Ein wenig Farbe

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Rory Six
Gast

Ein wenig Farbe

Bericht door Rory Six »

Hallo!

Mijn naam is Rory Six, ik ben een Belgische schrijver van musicals en musicalacteur, die in Wenen woont en werkt. Dit weekend streamen we mijn musical Ein wenig Farbe met Pia Douwes, met Nederlandse ondertiteling op youtube (1 mei 10:00 tot 4 mei 10:00)

De Link zal te vinden zijn op deze pagina:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... fhN0BA6Yrt

Ik zou graag even tijd nemen, om u een beetje over de productie van Ein Wenig Farbe te vertellen.
Als deel van de LGBTQ community, interesseerde mij het thema al langer. Hoe meer ik erover nadacht, hoe belangrijker het voor me werd een verhaal over een Transpersoon te vertellen.
Ik heb eng met een vriendin van me samengewerkt aan dit project, een transvrouw. Zij heeft alle vragen die ik had kunnen beantwoorden.
Het was voor ons belangrijk dat we met deze musical Cismensen, dus mensen die zich met hun geslacht goed voelen, iets meer inzicht zouden kunnen geven in het thema.
Toen ik aan het schrijven was, herkende ik veel parallelen met mijn eigen leven. Het interessante was, dat vele heterosexuele mensen in het publik dezelfde ervaring hadden, toen ze naar de voorstelling keken. Uiteindelijk gaat het in ons verhaal erover dat je trouw aan jezelf moet zijn. En dat is iets waar iedereen zich in kan herkennen.
Onze voorstelling had een fantastische reactie bij de Oostenrijkse Transgendercommunity. Voor vele van hen was het een wilde achterbaanrit, omdat ze op de een of andere manier hun eigen verhaal zagen op het toneel. Dat is de reden, waarom veel van hen de voorstelling aan vrienden en familie hebben aanbevolen. Een transvrouw heeft zelfs een extra voorstelling gekocht, om aan haar familie en vrienden te kunnen tonen, hoe ze zich altijd gevoeld heeft.
Met de internationale Musicalster Pia Douwes hadden we de perfecte actrice gevonden om uns verhaal te vertellen en we hadden nooit gedacht, dat we zoveel positiviteit in de Duitstalige Musicalbranche zouden krijgen.
Misschien is dit interessant voor u om te kijken, of voor uw communitiy?

Meer info over ons theater vindt u op onze Facebookpagina https://www.facebook.com/theatercouch/ of onze website www.theatercouch.at

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Rory Six