Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20230219 »

Op een dag als vandaag is het extra zuur dat landen als o.a.Polen Nikki haar bijdrage wegdraait voor reclame blokken.

Aangezien men in Polen nog niet willen wennen aan alles wat maar vreemd is eigenlijk te verwachten.

Terwijl ze het leuk deed ondanks dat ik verder weinig met haar persoonlijk heb.

https://www.bekendeburen.nl/poolse-tv-v ... e-de-jager
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20210626 »

Aileen vertelde al dat het daar niet overal rozengeur en manenschijn was . Dat activiste zijn in polen over LGBT rechten je in situaties brengt die met recht scary zijn .

Maar zelfs hier op dit forum werd haar verteld dat haar bijdrage daarin hier als te extreem werd bevonden .......... Ze werd de mond gesnoerd

Het is dichterbij als je denkt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20230219 »

Renée schreef: 19 mei 2020, 09:14 Aileen vertelde al dat het daar niet overal rozengeur en manenschijn was . Dat activiste zijn in polen over LGBT rechten je in situaties brengt die met recht scary zijn .

Maar zelfs hier op dit forum werd haar verteld dat haar bijdrage daarin hier als te extreem werd bevonden .......... Ze werd de mond gesnoerd

Het is dichterbij als je denkt
Tja ik heb er al meer enge verhalen uit die landen gehoord, met name Polen is daar vrij makkelijk in.
Er schijnen daar zelfs strafkampen te zijn voor diegene die niet weten hoe je "normaal" moet leven.

Ik heb Aileen haar bijdragen alhier zeker wel gelezen maar soms ging ze weleens te ver in politieke zin en het forum is daar in mijn ogen geen podium voor omdat dan zo te uitten.
Uiteraard heeft de politiek landelijk of wereldwijd helaas vaak met ons probleem te maken en vaak in negatieve zin en daar mag best over gepraat worden maar tot bepaalde grenzen.
Moet daar het beheer van het forum gelijk in geven, het moet wel toegankelijk blijven voor diegene die hier komen voor hun problemen..daar waar het forum voor bedoelt is.

Ik moet je wel een punt geven waar ik het met je eens ben dat als je te negatief ergens over schrijft en je aan hekken gaat rammelen wat voor velen heilig is je op weinig steun of bijval kan rekenen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20210626 »

Enkele jaren geleden woonde ik in Badhoevedorp en op 4 mei besloot ik weer eens naar de dam te gaan voor de herdenking . Het was een ontzettende emotionele ervaring. Ik besefte me dat ik toen dat ik in die tijd me waarschijnlijk geen illusies had hoeven maken en waarschijnlijk wel als untermensch aangeduid zou zijn geworden.

Enkele jaren later kwamen die ervaringen heel sterk terug . Ik werkte in de bouw en op sommige projecten waren de Oost - Europese medemensen de meerderheid van de werknemers .Ik heb wel gemerkt dat er duidelijk gekeken en gesproken werd , uiteraard in een voor mij onbekende taal . Als ik daar in een drukke schaftkeet ging zitten zat ik even later vaak alleen aan een tafel .

Soms kwamen , later op de dag er ook wel eens gewoon oprechte vragen van een enkeling , in een taal die ik wel verstond en sprak en daar gaf ik dan gewoon netjes antwoord op . Ik hoop dat hij die die ervaringen meeneemt en daar dingen in een ander licht zal stellen.
Maar zo'n persoon heeft me ook wel verteld wat er onderling was gezegd maar dat moet ik maar niet herhalen want dat is minstens even eng. Het maakte de 4 mei ervaring weer heel actueel .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20230219 »

Tja Renée,
Jou ervaringen en gevoelens zijn mij helemaal niet vreemd.
Ik heb dat vaak gevoeld op mijn laatste werk waar vooral de oudere generatie moslims niks van mij moest hebben en dat lieten ze ook vaak blijken.
(bijvoorbeeld niet aan de kant gaan als ik weg wilde fietsen uit de fietsenstalling, ondanks dat ik vriendelijk vroeg of ik er langs mocht..)
Een enkeling onder hun accepteerde het na verloop van tijd, het was voor mij maar gelukkig dat ik een clubje dames om mij heen had welke mij steunde daarin en dat maakt het dragelijk.
Maar je voelt meteen wie het goed met je voor hebt en wie niet als je ergens nieuw binnen stapt en dat is jammer dat ze niet door de persoon willen kijken.
Velen vinden het maar "gekkigheid" en van dat standpunt zullen ze niet snel afstappen.
Anderen spreken er weer schande van dat wij alles maar "gratis" krijgen aangereikt en vinden de zorg welke wij krijgen regelrechte onzin.
En in discussie gaan met dat soort mensen heeft totaal geen zin.
Ze gaan appels met peren vergelijken en dat willen ze dan ook niet inzien.
Eer dat dit gaat veranderen zal ik waarschijnlijk niet meer mee gaan maken.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20210626 »

Het ging veel en veel verder, laten we het maar houden op Arbeit Macht Frei .......

Hongarije is al bezig met griezelige wetgeving en Polen is er ook mee bezig . Welke gaan volgen ? Ik heb diep respect voor demonstranten in dat soort landen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20210626 »

Oh discussies met dat soort mensen over de terrechtheid , 'gratis ' etc ga ik niet aan hoor , kost teveel energie en die is aan dat soort personen toch verspild.

In iedere groep zitten weldenkende mensen en daar hou ik me maar aan vast . Echter , in een groep wil de een niet voor de ander onder doen en dan gaat het vaak mis .

Ik ging ook gewoon stappen in Amsterdam hoor en dan met de nachtbus vanaf het Leidse Plein naar huis . Dronken groepen waren dan 'even opletten ' . s'Avonds laat op weg naar huis met de tram vanaf Sloterdijk door Amsterdam west was eng (een keer was genoeg , dan maar wachten en een andere route ). Maar overdag gewoon je boodschappen doen op de tussenmeer was geen probleem . Maar ook dan , meestal overigens bij jongeren en niet ouderen , was het opletten geblazen .

Het probleem is wel dat het , ook hier daarmee begint het en waar eindigt dat ? Lessen over de holocaust die niet meer gegeven durven worden , openlijk aanspreken en afbranden . Bedreigingen , vaak anoniem via internet . En zo gaat het , ook hier , verder en verder. En dat gebeurd in vele gemeenschappen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20230219 »

Renée schreef: 19 mei 2020, 14:06

Ik ging ook gewoon stappen in Amsterdam hoor en dan met de nachtbus vanaf het Leidse Plein naar huis . Dronken groepen waren dan 'even opletten ' . s'Avonds laat op weg naar huis met de tram vanaf Sloterdijk door Amsterdam west was eng (een keer was genoeg , dan maar wachten en een andere route ). Maar overdag gewoon je boodschappen doen op de tussenmeer was geen probleem . Maar ook dan , meestal overigens bij jongeren en niet ouderen , was het opletten geblazen .

Het probleem is wel dat het , ook hier daarmee begint het en waar eindigt dat ? Lessen over de holocaust die niet meer gegeven durven worden , openlijk aanspreken en afbranden . Bedreigingen , vaak anoniem via internet . En zo gaat het , ook hier , verder en verder. En dat gebeurd in vele gemeenschappen .
Tja je leert wel groepen herkennen waar je maar beter even een stukje kan omlopen of fietsen, je voelt al snel aan dat dit uit de hand kan gaan lopen en jij het onderspit delft.
Maar eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden dat je in een land als Nederland toch op je hoede moet blijven.

Goed voorbeeld was vanmiddag op station Haarlem waar 2 gasten op een bankje een duif naar hun toe lokte en vervolgens met een eind buis het dier een behoorlijk dreun konden uitdelen, wij stonden beide te koken maar mijn verloofde hield mij tegen want ik was ziedend.
Wij hebben gekeken in welke deel van de trein ze gingen zitten want we wilde er eigenlijk niet meer mee geconfronteerd worden.
Dus wij gingen bovenin zitten.

Internet heeft velen de ruimte gegeven vooral hun gal te kunnen spuwen zonder er ooit verantwoording over af te hoeven leggen.
Het is een broedplaats geworden van allerlei ellendige groepen mensen welke hun waarheid over het web verspreiden.
Ze zien niet wat ze anderen daarmee aan doen en het boeit ze verder ook niet.

In de Verenigde Staten is het vrij gebruikelijk dat vervelende gebeurtenissen uit de geschiedenisboeken gewist worden.
Gewoon omdat het teveel vragen oproept en men vind vergeten beter dan oprakelen.

Er zijn al stromingen die volhardend blijven dat de holocaust nooit zou hebben bestaan, ondanks de vele bewijzen.
Het klimaat in Nederland is ten slechte veranderd en ik zie eigenlijk geen weg meer terug en het zal alleen nog maar erger worden.

Het enige wat ik als persoon eraan kan doen is mij er toe gaan schikken, hoe triest het ook is.
Echter lopen ik en mijn verloofde altijd hand in hand door het centrum alhier, dat laten we door niemand ons afpakken.
Tot dusver hebben wij er weinig reacties op gekregen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Nikki de Jager verbannen door Poolse televisie

Bericht door Anon20210626 »

Schikken .......


En dan is het dus maar goed dat er nog mensen zijn die wel stelling nemen , ook als dat niet makkelijk is . Mensen die wel vooraan in een demonstratie lopen in landen waar de overheid je bijna naar het leven staat. Om op te komen voor mensen.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Plaats reactie