Ken doll is nu Barbie

Nieuwsberichten
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

En kan nog steeds niet echt goed door zijn neus ademen en nog steeds verslaafd aan cosmetische chirurgie.

Deze persoon heeft ooit gezegd:Ik laat me ooit ombouwen (nou ja, chirurgisch veranderen) tot vrouw, gewoon omdat het kán. (Ben nog op zoek naar dat interview)Uiteraard kan hij het zo gebracht hebben om te verzachten wat er zou komen, maar het klonk toen heel erg als "ik heb alles al gedaan voor een man, dus ik ga nu alles doen wat nog kan bij een vrouw. (ribben verwijderend, gezicht weer laten veranderen).
Dat staat in contrast met wat er nu gezegd wordt.
Ik geloof zeker dat in Brazlië het niet makkelijk is om toe te geven dat je trans bent.
Maar ik vind dit een lastige kwestie. Ik kan niet zo goed tegen mensen die zich zo ingrijpend en ongoing chirurgisch willen veranderen om "mooi" te zijn, welke kant op dan ook. Ik vind ze oppervlakkig, en behoorlijk irritant en kan niet omvatten dat iemand er zoveel waarde aan hecht, maar ik wéét dat het psychische factoren zijn die een persoon er toe brengen en dat ze "er niks aan kunnen doen".

Wat zijn jullie reactie bij het verhaal van Roddy?

https://www.youtube.com/watch?v=a9rSMY_nmZI

https://www.youtube.com/watch?v=cwsehHUwp1M

Geeft zijn ouders hier de schuld:
https://www.youtube.com/watch?v=mhcW_81GRsU

Interview na verwijderen van ribben, jaren geleden.
https://www.youtube.com/watch?v=zBGxPuqCOIY
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Alice »

Een tijd geleden op TLC 'Botched' gezien. De chirurgen Dr. Paul Nassif en Dr. Terry Dubrow weigerden om een herstel operatie uit te voeren,
https://youtu.be/yXOa7sCJ76o

Dus dan gaan we naar de 2pass Clinic voor een FFS-je
https://youtu.be/3suIXGdsxKU

Ik kan het alleen maar zielig vinden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door AnneCeleste »

Ik heb haar ontmoet in Antwerpen de dag voor mijn FFS, toen zij er was voor een controle drie weken na die van haar.

Ze doet inderdaad wel heel makkelijk over al die operaties en komt vrij narcistisch over. Daarnaast heeft ze ontzettend veel haast met haar transitie; En natuurlijk is ze vrij om te doen wat ze wilt, maar het lijkt mij niet echt gezond.
Het was ook heel moeilijk om een gesprek met haar te voeren, maar dat kwam ook wel omdat ze vaak met termen gooit als transseksueel. Ze heeft een beetje een ouderwetse mentaliteit over wat nou een man of vrouw maakt.

Maar ja, wel een apart figuur 🤷🏼‍♀️
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Sara »

Tja, wat je moet ervan vinden? De wereld loopt over van mensen die ‘keuzes’ maken in hun leven die ik niet had gemaakt. Ik wens haar succes met die neus, lijkt me een lastige situatie.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

@Sara Iemand hoeft inderdaad, natuurlijk niet echt een mening te hebben over andermans keuzes, maar wanneer het raakvlakken heeft met ons als transgender personen kun je iets vinden van de artificiële transitie die puur cosmetisch lijkt, bv.
En laten we eerlijk zijn, soms hebben gewoon even weer een onderwerp nodig in subfora ;)

Ik vraag mezelf af of we wel te maken hebben met een transgender persoon.
Door de eigen woorden die een antwoord waren op of alles bereikt was waarop het antwoord was dat er nog een vrouwenlichaam gemaakt kon. Ik weet de exacte bewoording niet meer maar het was echt zuiver cosmetisch. Het was buiten de context van transgender zijn waar Roddy het tot het laatste moment echt ooit over gehad heeft, maar toen Roddy eenmaal uiterlijk zo nodig vrouw moest worden, kwam Roddy maar zogenaamd uit de kast als transgender. Zo kwam het voor mij in elk geval over.
Ik ben nog steeds op zoek naar dat interview maar gezien het feit dat in tv programmas komen een fulltime job van deze persoon is, is dat nogal lastig.
Uiteraard kan Roddy natuurlijk altijd juist een farce geweest zijn als man. In elk geval noemde Roddy wel vaker "het verkeerde lichaam", maar meestal kwam dat over als "te lelijk voor zijn life style" en beslist niet gender gerelateerd.
Nogmaals, ik vind het lastig om te verwerken/voor waar aan te nemen, vandaar dat ik steun zoek in reacties van anderen, want hoe anderen zaken belichten kan helpen dingen beter te begrijpen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Vond ondertussen wel deze die ik blijkbaar gemist hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=C5Ugi1yrN_A
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door vickyblauw »

Zanger Pete Burns van "dead or alive" is ongeveer zo'n zelfde verhaal.

Het enige wat ik, als zuinige zeeuw, kan bedenken is: "zonde van het geld".
Maar ook dat is geen objectieve mening.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Die ken ik niet, zal ik opzoeken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Sara »

Simão schreef: 22 apr 2020, 17:16 Ik vraag mezelf af of we wel te maken hebben met een transgender persoon.
In een van de gelinkte video’s identificeerde ze zichzelf als een transgender vrouw, dus die discussie kunnen we blijkbaar meteen sluiten. Het is in ieder geval een kleurrijk figuur. Narcistische inslag? Worstelend met het zelfbeeld? Net een echt transgenderpersoon zeg maar.


Hoeveel transgenders heb je nodig om een gloeilamp te vervangen? In ieder geval één die daadwerkelijk de lamp vervangt en nog minstens twee anderen om te discussiëren of die ene wel trans genoeg is.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Nogmaals, mijn twijfel was gebaseerd op de eigen woorden van jaren geleden die iets zeiden over het willen vermaken tot vrouw omdat dat nog niet gedaan was en omdat het mogelijk was. Kan niet uistaan dat ik dat interview niet terug kan vinden. Het ging niet om een aanpassing naar zijn gender of wat dan ook in die richting. In dát interview was er geen sprake van genderfluid of transgender, maar puur cosmetische wensen.
Roddy heeft ook altijd geroepen dat hij gelukkig was met wat hij bereikte. Er is nooit sprake geweest van ongelukkig zijn om een manlijk lichaam, hoewel de term "Body dysmorphic disorder" wel redelijk vaak genoemd werd door Roody zelf, maar om dik zijn en een brede neus hebben!
Persoonlijk heb ik moeite met puur cosmetische wensen. Dat is een tekortkoming bij mijzelf, maar het beinvloed mijn mening over dit onderwerp, dus ik zeg het er maar bij.
Wat iemand met eigen leven doet, moeten ze allemaal zelf weten, zeker als ze het allemaal zelf betalen. Hoe meer kleurige figuren hoe beter.
Het is alleen allemaal in een noodvaart gegaan, en bepaald anders dan bekende trajecten hoewel we dit ook gezien hebben bij Caitlin Jenner in zekere mate. Als je rijk bent hoef je nergens in de rij te staan en kun je de voor jou beste resultaten eisen en krijgen.
Ik zal een persoon verder niet tegenspreken als ze zich/haarzelf transgender noemen, maar mag ik even wennen als iemand puur om cosmetische redenen allerlei operaties ondergaat en het nooit gehad heeft over vrouw zijn?
En nogmaals, het is maar een onderwerp waar we het over kunnen hebben.
Ik kan beter een mening vormen als er mensen zijn die niet persee mijn mening delen, maar een eigen licht op dingen schijnen. In die zin ben ik ook erg blij met je reacties.
Het opzoeken van Peter Burns, dank @vickyblauw bevoorbeeld, vond ik ook waardevol, ik zie inderdaad grote overeenkomsten.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie