Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door Alice »

@Michelle Meedoen, ik val buiten de doelgroep, geen VU binding (meer). En ooit een keer meegewerkt aan een onderzoek, is mij slecht bevallen, eens en nooit meer.
Ik vraag mij juist af of er voldoende respons is om een gedegen onderzoek te doen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door MichelleB »

Kennelijk wel?
-Life is a work in progress-
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door Alice »

We wachten uitkomsten van het onderzoek wel af.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door MichelleB »

Dat dus 👌
-Life is a work in progress-
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door Amber Vlinder »

MichelleB schreef: 04 mar 2020, 17:38 Zoals de titel zegt.
Ik ben vandaag op controle geweest in het VU en van de twee benodigde commissies is het onderzoek goed gekeurd door de eerste. Nu de 2e nog.
De arts die ik hierover sprak had het over de eerste helft van dit jaar, dus vrij snel.
Als er post-op trans vrouwen zijn die bij het VU zitten en mee willen doen, graag (namens dr Blok). Gewoon contact opnemen met je endocrinoloog en je kan op de lijst komen. Ze sturen je dan de informatie toe zodra ze die hebben.
Ze willen er kennelijk toch wel serieus naar kijken en ik dacht "ik geef het maar even door"
Hey Michelle,
Erg bedankt voor het doorgeven. Ik had me vorig jaar ook al bij mijn eigen endo aangemeld, maar toen ik begin dit jaar bij een vervangende endo was en naar de status vroeg, zij zei dat ze wel door zouden gaan met het onderzoek, maar zonder proefpersonen (HE!!??).
Dus ga nu maar even een mailtje naar mijn eigen endo sturen en kijken wat zij er over zegt.

Lieve groet,
Amber
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door SuzanneLemm »

MichelleB schreef: 04 mar 2020, 17:38 Zoals de titel zegt.
Ik ben vandaag op controle geweest in het VU en van de twee benodigde commissies is het onderzoek goed gekeurd door de eerste. Nu de 2e nog.
De arts die ik hierover sprak had het over de eerste helft van dit jaar, dus vrij snel.
Als er post-op trans vrouwen zijn die bij het VU zitten en mee willen doen, graag (namens dr Blok). Gewoon contact opnemen met je endocrinoloog en je kan op de lijst komen. Ze sturen je dan de informatie toe zodra ze die hebben.
Ze willen er kennelijk toch wel serieus naar kijken en ik dacht "ik geef het maar even door"
MIjn VUmc endo wees mij op dit onderzoek omdat progesteron misschien een positief effect kan hebben op borstgroei bij trannsvrouwen. Ik heb mij aangemeld, want bij mij groeit vrijwel niets (na 1.5 jaar oestradiol) en ik wil geen siliconen bostimplantaten.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door Esther91 »

Uit eigen ervaring, zit nu op 100mg progesteron. De borsten groeien niet opeens harder ofzo. Het klierweefsel wordt zachter waardoor de borsten minder puntig, dus natuurlijker ogen. Maar het effect zal bij een ieder anders kunnen zijn, we zijn immers allemaal uniek.
:text-thankyouyellow:
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Studie naar progesterone VU voor post-op trans vrouwen

Bericht door Danielle »

Ik werd net gebeld door de endo van het VUmc. Als vervanging voor mijn controleafspraak die eigenlijk vorige maand zou zijn. Gelijk even gevraagd naar wat duidelijkheid hierover.

Volgens haar is het VUmc wel bezig om dit onderzoek op te zetten en zijn ze inderdaad namen aan het verzamelen van mensen die mee zouden willen werken. Maar het is nog pril, de ethiek commissie zou nog goedkeuring voor het gebruik van proefpersonen moeten geven bijvoorbeeld. Het gaat dus niet snel en gezien de huidige omstandigheden zal het nog wel iets langzamer gaan allemaal.

Terzijde: ze hadden toch ook wel positieve reacties gekregen op de telefonische/afstandsconsulten. Het is iets dat ze ter overweging mee gaan nemen om in de toekomst te houden als optie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Plaats reactie