Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Fiona en Collette,

Ja ik bedenk mij dat ook dat ik dit bij Kanhai zou kunnen ondergaan, maar een FFS en borstvergroting tegelijkertijd lijkt mij wat zwaar?
Er gaat behoorlijk veel gebeuren in het gezicht en dan ook nog de borsten welke moeten wennen...aan de andere kant ben je door de FFS voorlopig niet in staat om veel te bewegen.
Ik gaat dit even met Kanhai zelf bespreken hoe hij er tegen aan kijkt.
Heb nog een paar kleine vragen aan hem maar neem pas contact met hem op als de hele papierwinkel met Stepwork in orde is.
Dank voor jullie reacties in elk geval.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Lise »

Fiona schreef: 30 mei 2020, 08:33 Kreeg 3830,00 euro maar het uiteindelijke bedrag was 4150 euro. Er zijn ook klinieken die het goedkoper doen. Bijvoorbeeld voor 2500 euro. Dan houd je zelf ook nog 1330 euro over. Die hoef je dan niet terug te betalen.
Wat een bizarre regeling als je er wat langer over nadenkt.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Emma »

Lise schreef: 30 mei 2020, 17:08 Wat een bizarre regeling als je er wat langer over nadenkt.
Het is een forfaitair bedrag, gewoon een gemiddelde van wat een BVG in Nederland kost. Controle is duur, alle bonnetjes opvragen ook. De bendenkers van de regeling zijn uitgegaan van de goede trouw van mensen, en controleren per steekproef of dat terecht is. De schade door fraude wordt gewoon lager ingeschat dan de kosten van een heel controlesysteem. Minder ambtenaren nodig en zo. Bovendien hadden we de regeling dan waarschijnlijk nog steeds niet gehad...
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Je mag het ook bij je huisarts laten ondertekenen. Hoef je niet naar je endocrinoloog. Gaat sneller.

Ik heb de borstvergroting op 1 februari direct aangevraag. 15 mei 2019 de operatie gehad. En 22 weken na 1 februari zal dan de subsidie definitief zijn. Zal dan in juli of augustus wel controle krijgen en de rekening moeten overleggen. Had ze al gebeld of ik de rekening naar ze toe kan sturen. Maar dat hoeft niet zei de mevrouw aan de telefoon. De kans is heel klein dat ik dat moet doen. Ze doe zo af en toe eens een steekproef.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Fiona schreef: 01 jun 2020, 17:44 Je mag het ook bij je huisarts laten ondertekenen. Hoef je niet naar je endocrinoloog. Gaat sneller.
Kijk daar ben ik blij mee want dat doet de zaak beetje vooruitgaan..gaat hem aanvragen en dan merken we het vanzelf wel.
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Lisa1973 schreef: 02 jun 2020, 10:41
Fiona schreef: 01 jun 2020, 17:44 Je mag het ook bij je huisarts laten ondertekenen. Hoef je niet naar je endocrinoloog. Gaat sneller.
Kijk daar ben ik blij mee want dat doet de zaak beetje vooruitgaan..gaat hem aanvragen en dan merken we het vanzelf wel.
Sommige huisartsen willen nog wel eens moeilijk doen en zeggen dat de verzekeraar daar niet mee akkoord gaat. Zeg hem dan wel dat het niet afhankelijk is van de zorgverzekeraar. Het gaat gewoon om de subsidie die je kan krijgen. Hij moet o.a. gewoon verklaren dan je een jaar of langer aan de hormonen bent. Laat hem/haar een kopie van de regeling zien.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Fiona schreef: 02 jun 2020, 10:56
Lisa1973 schreef: 02 jun 2020, 10:41
Fiona schreef: 01 jun 2020, 17:44 Je mag het ook bij je huisarts laten ondertekenen. Hoef je niet naar je endocrinoloog. Gaat sneller.
Kijk daar ben ik blij mee want dat doet de zaak beetje vooruitgaan..gaat hem aanvragen en dan merken we het vanzelf wel.
Sommige huisartsen willen nog wel eens moeilijk doen en zeggen dat de verzekeraar daar niet mee akkoord gaat. Zeg hem dan wel dat het niet afhankelijk is van de zorgverzekeraar. Het gaat gewoon om de subsidie die je kan krijgen. Hij moet o.a. gewoon verklaren dan je een jaar of langer aan de hormonen bent. Laat hem/haar een kopie van de regeling zien.
Nou ik heb een vrouwelijke huisarts welke soms beetje moeite heeft met transgenders maar zal het haar uitleggen dat het buiten de verzekering om gaat.
Irisgrunn
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 feb 2020, 09:46
Gender: Trans MtF

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Irisgrunn »

Ik heb gewoon de papieren uitgeprint en meegenomen naar mijn huisarts, hem daar de voorwaarden laten lezen. Stond op dat moment nog op de wachtlijst voor het UMCG, maar had een diagnose van PsyQ en hormonen via Van Diemen. Daarmee voldeed ik aan de voorwaarden en heeft hij het voor me getekend. (Vonden ze bij het UMCG niet zo leuk, blijkbaar denken ze daar ook dat ze de enige hier zijn die dat mogen tekenen.).
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Ja, Adrie van Diemen is gewoon goed. Een heel lief mensen die hart heeft voor transen. Ik had haar een keer geholpen zodat zij een extra aanwijzing zou krijgen als deskundige voor transgenders het BIG-register. En ben blij dat het gelukt is. Nu is er dus een kliniek in Amsterdam waar mensen met genderdysforie snel terecht kunnen. Ze zijn nu ook bezig een kliniek te openen in Den Haag. Adrie van Diemen overstijgt in deskundigheid toch de artsen van het VUmc en UMCG. Trans Health Led Clinic is wel te vinden op facebook. Ze gaan uitgroeien tot de grootste belangorganisatie voor transgenders in Nederland.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Irisgrunn schreef: 02 jun 2020, 19:56 Ik heb gewoon de papieren uitgeprint en meegenomen naar mijn huisarts, hem daar de voorwaarden laten lezen. Stond op dat moment nog op de wachtlijst voor het UMCG, maar had een diagnose van PsyQ en hormonen via Van Diemen. Daarmee voldeed ik aan de voorwaarden en heeft hij het voor me getekend. (Vonden ze bij het UMCG niet zo leuk, blijkbaar denken ze daar ook dat ze de enige hier zijn die dat mogen tekenen.).
Nou ik werd gistermiddag wakker gebeld en weer gesteggel over het tekenen van de vergoeding, ik had volgens de assistent al een prothese gekregen.
Hij zou vandaag klaar liggen....volgende week weer verder..heb een beetje veel moeten regelen deze week.
Plaats reactie