Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Jennifer84 »

Net de s2 formulier naar dr hess gestuurd, maar blijkbaar wordt alleen de drg vergoed. Alle kosten van dr hess zelf moet ik zelf betalen. 2x 6500 euro aanbetalen van tevoren. Maar ik lees hier ook dat zo goed als alles vergoed zou worden. Weet iemand hoe dat dan zit
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Alice »

Vreemd, ergens klopt het niet.
Het door je verzekeraar afgegeven S2 formulier is een verklaring dat ze (de verzekeraar) de kosten van je -gehele- behandeling vergoeden, het formulier is ook nog geldig voor de 2de fase van de srs (indien van toepassing).
Hoe is e.e.a omschreven in het S2 formulier?
Heb je geïnformeerd bij de administratie van het ziekenhuis hoe ze aan dit bedrag komen?
Extra kosten kunnen inderdaad voor eigen rekening komen maar die zullen toch wel niet zo hoog zijn, met € 13.000,- ben je al aardig in de richting totaal kosten operatie.
Wat versta jij onder drg?

Even gesnuffeld op het net maar ik ben niets tegengekomen dat bij een srs door Dr. Hess een bijbetaling gedaan moest worden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Jennifer84 »

@Alice Onder de drg bedoelt ze de kosten in het ziekenhuis zelf. Alle kosten vanuit dr hess zelf zouden er niet onder vallen.

Het is idd een 2 fase operatie.

In de s2 formulier staat als behandeling srs mtf zonder uitzonderingen


Dit was wat ik van hun als antwoord kreeg nadat ik de s2 formulier toestuurde

S2 form as an original is accepted by our hospital at the admission day. But S2 covers the DRG only. Private invoices of chief physician (Prof. Heß) you has to pay on your own. A deposit of 6.500 EUR for one session should be paid in advance. Thank you for your understanding.


Kostenraming was trouwens 36k inclusief borst vergroting. Ze hadden geen kostenraming zonder de borst vergroting.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Alice »

Zou contact opnemen met je verzekeraar. Mogelijk is die S2 niet op de juiste wijze ingevuld. Dat je niet alleen recht hebt op het verblijf in het ziekenhuis maar ook op de chirurgische behandeling (srs door Dr. Hess) en dat zij dit vergoeden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Alice »

aanvulling,
Mogelijk zou er expliciet beschreven moeten worden dat de behandeling, srs, gedaan zal worden door Dr. Hess en dat zij de kosten daarvoor dragen.

S2, ingevuld = opgesteld
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Jennifer84 »

net zilveren kruis gebeld maar volgens hun zou de S2 goed moeten zijn en zou ik als een Duitse het verzekerd krijgen. Hoeveel de vergoeding in Duisland zou zijn kon ze me niet vertellen en ook niet waarom het ziekenhuis de kosten van de operatie niet declareert bij de Duitse zorgverzekering
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Emma »

36000, da's een boel geld... wat Alice zegt, met 13000€ kom je al behoorlijk in de buurt van een SRS inclusief alles. En een BVG kost officieel (want dat is de basisvan de subsidieregeling) 3830€...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Alice »

Wat Zilveren Kruis je geïnformeerd heeft zal wel juist zijn, ik weet dat meerdere transgenders via Z-K geholpen zijn in Duitsland.
Zou contact op nemen met de administratie in Duitsland liefst bij telefoon over het hoe en waarom dat van jou verwacht wordt om een betaling te doen terwijl er een S2 formulier is uitgegeven voor je. Indien nodig kun je die uitkomst van het gesprek terugkoppelen naar Z-K.
Je schreef dat jij de S2 formulier had opgestuurd en als antwoord ontving je; "S2 form as an original is accepted by our hospital at the admission day."(gebruikelijk) geeft voor mij aan dat het mogelijk is in D gereageerd via de digitale autopilot.

Ik weet de dagprijzen niet van een srs maar ik had begrepen dat een srs in D minder kost dan in NL.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Vraagjes over SRS bij Dr Hess

Bericht door Jennifer84 »

De reactie was niet van een digitale autopilot maar van de contact persoon.

Dat de operatie duurder is dan hier is omdat dr hess de gecombineerde methode uitvoert

Ik zal zeker hun om verdere uitleg vragen.

Ik las ook op sites dat ik de Duitse zorg verzekeraars kan/ moet contacteren. Heb net een email naar 1 van hun gestuurd. Misschien dat ik via die weg een extra stok achter de deur heb
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.