Nieuwe chat! Zie dit topic.

Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Lise schreef: 05 mar 2020, 21:25 dit klinkt allemaal best bijzonder. heeft de huisarts/dermatoloog een reden gegeven het niet te willen voorschrijven?
Mijn huisarts zei: "Ik heb te weinig verstand van het traject, dus ik wil geen verkeerde beslissingen nemen." Hij was dus gewoon bang dat finasteride een negatief effect zou hebben op mijn transitie. Dat wilde hij uitsluiten. Dat de psychotherapeut van Stepwork zei dat het geen negatief effect zal hebben, wilde hij niet zomaar aannemen.

De dermatoloog heeft laten weten dat het inderdaad geen kwaad kan, dus kreeg ik vanmorgen voor 3 maanden finasteride voorgeschreven. Ik ga er nu dus mee beginnen. :D
Lise schreef: 05 mar 2020, 21:25 en je transitie benadelen? waarom zou finasteride dat in hemelsnaam doen? eerder het tegenovergestelde lijkt me.
Tja, dat herhaalde ik ook steeds. Maar hij had blijkbaar de goedkeuring van een dermatoloog nodig.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Lise »

DelicateFlower schreef: 06 mar 2020, 12:49 Mijn huisarts zei: "Ik heb te weinig verstand van het traject, dus ik wil geen verkeerde beslissingen nemen." Hij was dus gewoon bang dat finasteride een negatief effect zou hebben op mijn transitie.
Bijzondere redenatie. Als je morgen bij hem komt met een hoge bloeddruk, schrijft hij je dan ook geen bloeddrukverlager voor, want hij heeft immers geen verstand van het transitietraject?

Anyway, fijn dat het gelukt is :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Ik slik nu bijna 3 weken finasteride en ik heb aardig wat bijwerkingen. Ik ben niet het type dat waslijsten met symptomen gaat afstruinen en die dan allemaal kwaaltjes begint te voelen, maar ik heb al dááágen enorm veel spierpijn.

Ik heb net even zitten googlen en er zijn meer mensen die naast erectieproblemen (en een ongevoelige penis) ook hun kracht verliezen en over hun hele lichaam spierpijn hebben. O, en die last krijgen van acne. Nu wil ik het bij mij (nog) geen acne noemen, maar ik zit sinds een week over m'n hele lichaam onder de puisten. Gelukkig alleen niet in mijn gezicht. Mijn laatste puist dateerde van 20 jaar terug geloof ik! Dus het is even wennen, haha. :lol: Wat ik dan weer niet heb, is gevoelige borsten/tepels. Die waren altijd ontzettend gevoelig en nu juist niet meer.

Meer leden die finasteride slikken of slikten en die ook spierpijn en puisten kregen? Hoe lang hield dit bij jullie aan? Ik heb namelijk geen zin in maandenlang spierpijn hebben. Ik moest daarnet mijn bed uitkrúipen. :fpalm:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Ondanks het advies om te wachten tot ik enige tijd hormonen slik, speelt nu weer heel erg het idee om alsnog voor een haartransplantatie te gaan. Ik moet namelijk nog een aardige tijd wachten tot ik überhaupt aan de beurt ben bij Stepwork of het VUmc. In de tussentijd zou ik naast afvallen ook graag mijn haren willen laten groeien.

Bij Zantman wilden ze me begin dit jaar €1.000,- seizoenskorting geven, en die is nu €500,- helaas. :( Hairplus blijkt tijdelijk gesloten te zijn, ik vermoed vanwege corona? :?

Welke klinieken in de buurt van Rotterdam zijn nog meer aanraders?

En zouden jullie tijdens zo'n intake aangeven dat je van plan bent in transitie te gaan? Of maakt het qua haarlijn etc. (met het oog op de FFS) niet zo veel uit?
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Serena »

Ik ben zelf op mijn 26e begonnen met finasteride om verdere haaruitval te voorkomen. Destijds gewoon bij de huisarts gevraagd (en die schrijft meestal gewoon voor waar ik naar vraag). Mijn inhammen begonnen toen voor mij echt een stoornis te worden (als trans), terwijl veel mannen zeiden dat het hartstikke meeviel.
In de zes maanden dat ik alleen cypro slikte begon mijn haar op mijn linker inham weer wat terug te groeien, nu met 2 maanden oestrogeen is het wel merkbaarder. De linker inham is ook iets dieper, waarschijnlijk omdat ik heel vaak met mijn linkerhand door mijn haar ga en daarmee haren uittrek.

Wat je haar laten groeien en transplantatie betreft. Hou er rekening mee dat het voor sommige methodes nodig om je haar weer kort te knippen cq. te scheren.

En wat ik vernomen heb is dat men in Turkije (vraag me niet waarom) heel bekwaam is in haartransplantaties en dat de kosten daar ook wat lager zijn.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Dank je voor je reactie!
Serena schreef: 12 dec 2020, 21:06 Ik ben zelf op mijn 26e begonnen met finasteride om verdere haaruitval te voorkomen. Destijds gewoon bij de huisarts gevraagd (en die schrijft meestal gewoon voor waar ik naar vraag). Mijn inhammen begonnen toen voor mij echt een stoornis te worden (als trans), terwijl veel mannen zeiden dat het hartstikke meeviel.
In de zes maanden dat ik alleen cypro slikte begon mijn haar op mijn linker inham weer wat terug te groeien, nu met 2 maanden oestrogeen is het wel merkbaarder. De linker inham is ook iets dieper, waarschijnlijk omdat ik heel vaak met mijn linkerhand door mijn haar ga en daarmee haren uittrek.
Ik ben gestopt met finasteride, omdat de bijwerkingen te heftig waren. Dat ik heel veel pijnlijke puisten kreeg viel te overzien, maar ik kreeg ook heel erge spierpijn dat ik niet eens meer uit bed kon komen. Dat vond ik 't niet waard zeg maar.
Serena schreef: 12 dec 2020, 21:06 Wat je haar laten groeien en transplantatie betreft. Hou er rekening mee dat het voor sommige methodes nodig om je haar weer kort te knippen cq. te scheren.
Op dit vlak heb ik geluk: ik ben biljartbalkaal. :D
Serena schreef: 12 dec 2020, 21:06 En wat ik vernomen heb is dat men in Turkije (vraag me niet waarom) heel bekwaam is in haartransplantaties en dat de kosten daar ook wat lager zijn.
Klopt inderdaad, ik heb er meerdere vlogs over gezien. Maar ik heb voor mezelf besloten dat ik niets in het buitenland ga doen, ondanks de goede verhalen over de kliniek in Istanbul.
Joan
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2019, 13:32
Gender: Geen

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Joan »

Je zou ook eens kunnen informeren bij HSI (in A'dam en Maastricht. Zij hanteren de door dr. Gho ontwikkelde techniek waarbij een deel vh haarzakje wordt uit het donor gebied wordt weggehaald, en terug wordt geplaatst in het ontvangstgebied.

Ik heb persoonlijk ervaring met hun, na 3 behandelingen zijn mijn inhammen weer voorzien van zo'n 3500 hairgrafts.

https://hasci.nl/haartransplantatie-kos ... ZkQAvD_BwE

Wees uiterst voorzichtig met klinieken in Turkije, heb vreselijke verhalen gehoord. Goedkoop kan soms duurkoop zijn!
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Lise »

DelicateFlower schreef: 12 dec 2020, 12:32 En zouden jullie tijdens zo'n intake aangeven dat je van plan bent in transitie te gaan? Of maakt het qua haarlijn etc. (met het oog op de FFS) niet zo veel uit?
Een mannelijke haarlijn is anders dan een vrouwelijke haarlijn. Maar er zijn (veel) mannen met vrouwelijke haarlijnen, en (veel) vrouwen met meer mannelijke haarlijnen. Het is uiteindelijk jouw keuze natuurlijk en wat jij mooi vindt. Maar het is zeker iets dat je kan aangeven bij een HT.
Maar, als je al biljartkaal bent, is het dan nog realistisch je kapsel terug te krijgen met een HT?
Joan schreef: 13 dec 2020, 10:30 Je zou ook eens kunnen informeren bij HSI (in A'dam en Maastricht. Zij hanteren de door dr. Gho ontwikkelde techniek waarbij een deel vh haarzakje wordt uit het donor gebied wordt weggehaald, en terug wordt geplaatst in het ontvangstgebied.

Ik heb persoonlijk ervaring met hun, na 3 behandelingen zijn mijn inhammen weer voorzien van zo'n 3500 hairgrafts.
Fijn dat je zo'n goede ervaring hebt met dr. Gho, maar ontzettend veel mensen hebben dat niet. Het wetenschappelijk bewijs achter zijn methode van maar een gedeelte van een haarzakje weghalen is er eigenlijk niet, en de resultaten van heel veel patienten zijn ontzettend slecht. Het internet staat er vol mee: ik zou heel goed googelen voor je met die dokter en zijn "methode" in zee gaat, bijvoorbeeld: http://www.haarweb.nl/forum/showthread. ... ght=klonen
Joan
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2019, 13:32
Gender: Geen

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door Joan »

Ach er zijn altijd mensen die te hoge verwachtingen hadden en wellicht daardoor teleurgesteld waren in dr. Gho. Let wel dit zijn wel reacties van mannen én niet van vrouwen of transvrouwen.

Een haartransplantatie stopt niet de kaalheid bij mannen. Bij transvrouwen is er compleet andere situatie, na de start van de hormoonbehandeling stopt de kaalheid. Dis is dus een andere uitgangssituatie voordat je begint met een haartransplantatie.

Heb jezelf ervaring met HSI..lijkt me wel relevant om dit te vermelden. Ik heb wel ervaring met HSI Maastricht en ben super tevreden!!!
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Een aantal vragen omtrent haartransplantatie.

Bericht door DelicateFlower »

Joan schreef: 13 dec 2020, 10:30 Je zou ook eens kunnen informeren bij HSI (in A'dam en Maastricht. Zij hanteren de door dr. Gho ontwikkelde techniek waarbij een deel vh haarzakje wordt uit het donor gebied wordt weggehaald, en terug wordt geplaatst in het ontvangstgebied.

Ik heb persoonlijk ervaring met hun, na 3 behandelingen zijn mijn inhammen weer voorzien van zo'n 3500 hairgrafts.

https://hasci.nl/haartransplantatie-kos ... ZkQAvD_BwE

Wees uiterst voorzichtig met klinieken in Turkije, heb vreselijke verhalen gehoord. Goedkoop kan soms duurkoop zijn!
Dank je voor de tip!