gezichtontharing (nogmaals)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Nienke41
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2019, 09:05
Gender: Transgender

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Nienke41 »

Dag Monique
Ik neem aan dat je eerst voor laser behandeling gaat
Het gaat stuk sneller en halen meer weg met minder pijn
Laatste haartjes die geen pigment hebben pas epileren

NIENKE
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Irisgrunn »

Heb zelf afgelopen vrijdag ook een dag lang zo'n electrolyse sessie gehad. De dag wel goed door te komen, in de ochtend had ze mijn snor en kin al gedaan. In de middag mijn nek en kaak. Gisteren was mijn gezicht al enorm opgezet en nu pas begint alles echt rood te worden. Al met al valt de pijn met 100% mee, alleen de verdoving doet echt ontzettend pijn.
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door monique fisher »

Hoi Nienke41,

Ik heb ondertussen de eerste behandeling gehad, pijn viel best mee hoor, maar ik denk dat als je een langdurige behandeling ondergaat, het dan wel een opgave wordt. Het behandeld gebied bevond zich in mijn nek. Het is nu twee weken gelden en ik heb nog steeds rode vlekken in het gebied (dat is wel een tegenvaller), mijn huid is dus nog steeds geïrriteerd, ik behandeld het met een vochtinbrengende creme nadat ik het behandeld met de meegegeven cremes van de behandelaar. De tweede behandeling staat nu geboekt in april. Zal de irritatie dan bespreken en kijken wat hun antwoord is. Voor de rest van de behandeling geen last gehad. Ik heb me ook in een laserbehandeling verdiept hoor. Maar van een aantal behandelaars te horen gekregen dat het nog steeds geen permanente ontharingsmethodiek is, dus dat naar verloop van tijd er weer met behandelen moet worden gestart. Daarnaast heb ik een probleem met mijn haarpigmentatie en dat maakt een laserbehandeling ook niet echt betrouwbaar. En ik wil echt van de baardgroei af, ik krijg er steeds meer moeite mee dat dat aanwezig is. Daarnaast wil ik vooruit, de reguliere behandeling laat nog op zich wachten, en dat stoort mij behoorlijk. En alle berichtgeving lezend zal het aanpakken van de wachtlijsten niet erg vaart maken. Schijnbaar geen prioriteit. Hoop je berichtje een beetje beantwoord te hebben in ieder geval bedankt voor het advies,

Groetjes, Monique
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Irisgrunn »

Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en heb Triamcinolon créme gekregen, lijkt het in ieder geval wel wat te kalmeren.
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Irisgrunn »

Ik ben nu 3 weken verder sinds de behandeling en mijn huid is nog steeds rood, het meest storende is nog een rode vlek precies in de vorm van mijn snor. Hoe lang duurde het bij jullie tot alle roodheid weg was?
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Alice »

Roodheid kan voorkomen maar dit trekt na een paar dagen bij. Verbrand, allergische reactie? Zou nog een keer naar de huisarts gaan evt. naar een dermatoloog (als dit nog mogelijk is).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Irisgrunn »

Ok, niet wat ik wilde horen. Heb al crème gekregen van de huisarts, is iets minder dan eerst maar nog steeds duidelijk zichtbaar. Afspraak maken gaat nu toch niet lukken. Hopelijk trekt het in de komende tijd weg.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door Alice »

Als bij jou die crème niet echt helpt kan de huisarts je een ander type crème voorschrijven die mogelijk wel werkzaam is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door monique fisher »

hoi, allemaal
behandeling is nu bijna 8 weken geleden. en bij mij is ook nog een duidelijke rode markering aanwezig. smeer het twee maal daags in met een hydraterende zalf. lijkt langzaam minder te worden. zou over twee weken een nieuwe behandeling hebben maar met de huidige corona problematiek is deze afspraak afgezegd. Wat ik op zich wel begrijpelijk vind. Maar daar had ik dit wel bespreekbaar willen maken, nu is het maar weer even afwachten. Misschien trekt het de komende tijd wel weg. Gelukkig zit het niet in mijn gezicht maar in de onderste rand van mijn nek.

groetjes Monique
malina
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mar 2020, 12:47
Gender: Vrouw
Locatie: Haarlem

Re: gezichtontharing (nogmaals)

Bericht door malina »

Bij Ditzo heb ik het voor elkaar gekregen om voor 20 behandelingen toestemming te krijgen.
Plaats reactie