Nieuwe chat! Zie dit topic.

Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort

Waar liet jij je door inspireren toen je een nieuwe naam ‘moest’ kiezen?

Ik behield mijn oude naam
6
5%
Ik veranderde mijn oude naam
24
18%
Ik nam de eerste letter van mijn oude naam
28
21%
Ik vroeg mijn ouders hoe ik anders had geheten
21
16%
Ik koos voor een geslachtsloze naam
5
4%
Ik liet me inspireren door de familiestamboom
4
3%
Ik liet me inspireren door boekjes vol babynamen
11
8%
Ik liet me inspireren door literatuur, muziek en/of films
9
7%
Ik liet me inspireren door mythologie
6
5%
Ik liet me inspireren door iets anders, namelijk…
18
14%
 
Totaal aantal stemmen: 132

Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Blue »

In eerste instantie had ik een totaal nieuwe naam gekozen, later ook besloten om mijn bestaande voornaam aan te passen cq vrouwelijk te maken.

Resultaat (uiteindelijk in geboorteakte) is nu dat oude voornaam bijna hetzelfde gebleven is en tweede voornaam heb laten wijzigen in de nieuw gekozen naam.
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Esther78 »

Ik heb gekozen voor de meisjesnaam die mijn ouders hadden uitgekozen bij mijn geboorte. Esther,
Esther, samen met mijn achternaam, klinkt wat hard. Dat moest zachter.

Naar aanleiding van 1000 meisjesnamen had ik mijn 2e naam gevonden.
Met de start van mijn transitie, en nu nog steeds, heb ik heel veel steun aan mijn beste vriendin. Ik heb haar gevraagd of ik haar voornaam als 3e naam mocht gebruiken. Ze voelde zich vereerd. Zodoende heb ik nu 3 voornamen. :)
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Jacob »

Ik ben nog steeds op zoek.
Jacob is bedacht door mijn zoon, maar past niet bij mij. Jack is een verbastering van mijn doopnaam.
Afkorting van mijn voornaam blijft vrouwelijk.
Jongensnaam die mijn ouders hadden uitgezocht, Christiaan, voelt absoluut fout.
Het zal wel Sander of zo gaan worden. Zelfde voorletter en gangbaar in 1969.
Maar ik ben er nog niet echt uit.
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Hal »

Het is ook een lastige beslissing. Zijn er namen waar je wel een goed gevoel bij hebt, Jack (zeg ik nog maar heel even)? Als je graag je initiaal wilt houden heb je best wel wat leuke opties, zoals: Stephan (of Stefan), Samuel, Simon, Silas, Sylvester, Sivert, Siebren, Sven, Sytse, Stijn, etc. Het moet maar klikken, he?
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Mathilda
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:20
Gender: Genderfluid

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Mathilda »

Het is gebaseerd op mijn jongensnaam voor het grootste deel.

Het is ooit begonnen als grap. Een jaar of 10 geleden waren nichtjes van mij aan het spelen met kleding en vroegen voor de lol of ik de schoenen met hak van hun moeder zou passen. Dit paste niet, maar dat terzijde. Toen ze vroegen hoe ik zou heten bedacht ik vrij snel een naam die het meeste leek op mijn jongensnaam.

Ik vond het op zich wel een leuke naam en luisterde vroeger graag toen "Mathilda" van Roald Dahl werd voorgelezen. Dit heb ik dus wel onthouden. In de vele jaren daarvoor hebben ongelofelijk veel namen de revue gepasseerd maar geen is echt blijven hangen, ook al klinken sommigen best leuk.

Ik wilde alleen wel een naam hebben die niet te uitzonderlijk was zoals wat mensen uit de showbizz hun kinderen aandoen. De gulden middenweg tussen sociaal acceptabel en wat je zelf echt wil. Ik vind dat dat wel gelukt is.

Liefs, Mathilda -X-
"No amount of money ever bought a second of time." Howard Stark
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Vethrvolnir »

Ik moest erg wennen aan de naam die mijn ouders me zouden hebben gegeven. Jorrit. Ik heb me dus ook niet zo genoemd als eerste naam. Achteraf denk ik. Jorrit is prima.
:shock:
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door mystory.nicky »

Nick ging naar Nicky, waarom ik ben niet veranderd me uiterlijk dan wel, maar verder ben ik gewoon wie ik altijd al was.
Vond het ook wel lekker makkelijk voor me omgeving, als je perrongeluk nick zegt kan je er nog Nicky van maken en met schrijven het zelfde.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Theunix »

De naam die ik nu gebruik is Daphne. Ik heb het altijd een hele mooie naam gevonden. Het heeft wat mysteries en magischs vind ik.

De naam heb ik voor het eerst ontdekt in een serie op TV: Winx Club. In deze magische serie over een fantasie wereld kwam een nymph in voor genaamd Daphne. Zij is altijd bij mij gebleven.😁
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door eew »

Ik ben gehecht aan mijn initialen (2 E's) dus ik moest en E hebben, en er was niet specifiek een naam waar ik binding mee had. Ook wilde ik een naam die authentiek voor mijn leeftijd is, uiteindelijk waren at er niet zoveel dus ben ik bij Erik uit gekomen.

Nou heb ik dus nog een ander probleem, en dat is dat ik nog een voorletter E heb, de naam die daar nu staat wil ik er uiteraard niet laten staan. Omdat ik geen hekel aan mijn geboortenaam heb overweeg ik nog steeds die een positie op te schuiven, ik heb geen hekel aan die naam, en er lopen volgens met Meertens instituut al 11 mannen rond met die naam als volgnaam. Een nadere optie die ik overweeg is om hem te laten staan als initiaal zonder verdere naam.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Hrafn »

Ik wilde mijn voorletters H J behouden dus ik ben op zoek gegaan naar namen die ik mooi vind, zo ben ik op Hrafn uitgekomen wat een Oud-Noorse naam is (die in Scandinavië nog steeds wel voorkomt), het betekent Raaf. Mijn andere naam, Jesper, lijkt in klank op mijn geboortenaam (scheelt ook maar twee letters)