Cypro en waarschuwing

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20210626

Re: Cypro en waarschuwing

Bericht door Anon20210626 »

25 mg { brekie dus ) maar ik sla soms wel eens een dagje over en daar voel ik me wel redelijk bij . Testo is nog steeds laag tot onmeetbaar. Alleen oestrogenen werkt niet voor mij ben ik al achter, daar ik al eens een tijdje gestopt ben met cypro .

Ik kan niet wachten tot het niet meer nodig is. Dat had nu al het geval moeten zijn, maar helaas ..........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

De dosering is echt maatwerk. Tot 6 jaar geleden had ik 2 keer daags 50mg en van minder raakte ik helemaal van slag. (doorgedraaid en depressief) Er is geen standaard dosering, je moet de goeie uitzoeken samen met de behandelend arts. Ik werd helemaal gek toen ik een poosje ben gestopt maar sinds de operatie gaat alles goed.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Ja , het VU was toen nog een beetje doorgedraaid met een STANDAARD dosering van 100 mg per dag . Ook knettergek. Mensen draaiden door juist door die dosering .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Lidi

Bericht door Lidi »

Dank voor alle reacties.
Waar het mij om ging was of er meer dames deze specifieke waarschuwing recent hebben gehad.
Een schrijven van de huisarts heb ik net binnen waarin het een en ander wordt uitgelegd.

Normaal neem ik een pilletje per dag 50mg.
Een jaar geleden en na overleg met de endocrinoloog heb ik het geprobeerd met een half pilletje per dag.
Daar voelde ik me niet goed bij. Het was iets tussen de oren dacht ik.
Aan de andere kant: Meerdere erecties per dag was een van de gevolgen. Terwijl ik bij 50mg daar geen "last" van had. Lichamelijk waren er dus ook reacties. Na een controle door de endo ben ik weer terug gegaan naar 50mg/pd.
En dat voelt gewoon goed.
Half mei weer controle en dan vraag ik wel.
Tot die tijd ga ik een half pilletje per dag proberen en ben benieuwd naar de lichamelijke en geestelijke reacties.

Een andere oplossing zou een orchidectomie zijn. Dan ben ik van die pillen af.
Maar dat is een andere discussie.
Me, myself and present I
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik ben ook nog begonnen op 100 mg per dag. Geen centje pijn van gehad in mijn geval. Kreeg in 3 maanden wel echt een babyface. :D Ben pas na die drie maanden met oestrogeen begonnen. (Dat was mijn keuze). In de jaren dat ik cypro gebruikte wel terug gegaan naar 50 mg. Maar dat verschil merkte ik wel, of dacht te merken kan placebo effect zijn. Daarna weer terug naar 100 mg, in overleg met de arts die dat verantwoord vond omdat ik daar voordien geen negatieve effecten van had ervaren.

Het is wel opmerkelijk hoe erg het kan verschillen hoe mensen op deze medicatie reageren.
Renée schreef: 22 apr 2020, 21:40 Ja , het VU was toen nog een beetje doorgedraaid met een STANDAARD dosering van 100 mg per dag . Ook knettergek. Mensen draaiden door juist door die dosering .
Ik vind je toon erg agressief en onprettig. Niet alleen hier maar ook op andere plekken op dit forum. Ik zou het op prijs stellen als je niet zo vreselijk aanvallend zou zijn op dingen die je niet aanstaan.
Mijn transitieblog: Fading Gender
AnneCeleste
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door AnneCeleste »

Ik gebruik een kwart pilletje per dag, dus iets van 12,5 mg. Voor mij is dat genoeg om T te torpederen.
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Bericht door Marica »

Mijn endo wil mij ook naar 10mg hebben. Ik slik nu 25mg per dag. Ik vind het prima
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
Irisaperture

Bericht door Irisaperture »

Mijn apotheek kon ook niet aan 25mg komen, ik werd ook aangeraden ze te breken.
Mij werd verteld dat de medicamenten die geen breuklijn in het productieproces meegeproduceerd krijgen doorgaans ook bedoeld zijn om door de midden te brengen.

Ik ben begonnen met 50mg alleen cypro, zonder vrouwelijke hormonen, omdat ik wat extra bedenktijd nodig had en men probeerde dat na bijna een jaar te halveren.
Daar kon ik niet mee uit de voeten, maar helaas heeft men de waarde van mijn testosteron die eruit voortkwam nooit geprikt, want ik was in staat om na 2,5 maand 25mg cypro en 1 systen100 pleister de hele boel hier kort en klein te slaan met de zeer explosieve ruzies die ik heb ervaren en ging terug naar 50 en alles was na 1-2 weken weer rustig.
Iets meer dan een jaar later toen ik het middel al bijna 2,5 jaar gebruikte (en de "keuze" eigenlijk was, een orchidectomie laten uitvoeren of dat niet doen en verplicht minderen met de remmer) liet ik een orchidectomie uitvoeren en sindsdien is mijn lijf weer helemaal opnieuw aan het uitvogelen hoe het verder moet.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"