Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vrouwelijke contouren

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Vrouwelijke contouren

Bericht door Mathilda »

Goeiedag allemaal,

Ik ben aan het kijken naar mogelijkheden om mijn lijf meer vrouwelijke vormen te geven. Ik ben zelf redelijk mannelijk gevormd. Ik heb relatief brede schouders en pas een leuk jurkje niet zo snel. Ik heb geen overgewicht maar mijn buik mag nog ietsje kleiner. Hij steekt een klein beetje uit aan de voorkant maar heb dus bijna niks op de heupen. Alleen mijn bovenbenen zijn wel vrij breed van al het fietsen maar heb dus helaas geen zandloper vorm wat ik wel heel erg mooi zou vinden.

Ik zit dus te kijken naar hip pads, corrigerende boxers, body's en corsets en dergelijke. Er is heel veel beschikbaar alleen ben eerst benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie gebruiken en in welke combinaties. Ik wil dus graag dat mijn buik minder/niet uitsteekt aan de voorkant en mijn heupen meer de vrouwelijke vorm krijgen.

Wat ik zelf denk ik niet wil gebruiken is binders want daar voel ik me niet zo goed bij. Ik probeer liever iets als bijvoorbeeld twee stevige boxers die het ook verhullen, maar comfort is voor mij zeer belangrijk.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs, Mathilda -X-
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Marica »

Ik heb eerst wel hip pads gebruikt, maar dat was het net niet allemaal. En niet alle vrouwen hebben brede heupen hoor. Al lijkt dat wel zo te zijn als je rondkijkt op straat.

Ik heb ook brede schouders en een buikje, maar toch loop ik in jurkjes en rokken, en misgenderen doen ze niet meer bij me. Ik zie er niet heel erg vrouwelijk uit vind ikzelf, maar kleding en vrouwelijk haar en borsten doen een hoop.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door MichelleB »

De grap met heupen is dat het wel groeit door de hormonen (bij mij in ieder geval wel), maar kleding doet ontzettend veel.
Mannen hebben nog heel pad te wandelen van knoopsgat naar de navel als ze een broek aantrekken. Bij vrouwen donder je na het knoopsgat (of tailleband bij een rok) vrijwel meteen die navel in.
Een hoop is optisch.
En niet iedereen heeft de billen van Beyonce ;)
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Mathilda »

Marica schreef: 15 apr 2020, 17:38 Ik heb eerst wel hip pads gebruikt, maar dat was het net niet allemaal. En niet alle vrouwen hebben brede heupen hoor. Al lijkt dat wel zo te zijn als je rondkijkt op straat.

Ik heb ook brede schouders en een buikje, maar toch loop ik in jurkjes en rokken, en misgenderen doen ze niet meer bij me. Ik zie er niet heel erg vrouwelijk uit vind ikzelf, maar kleding en vrouwelijk haar en borsten doen een hoop.
Waarom waren pads bij jou niet zo'n succes?

Bij mij hoeft het nog niet eens dat ik veel gewicht kwijtraak want ik zit in principe niet op overgewicht maar als ik als vrouw/meisje op pad ga wil ik het liever op mijn heupen hebben zitten omdat dat veel vrouwelijker staat :lol: .
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Mathilda »

MichelleB schreef: 15 apr 2020, 17:58 De grap met heupen is dat het wel groeit door de hormonen (bij mij in ieder geval wel), maar kleding doet ontzettend veel.
Mannen hebben nog heel pad te wandelen van knoopsgat naar de navel als ze een broek aantrekken. Bij vrouwen donder je na het knoopsgat (of tailleband bij een rok) vrijwel meteen die navel in.
Een hoop is optisch.
En niet iedereen heeft de billen van Beyonce ;)
Wat zou jij aanraden dan als kleding om meer vrouwelijk eruit te zien in mijn geval? Ik ben een echte rokjesdrager maar wil van de zomer ook graag shorts dragen. Deze beiden draag ik ook wel met panty's of leggings. En ik draag ze ook vrij hoog. Op het smalste stuk van de zandloper zeg maar. Dat was eerst wel even wennen maar zit fijn.
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door MichelleB »

High-waisted broeken zijn erg fijne hierom, het accentueert ook op een mooie manier. Die zijn er ook als shorts. Met panty of legging is dat goed te doen, ook omdat je dan de boel weg kan vouwen als je begrijpt wat ik bedoel.
Rokjes draag ik zelf ook net onder of op de navel. Daar is mijn taille het dunst.
Het rondkijken is juist een van de leukste dingen die je kan doen nu :)
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Marica »

Mathilda schreef: 15 apr 2020, 21:34
Marica schreef: 15 apr 2020, 17:38 Ik heb eerst wel hip pads gebruikt, maar dat was het net niet allemaal. En niet alle vrouwen hebben brede heupen hoor. Al lijkt dat wel zo te zijn als je rondkijkt op straat.

Ik heb ook brede schouders en een buikje, maar toch loop ik in jurkjes en rokken, en misgenderen doen ze niet meer bij me. Ik zie er niet heel erg vrouwelijk uit vind ikzelf, maar kleding en vrouwelijk haar en borsten doen een hoop.
Waarom waren pads bij jou niet zo'n succes?

Bij mij hoeft het nog niet eens dat ik veel gewicht kwijtraak want ik zit in principe niet op overgewicht maar als ik als vrouw/meisje op pad ga wil ik het liever op mijn heupen hebben zitten omdat dat veel vrouwelijker staat :lol: .
Over die hip pads, het zat niet lekker en er mee zitten was helemaal niks.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door ReneeCross »

Marica schreef:
Mathilda schreef: 15 apr 2020, 21:34
Marica schreef: 15 apr 2020, 17:38 Ik heb eerst wel hip pads gebruikt, maar dat was het net niet allemaal. En niet alle vrouwen hebben brede heupen hoor. Al lijkt dat wel zo te zijn als je rondkijkt op straat.

Ik heb ook brede schouders en een buikje, maar toch loop ik in jurkjes en rokken, en misgenderen doen ze niet meer bij me. Ik zie er niet heel erg vrouwelijk uit vind ikzelf, maar kleding en vrouwelijk haar en borsten doen een hoop.
Waarom waren pads bij jou niet zo'n succes?

Bij mij hoeft het nog niet eens dat ik veel gewicht kwijtraak want ik zit in principe niet op overgewicht maar als ik als vrouw/meisje op pad ga wil ik het liever op mijn heupen hebben zitten omdat dat veel vrouwelijker staat :lol: .
Over die hip pads, het zat niet lekker en er mee zitten was helemaal niks.
Ik heb ze wel en ik vind het fijn als ik dan in een spiegel(ing) kijk zie ik rondere billen. Heerlijk.
Jacyn010
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:59
Gender: Trans MtF

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Jacyn010 »

ik zelf ben nog niet aan hormonen of iets.. Maar op de webshop Danea slaag ik altijd wel met geslacht corrigerende slipjes (die zitten enorm comfortabel als je de juiste maat hebt uiteraard), maar ze hebben daar ook pads voor borsten/heup.. en corsetten.. zelfs geweldige badpakken en of Bikini's.

het is niet de meest goedkope optie.. maar wel 1tje met kwaliteit :D

ook zal je hun altijd kunnen bellen voor advies?
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Vrouwelijke contouren

Bericht door Mathilda »

ReneeCross schreef: 20 apr 2020, 12:00
Marica schreef:
Mathilda schreef: 15 apr 2020, 21:34

Waarom waren pads bij jou niet zo'n succes?

Bij mij hoeft het nog niet eens dat ik veel gewicht kwijtraak want ik zit in principe niet op overgewicht maar als ik als vrouw/meisje op pad ga wil ik het liever op mijn heupen hebben zitten omdat dat veel vrouwelijker staat :lol: .
Over die hip pads, het zat niet lekker en er mee zitten was helemaal niks.
Ik heb ze wel en ik vind het fijn als ik dan in een spiegel(ing) kijk zie ik rondere billen. Heerlijk.
Ja, dat heb ik ook. Als ik steeds meer een meisje in de spiegel zie dan geeft dat een vorm van euforie.
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark