Artikel impact Corona op trans personen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Tessvdoorn
Gast

Artikel impact Corona op trans personen

Bericht door Tessvdoorn »

Hi,
Ik ben Tess van Doorn en ik studeer journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Voor mijn afstuderen, schrijf ik een artikel over het effect van het Coronavirus op trans personen.
Voor mijn artikel ben ik op zoek naar iemand die dit effect persoonlijk meemaakt. Bijvoorbeeld iemand die na lang wachten eindelijk aan zijn of haar traject zou beginnen, een geslachtsoperatie gepland had staan die nu niet door kan gaan, of door het lange wachten zelf medicatie is gaan kopen. Dit zijn maar een paar voorbeelden maar als u een ander verhaal heeft, hoor ik dat heel graag. Het is ook mogelijk om anoniem te blijven.

Groet,
Tess van Doorn
[email protected]
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Artikel impact Corona op trans personen

Bericht door Ender »

Moi,

Ik stond gepland voor een hysto, maar door deze shitzooi (cru, sorry) is het op de lange baan. Het is kut (ha-ha) maar iedereen heeft er mee te maken. Zou je uit willen leggen wat je met dit artikel wil bereiken? Iedereen zit in hetzelfde schuitje m.i.

Ik ben hier echter niet pissig om. Mijn masto is 6x uitgesteld over een periode van meer dan een jaar. "Vergeten" goedkeuring van anesthesist; faillissement van een ziekenhuis (slotervaart); onduidelijkheid waar de chirurg heen ging; bmi-gedoe; toen dat goed was, telkens uitstel omdat de operatieruimte nodig was voor anderen; toen geen operatiepersoneel, toen weer een staking. Dát vind ik meer journalistiek waardig dan dit. En daar ben wat ik pissig om.

Dit corona geshizzle heb ik veel meer begrip voor.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Artikel impact Corona op trans personen

Bericht door Marica »

Wat ik er persoonlijk van merk is dat door die coronabende het de hormoon verkrijgbaarheid bemoeilijkt. Ik moest lang wachten, het moest besteld worden, en uiteindelijk moest ik ervoor naar Rotterdam om een maanddosis op te halen.
Dan is het vaste merk wat ik slik niet te krijgen, dan weer dit, dan weer dat. Het zorgt voor onrust.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Artikel impact Corona op trans personen

Bericht door Anon20230219 »

Ik merk aan de corona crisis dat mijn behandelaar dat aangrijpt om dingen nog meer te vertragen dan nodig is.
Heb al aardig wat minuten weer moeten weg bellen en mailen om dingen beetje in beweging te krijgen.
Medicatie vraag ik tegenwoordig ruim van te voren aan, dan heeft de apotheker de tijd om het in huis te krijgen.
En vaak bied hij zelf al aan om extra te bestellen omdat levering van hormoon medicatie al best lang een probleem is.
Plaats reactie