Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zenuwpijn na mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zenuwpijn (/amputatiepijn) ervaren na hun mastectomie.

Het heeft me bijna een jaar gekost voordat ik me beseft dat de steken en het branden rondom mijn littekens iets meer/anders was dan "helende wonden" zeker omdat het opspeelt op de momenten dat mijn neuropathische pijn elders ook meer opspeelt.

Hoewel het vervelend is (zeker psychologisch, aangezien de eerste associatie toch gauw een andere/ernstige aandoening is), heb ik er qua pijn niet zo'n last van. (En ja, ik wil eigenlijk op x punt even bij de huisarts langs om zeker te weten dat het niet alsnog iets anders is maar dit lijkt me niet helemaal het juiste moment aangezien het niet bepaald acuut is).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Ender »

Nope, geen (somatisch of niet) pijn gehad. Eerder gevoelloos in dat gebied. Wel erg veel jeuk/vervelling rond de littekens gehad zo'n 3 maanden na de ingreep.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Ik had inderdaad eerst ook een gevoelloze plek, inmiddels niet meer (ik weet ook niet wanneer die precies weg is gegaan). Alas.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Hrafn »

Ik heb het soms ook, als ik lang in dezelfde houding zit/verkeerd zit ofzo, ik heb wat verdikking op bepaalde plekken zitten en daar speelt het dan op.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Freedom »

Late reactie maar ik heb regelmatig steken, vooral in één kant van mijn borst sinds de mastectomie. Soms jeuken de littekens nog. Nu iets meer dan 1 jaar post-op, dubbele incisie.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Freedom schreef: 02 mei 2020, 14:32 Late reactie maar ik heb regelmatig steken, vooral in één kant van mijn borst sinds de mastectomie. Soms jeuken de littekens nog. Nu iets meer dan 1 jaar post-op, dubbele incisie.
Dit klinkt herkenbaar, inderdaad! Het jeuken valt wel een beetje mee maar soms steekt het of zijn de littekens gevoelig.

Ben er trouwens ook achter dat een deel van het probleem minder zenuwpijn was en meer hoge buikpijn ten gevolge van een voedselintolerantie. Oeps?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Zenuwpijn na mastectomie

Bericht door Vethrvolnir »

hm ja dat zijn van die dingen. dat een probleem gemaskeerd wordt door een ander probleem.
het hele borstkas buikholte gebied kan moeilijk te duiden pijn signalen afgeven wat betreft waar het exact vandaan komt. lastig. maar goed dat het uiteindelijk toch duidelijk is geworden. altijd fijn.
minder pijn. tenminste dat hoop ik dat je nu minder pijn hebt , door andere dingen te eten.
:shock: