Testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Dannesvdp
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2020, 14:35
Gender: Anders

Testo

Bericht door Dannesvdp »

Dag mensen van dit forum,

Ik zit met een probleem, ik word maar niet geholpen. Het is de hele tijd wachten en wachten... onderhand al wel minimaal 3 jaar bezig. Ik zou graag aan de testo gaan. Na veel informatie opgedaan te hebben, wil ik zelf bestellen en injecteren. Nou hoor ik jullie al denken, NIET DOEN SLECHT IDEE maar ik ben er klaar mee.

Op internet heb ik gevonden dat mannen gemiddeld 125mg testosteron aanmaken, mijn plan is om op internet test te bestellen en het dan zelf te injecteren voor een kleine periode. Om te zien hoe ik er op reageer. En dan zien we wel waar het schip strand!

Ik zal hier af en toe een update plaatsen!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Testo

Bericht door Anon20210626 »

al 3 jaar bezig...... met wat?

Zelfs in het VU was je dan al fluitend door je intake ( 2 jaar max) en diagnostiek gegaan en had je je testo al regulier gehad

Welke 'kleinigheden' laat je nu voor het gemak maar even achterwege??????
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Testo

Bericht door MichelleB »

Dit is zo'n dom idee (als ik eerlijk mag zijn) dat ik het met Renée eens ben. En wij zijn het bijna nooit eens
-Life is a work in progress-
Cairn
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2020, 22:25
Gender: ———

Re: Testo

Bericht door Cairn »

Ik begrijp dat je je wanhopig voelt na zo lang wachten, maar je voorspelt het zelf al: "niet doen, slecht idee" . Nou kun je dat wel wegwuiven, maar mensen sputteren niet voor niets tegen. Dat die medici eerst jarenlang moeten studeren, heeft een reden. Dit zijn geen dingen die je op eigen houtje maar even moet doen gebaseerd op gegooglede informatie, zonder degelijk begrip van de materie.
Ik gok dat die waarden gelden voor amab
mannen na de puberteit? Dat kun je niet maar zo even in één keer gaan toedienen aan jouw lichaam. Dit is vragen om problemen. Bovendien heb je geen idee op welke bijwerkingen je moet letten, weet je niet wat de wisselwerking is met evt. andere medicatie, wanneer je contact moet opnemen met een arts, en als er wel iets gebeurt, kunnen dokters niet in je dossier terugvinden dat je T gebruikt etc. En ook belangrijk: de kwaliteit en dosis zijn niet gegarandeerd wanneer je het op de zwarte markt koopt.
Ik denk dat het beter is om even goed te kijken naar de redenen waarom je al zo lang wacht en te zoeken naar een oplossing daarvoor. En om ondertussen zo mogelijk nog verder te kijken naar hoe je met je gevoelens kunt dealen, totdat je wel T voorgeschreven krijgt.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo

Bericht door Jer158 »

Ik heb ook de vraag: waarom in godsnaam al drie jaar? Zo lang zijn de wachttijden niet.

En daarna een beroep op je gezonde verstand: ALS je zelf-med met testo, doe dat dan niet met injecties maar met gel. Dat is VEEL veiliger dan injecties. Je kunt exact dezelfde gel online krijgen die een endo ook voorschrijft, en zelfs als je per ongeluk met neppe troep komt te zitten heeft het smeren van neppe gel geen nadelige consequenties voor gezondheid of transitie. (In tegenstelling tot troep injecteren ...) Ik heb de neiging om te gaan schelden (erger dan "in godsnaam"), want zelf-medden met injecties is gewoon ontzettend dom. Daar kan ik niets anders van maken. Dat is letterlijk hetzelfde als anabolen van de zwarte markt halen. Erger, wrsch, omdat de effecten op een afab persoon onvoorspelbaarder zijn.

Ik heb gezelf-med met gel. Als je regelmatig bloedtests laat doen en weet waar je op moet letten (hematocriet, lipiden, met name) kun je dat risico vrij laag houden als je de FTM standaard doseringen gebruikt (en aanpast naar gelang bloedtests). Zeker laag genoeg om voor sommige mensen op een bepaald moment de afweging tussen mentale en fysieke gezondheid waard te zijn. Voor injecties: m.i. nooit het geval.
Laatst gewijzigd door Jer158 op 07 mar 2020, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo

Bericht door Jer158 »

Dannesvdp schreef: 06 mar 2020, 20:26Op internet heb ik gevonden dat mannen gemiddeld 125mg testosteron aanmaken, mijn plan is om op internet test te bestellen en het dan zelf te injecteren voor een kleine periode.
En het feit dat je hieruit denkt op te maken hoeveel je dan moet injecteren geeft wel aan dat je GEEN idee hebt waarmee je bezig bent.
Hung her from the branches of a mango tree
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Testo

Bericht door Ender »

denk dat het hier om een kind gaat, onder de 18 iig. anders was ie allang aan de beurt. dan heb je geen keus, jongen, je moet je aanmelden bij een genderpoli (anders ook trouwens, maar dan duurt het geen 3 jaar). zelf injecteren is, zoals Jer zegt, écht geen goed idee. maakt niet uit of je weet of het uit goede bron komt of niet. 125mg is trouwens HEEEL veel. Uit eigen ervaring (en begeleiding) van 16mg werd ik al helemaal knettergek. Overleg echt ff met een arts.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Testo

Bericht door Matijs »

Ik sluit me aan bij de mensen boven mij. Het is inderdaad een heel stom plan en je hebt geen idee waar je mee bezig bent.

Sowieso zijn cismannen niet hetzelfde als wij. Bovendien is 125 mg heeel erg veel. Ik gebruik gel en de eerste vier weken mag ik niet meer dan 23 mg opsmeren, daarna zal het niet meer dan 46 mg worden. Gel is inderdaad veiliger, omdat er geen piek komt. Het is niet voor niks dat een expert EERST nagaat hoe je gezondheid is en of er erfelijke ziektes in de familie is en DAN geregeld controleert hoe het lichaam erop reageert.

Dus beter ben je niet zo eigenwijs en wacht je totdat je toestemming hebt van een expert, die niet voor niets jarenlang daarvoor een studie heeft gevolgd.

Ik vraag me ook af hoe je bij die 3 jaar komt. Nergens is de wachtlijst zo lang. Ben je wel al aangemeld bij een zorgverlener? Al begonnen met het traject?
###
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Testo

Bericht door Dean »

Zoals de rest hierboven ook al zei;
DOE DIT ASJEBLIEFT NIET.

Dit is letterlijk spelen met je leven. Je kan er niet op vertrouwen dat er ook daadwerkelijk in zit wat er op staat als je deze producten van internet besteld, dus het kan zomaar zijn dat je anabolen of andere troep in je lichaam spuit. Daarmee zou je zelfs kunnen verpesten dat je ooit nog aan de testosteron kan als je je lichaam hiermee teveel beschadigd. Daarnaast kan er van alles fout gaan met injecteren, en tot slot is het essentieel dat je bloedonderzoeken laat doen.

De periode van 3 jaar vind ik ook opmerkelijk. Daarom wat vragen:
- hoe oud ben je?
- heb je al stappen ondernomen qua sociale transitie?
- ben je al onder behandeling bij een psycholoog voor genderdysforie?

En nog even een tip;

Als je dan echt 100% zeker bent dat je een man bent, en zou willen starten met hormonen. Bezoek dan de kliniek in Amsterdam. De arts daar kan je goed informeren over alle veranderingen, risico’s, en benodigde onderzoeken. Tevens kan zij je een recept en dosering geven voor gel die je dan gewoon bij je eigen apotheek kan ophalen.

Realiseer je asjeblieft wel heel goed dat als je er eenmaal aan begint de veranderingen (zoals je stem, je lichaamsbeharing, groei onder de riem etc.) onomkeerbaar zijn.

Je kan contact opnemen met de kliniek voor het maken van een afspraak via dit emailadres:
[email protected]
Vermeld daarbij je naam, geboortedatum, je mobiele nummer en dat het een 1e bezoek betreft.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Dannesvdp
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2020, 14:35
Gender: Anders

Re: Testo

Bericht door Dannesvdp »

Alles had wat vertraging door het corona gezeur..

Ik heb het spul binnen (van bodybuilders), zondag ga ik de eerste 'dosis' zetten. Ik heb van te voren een bloedtest gedaan en ben dat van plan om tijdens dit avontuur ook te doen. Mijn waardes waren allemaal prima, verder heb ik geen aandoeningen in de familie.
Plaats reactie