Vanaf het moment dat mijn baardgroei begon, irriteerden ik me hier aan! Toen ik er achter kwam dat ik transgender ben, viel ook dit op zijn plek. Maar hoe kom je van je baardgroei af? Tja door een laserontharing en/of elektrisch epileren.
In deze vlog:
* Hoe gaat een laserontharing
* Hoe gaat elektrisch epileren
* Heftige huidreactie door biotine
Ben je al geabonneerd op mijn kanaal? Top! Nee? Klik dan even onder aan de video op Abonneren en daarna op het belletje zodat je een melding krijgt als ik een nieuwe video plaats. Thanks! Lief van je!
Liefs Nicky.
laserontharing en elektrisch epileren
-
mystory.nicky
- Voornaamwoorden: zij/haar
laserontharing en elektrisch epileren
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief!
P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief!
-
Marijntje
Re: laserontharing en elektrisch epileren
Supergoed. Ben net met laseren begonnen. Elektrisch komt nog ergens in de toekomst...
Wat mij ook nog opviel bij het laseren: de onontkoombare lucht van verbrand haar. Vond ik best heftig. maar het was te verwachten.
Wat ik niet zag aankomen: vooral bij de bovenwang, op de plek van de bovenkaak, waar mijn boventanden zitten, voelde ik elke laser-flits direct in mijn tanden. Niet vreselijk heftig, maar wel als een kleine, merkbare elektrische schok. Zoals een tand met een vulling kan voelen als je bijt op een stukje aluminiumfolie.
Bzzzzt.
Ik vond het eerder grappig dan vervelend. Ik weet niet of het bij iedereen zo werkt.
Wat mij ook nog opviel bij het laseren: de onontkoombare lucht van verbrand haar. Vond ik best heftig. maar het was te verwachten.
Wat ik niet zag aankomen: vooral bij de bovenwang, op de plek van de bovenkaak, waar mijn boventanden zitten, voelde ik elke laser-flits direct in mijn tanden. Niet vreselijk heftig, maar wel als een kleine, merkbare elektrische schok. Zoals een tand met een vulling kan voelen als je bijt op een stukje aluminiumfolie.
Bzzzzt.
Ik vond het eerder grappig dan vervelend. Ik weet niet of het bij iedereen zo werkt.
-
mystory.nicky
Ja je kan je tong er tussen doen. Dat kreeg ik als tip als ik daar last van heb. Sterkte met je behandeling, ik hoop dat je snel resultaat hebt. 
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Ik zit nu ook op dat punt dat mijn baard laseren niet meer helpt. Er zijn alleen witte haartjes over, en een paar donkere onder mijn neus waar de laser niet zo goed bijkon. Maar dat zijn een haartje 6 a 7.
Ik ga een dubbelafspraak doen bij mijn behandelaar die weer open is want ik moet het ook genitaal geholpen worden, en dat kan nog wel gelaserd worden doordat het donkerblond is.
Bij het laseren voelde ik in het begin erg veel, maar dat werd snel minder als de donkere haren verdwijnen. Als laatste behandeling heeft ze toen op de zwaarste stand alles nog nagelopen en ik voelde niets meer. Het bewijs dat alle donkere haren weg waren.
Ik ga een dubbelafspraak doen bij mijn behandelaar die weer open is want ik moet het ook genitaal geholpen worden, en dat kan nog wel gelaserd worden doordat het donkerblond is.
Bij het laseren voelde ik in het begin erg veel, maar dat werd snel minder als de donkere haren verdwijnen. Als laatste behandeling heeft ze toen op de zwaarste stand alles nog nagelopen en ik voelde niets meer. Het bewijs dat alle donkere haren weg waren.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
AnneCeleste
Pfoe, als laser voor je werkt heb je echt echt echt geluk. Voor een hoop mensen doet het weinig tot niks en zitten we vast aan honderden uren elektrisch epileren.
Het is echt heel zwaar, omdat je na elke (behoorlijk pijnlijke) behandeling helemaal geen vooruitgang ziet. Pas over de maanden-jaren zie je dat er iets is gebeurd. Zelf heb ik na twee jaar, 15 laser behandelingen en 63 uur epileren, denk ik ongeveer nog 70% over van wat ik origineel aan baardhaar had.
Het is echt heel zwaar, omdat je na elke (behoorlijk pijnlijke) behandeling helemaal geen vooruitgang ziet. Pas over de maanden-jaren zie je dat er iets is gebeurd. Zelf heb ik na twee jaar, 15 laser behandelingen en 63 uur epileren, denk ik ongeveer nog 70% over van wat ik origineel aan baardhaar had.
-
mystory.nicky
Ik heb veel reactie al gehad, en gehoord dat mensen zo onwijs lang bezig zijn. Bij lazeren moeten er ongeveer 6 weken tussen zitten ivm de haar cyclus maar ik hoor dat mensen ook met IPL behandeld worden, maar dat is heeeeel tijdrovend omdat het veeeeel minder effectief is. Ik heb met 8 lazerbehandeling alle donkere haren weg gekregen, we zijn nu bezig met de 3x (dus 3 uur) epliteren, en daar reageer ik ook erg goed op. Ben heel benieuwd hoe lang het nog duurt... Wel heel vervelend om te horen dat er veel meiden zijn waarbij het zo onwijs lang duurt.
-
AnneCeleste
Ik heb net weer twee volle dagen geboekt bij 2pass, daar gebruiken ze verdoving. Het is nog steeds een hel, en ik moet daarna een week vrij nemen omdat ik er door de enorme zwelling uit ga zien als een tekenfilm kikker, maar het is echt zó de moeite waard.
Hopelijk krijg ik deze keer wel minder littekens
Hopelijk krijg ik deze keer wel minder littekens
-
Anna83113
Ben bang dat ik ook aangewezen ben op elektrisch ontharen i.v.m. rood haar. Ik heb wel gehoord van SHR ontharing met een zgn. ICE Soprano laser die ook op lichte haarkleur zou moeten werken, alleen heb ik nog niemand gevonden die hier ervaring mee heeft. Heeft iemand van jullie hier toevallig al ervaring mee opgedaan?
Dit is wat een van de aanbiedingen op Groupon erover te melden heeft:
Dit is wat een van de aanbiedingen op Groupon erover te melden heeft:
SHR (Super Hair Removal) is een ontharingsmethode die zich richt op het eiwit in de stamcellen. Het zorgt ervoor dat het type haar en soort huidskleur niet relevant meer zijn, wat betekent dat ieder huidtype kan worden behandeld.
-
Irisgrunn
Ik heb ook heel erg rood haar en laser heeft helemaal niets gedaan. Ik heb ELOS geprobeerd en dat zou ook op lichte en rode haren moeten werken, maar heeft echt niets uitgehaald. Ik zou in jou direct voor electrolyse gaan.
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Gisterochtend de eerste laser behandeling van het genitaal gebied. Met een laser die geschikt is voor weinig gekleurd haar, zeg maar blond haar. Er moet iets pigment in zitten. Getuige de prikjes die ik voelde en die geur van verbrand haar zat dat wel goed ondanks dat mijn schaamhaar erg licht van kleur is.
Voor dr Kanhai is het niet meer nodig om meer dan het stukje tussen scrotum en anus te ontharen. Dat stukje is bij mij 4x2 cm. dat valt reuze mee.
Over 6 weken staat de volgende afspraak gepland. Ook zal dan gestart worden met electrisch epileren. Ze zagen ook wat donkere haren die 'terug' waren gekomen, die afspraak is een combi afspraak. Eerst electr epil , daarna glad scheren, en alles met de laser nalopen.
Voor dr Kanhai is het niet meer nodig om meer dan het stukje tussen scrotum en anus te ontharen. Dat stukje is bij mij 4x2 cm. dat valt reuze mee.
Over 6 weken staat de volgende afspraak gepland. Ook zal dan gestart worden met electrisch epileren. Ze zagen ook wat donkere haren die 'terug' waren gekomen, die afspraak is een combi afspraak. Eerst electr epil , daarna glad scheren, en alles met de laser nalopen.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ