt
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door vickyblauw »

vickyblauw schreef: 03 mar 2020, 12:59 Ik trek me er niet heel veel van aan. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En zolang ik niemand verantwoording hoef af te leggen, vind ik het voor mezelf eigenlijk wel prima.
Ik vind inderdaad ook dat ik aan niemand verantwoording hoef af te leggen. Daarom vind ik het ook zo raar dat 2 vriendinnen niets meer van zich laten horen, dat ze me als 'homo' wel accepteerde maar nu blijkbaar niet meer. Ik heb er wel even wakker van gelegen, maar besloot ook meteen niet te lang te rouwen om deze 'vriendschappen' (van precies 30 jaar en bijna 20 jaar...).
[/quote]

Ik zou me dan afvragen wat de basis van de vriendschap was.
Misschien zagen ze het niet aankomen en kan het niet snel landen in hun gedachtengang.
Ligt er aan hoe je sociaal, emotioneel en cultureel geprogrammeerd bent.
De 1 gruwt ervan en de ander omarmt het, en dan al die tussenwegen nog.

Je moet zelf wat van je leven maken, is mijn mening. En dat wordt niet altijd gewaardeerd, helaas.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door Sunny »

Cishet mensen zijn geconditioneerd om bepaalde diep gevoelde denkbeelden te hebben. Tegenwoordig maakt seksuele geaardheid daar deel van uit, zolang het in het binaire stelsel past waarin ze denken. Transgenderisme heeft daar helaas nog niet altijd een plek, aangezien de gemiddelde persoon seksuele geaardheid ziet als een geval van persoonlijkheid, maar sekse als "iets dat gewoon zo is of zo lol".

Nu zijn er gelukkig zat mensen die genoeg kritisch denkvermogen (of chill) hebben om, wanneer ze geconfronteerd worden met een trans, NB of biseksueel figuur ze niet meteen de pavlov reactie hebben om die persoon onmiddellijk in een veilig hokje te stouwen. Hou je vast aan die mensen.

De vervelende waarheid is dat wanneer je als trans uit de kast komt, je vanzelfsprekend hoopt het meeste (of iig de belangrijkste dingen) uit je leven tot dan toe mee te kunnen nemen; dit is niet altijd zo. Voor jou is het een verandering van hoe jij functioneert terwijl je in essentie dezelfde persoon blijft. Maar voor sommigen om je heen, van wie je het dat tot op dat moment nooit had vermoed, is wie jij bent minder belangrijk dan hoe jij je presenteert.

Dus ja, "vriendschappen" van 20 tot 30 jaar kunnen zo afbrokkelen. Waarom? Je dacht dat jullie samen de wereld aankonden. Ligt het aan jou?
Fuck nee.

Wanneer jij als trans uit de kast komt (of NB, biseksueel of wat dan ook niet in een binair stelsel past), is de moeilijke waarheid dat je bereid moet zijn om een heel nieuw leven te beginnen. Vanaf de bodem. Als je geluk hebt kun je wat mensen daarin meenemen, maar ga er niet als vanzelfsprekend van uit.

Ondanks hoe je functioneert of hoe je je presenteert, ben je nog steeds een persoon. Een mens, en een iemand die dubbel hetzelfde respect verdiend als alle standaard cishet mensen om je heen.
En de wereld zit vol van mensen zoals jij, en ook mensen die wachten om van je te houden om wie je bent en niet om hoe je je presenteert.

Zoek ze op, hou ze vast, en alleen dan heb je iets waar je je echte leven op kan bouwen.

Je kan het, je verdient het, en de wereld is een beetje mooier omdat jij er bent.
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door DelicateFlower »

vickyblauw schreef: 08 mar 2020, 18:44 Ik zou me dan afvragen wat de basis van de vriendschap was.
Ik heb vaker gemerkt dat als het 'te moeilijk' werd, ze vluchtgedrag vertoonden. Niet per se bij mij, maar bij vriendjes etc. Dus misschien vinden ze dit 'te moeilijk', ook al hoeven ze zelf niet dat traject in te gaan.
vickyblauw schreef: 08 mar 2020, 18:44 Misschien zagen ze het niet aankomen en kan het niet snel landen in hun gedachtengang.
De ene vriendin was al een vriendin toen ik als puber het traject inging, maar daar kan ze zich gek genoeg niets van herinneren. Ik had lang haar, droeg make-up en meisjeskleding. Hoe dan?! De andere vriendin heb ik het vroeger gewoon verteld, dus het kan geen verrassing voor haar zijn. Althans, dat vind ik...
vickyblauw schreef: 08 mar 2020, 18:44 De 1 gruwt ervan en de ander omarmt het, en dan al die tussenwegen nog.
Ze hebben nooit iets naars gezegd over homo's, lesbo's, transgenders. Vandaar dat ik de verkeerde inschatting heb gemaakt.
vickyblauw schreef: 08 mar 2020, 18:44 Je moet zelf wat van je leven maken, is mijn mening.
Helemaal mee eens! :)
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door DelicateFlower »

Sunny schreef: 09 mar 2020, 07:10 Nu zijn er gelukkig zat mensen die genoeg kritisch denkvermogen (of chill) hebben om, wanneer ze geconfronteerd worden met een trans, NB of biseksueel figuur ze niet meteen de pavlov reactie hebben om die persoon onmiddellijk in een veilig hokje te stouwen. Hou je vast aan die mensen.
Die heb ik gelukkig ook meegemaakt. :D
Sunny schreef: 09 mar 2020, 07:10 Voor jou is het een verandering van hoe jij functioneert terwijl je in essentie dezelfde persoon blijft. Maar voor sommigen om je heen, van wie je het dat tot op dat moment nooit had vermoed, is wie jij bent minder belangrijk dan hoe jij je presenteert.
Nou, inderdaad. Ik heb dat nooit begrepen, want ik maak me totaal niet druk om hoe anderen eruitzien. :lol: Ik vind ook genoeg mensen slecht gekleed of slecht opgemaakt, maar ga niet bepalen hoe een ander zich moet kleden, of opmaken. Ik houd mijn mond gewoon, want mijn mening voegt niets toe. Plus, ik ga met iemand om vanwege de persoonlijkheid, niet om zijn of haar kledingstijl.
Sunny schreef: 09 mar 2020, 07:10 Dus ja, "vriendschappen" van 20 tot 30 jaar kunnen zo afbrokkelen. Waarom? Je dacht dat jullie samen de wereld aankonden. Ligt het aan jou?
Fuck nee.
Zo voelt het gelukkig ook niet. Ik zie het echt als hún beperking.
Sunny schreef: 09 mar 2020, 07:10 Wanneer jij als trans uit de kast komt (of NB, biseksueel of wat dan ook niet in een binair stelsel past), is de moeilijke waarheid dat je bereid moet zijn om een heel nieuw leven te beginnen. Vanaf de bodem. Als je geluk hebt kun je wat mensen daarin meenemen, maar ga er niet als vanzelfsprekend van uit.
Dat merk ik nu inderdaad. Ik had het al wel hier en daar gelezen, dus nu het mij (nu al) overkomt heb ik zo'n "o ja"-momentje.
Sunny schreef: 09 mar 2020, 07:10 Zoek ze op, hou ze vast, en alleen dan heb je iets waar je je echte leven op kan bouwen.
Ik zie het inderdaad zo dat er nu ruimte komt voor nieuwe mensen.
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door vickyblauw »

[/quote]
Ze hebben nooit iets naars gezegd over homo's, lesbo's, transgenders. Vandaar dat ik de verkeerde inschatting heb gemaakt.

Maar als het dan ineens heel dichtbij komt, dan denken ze er toch anders over. Helaas.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Welke oneliners gebruik jij bij het horen van foute opmerkingen?

Bericht door DelicateFlower »

vickyblauw schreef: 09 mar 2020, 18:37 Maar als het dan ineens heel dichtbij komt, dan denken ze er toch anders over. Helaas.
Precies. :) Het is nu klaar voor me. Het is immers 8 en 7 weken geleden dat ik het aan die 2 vriendinnen vertelde en ik heb nooit meer iets van ze vernomen, op de afzeggingen na. Heb er even slapeloze nachten van gehad (2 of 3 ofzo) en nu is het klaar. Ruimte maken voor andere dingen en mensen!
Plaats reactie