Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen binders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
niekje76
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2019, 16:38
Gender: Vrouw

Ervaringen binders

Bericht door niekje76 »

Wij struggelen op dit moment met de zoektocht naar de juiste binder.

Onze transzoon baalt er steeds meer van dat hij geen goedpassende binder kan vinden, we hebben ze al besteld bij Danea, G2B, Underworks, ali-express.

Iemand DE tip waar we echt goed kunnen slagen, voor ons gevoel denken we toch echt alle opties gehad te hebben, verschillende maten ook geprobeerd maar dan of te groot of te klein :(

Wie kan ons helpen...

Groetjes Nicole
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen binders

Bericht door Jer158 »

Hoi niekje, balen dat je zo'n nog geen passende binder heeft gevonden!

Waar gaat het mis met de binders die hij geprobeerd heeft?
Hung her from the branches of a mango tree
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Ervaringen binders

Bericht door Matijs »

Bij Danaë kan je de binders op maat laten maken. Daarvoor is een bezoek aan Amsterdam wel nodig. Misschien is dat de oplossing?

Mag ik vragen wat niet past? Bij mij zit het bijvoorbeeld redelijk los bij de borstkas, maar toch pak ik geen maat kleiner omdat het dan te strak zit om de schouders.
###
niekje76
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2019, 16:38
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen binders

Bericht door niekje76 »

Chivan schreef: 09 jun 2020, 21:08 Bij Danaë kan je de binders op maat laten maken. Daarvoor is een bezoek aan Amsterdam wel nodig. Misschien is dat de oplossing?

Mag ik vragen wat niet past? Bij mij zit het bijvoorbeeld redelijk los bij de borstkas, maar toch pak ik geen maat kleiner omdat het dan te strak zit om de schouders.
Het zit best strak rondom zijn schouders/borstkas waardoor het scheef trekt en niet fijn meer zit.
Kleine maat doet dit en komen ook de borsten net niet onder de top uit, grotere maat doen niet hun werk om de borsten plat te duwen, dan zie je lichte borstvorming onder een trui/shirt.
Hij is nu 14 en gaat waarschijnlijk in augustus aan de puberteitsremmers, voortraject genderteam bijna afgerond.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen binders

Bericht door Jer158 »

niekje76 schreef: 09 jun 2020, 22:45 Het zit best strak rondom zijn schouders/borstkas waardoor het scheef trekt en niet fijn meer zit.
Kleine maat doet dit en komen ook de borsten net niet onder de top uit, grotere maat doen niet hun werk om de borsten plat te duwen, dan zie je lichte borstvorming onder een trui/shirt.
Hij is nu 14 en gaat waarschijnlijk in augustus aan de puberteitsremmers, voortraject genderteam bijna afgerond.
Het klinkt alsof je zoon zijn borst misschien niet ideaal positioneert? Wat mij altijd hielp is op mijn rug op bed liggen met binder aan, en dan de binder even van mij af trekken zodat mijn borst kon "terugvallen" in een natuurlijke positie. Hierdoor trok het minder, en zag het er natuurlijker uit

Als dat niet helpt, Underworks en gc2b (bijv.) hebben behoorlijk verschillende pasvormen. Ik vermoed dat ze dan op verschillende manieren niet passen?
Hung her from the branches of a mango tree
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Ervaringen binders

Bericht door Matijs »

Ik moet toegeven dat het bij mij ook niet superplat is, het zou in principe nog platter kunnen. Een binder moet in ieder geval niet superstrak zitten, dat is niet goed voor het lichaam en kan uiteindelijk gevolgen hebben. Zeker bij iemand die nog in de groei is, lijkt me. Ik heb ooit advies gevraagd, omdat ik eigenlijk ook tussen twee maten zit. Het advies was om toch echt naar de schouders te kijken en dus de grotere maat te pakken.

Ikzelf vind GB2B het best als het gaat om platdrukken (door die binder oogt het platter). Van Danaë heb ik de binders die verstevigd zijn met extra materiaal, wat ook al enorm helpt.

Kleding kan trouwens ook al een hoop verbergen. Ikzelf zal nooit strakke t-shirts en truien dragen, omdat er dan borstvorming en de rondingen te zien zijn. Het heeft bij mij een tijdje geduurd om uit te zoeken welke bovenkledingstukken voldoen aan mijn eisen. Zwarte kleding en/of een print bij de borstkas zijn ook zeker aanraders.
###
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Ervaringen binders

Bericht door Nick1703 »

Ik was met mijn A cup ook niet volledig 100% plat met mijn underworks binder. Moest het echt wel goed positioneren ook. Maar underworks was voor mij het fijnst. Nam wel een maat groter ivm de pijn
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen binders

Bericht door Ender »

Ikzelf had altijd een full-length binder, zo 1tje die ook over je buik gaat, van underworks. wordt alles gelijkmatig platgedrukt. ligt denk ik ook aan zn borstgrootte.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen binders

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef: 13 jun 2020, 17:49 Ikzelf had altijd een full-length binder, zo 1tje die ook over je buik gaat, van underworks. wordt alles gelijkmatig platgedrukt. ligt denk ik ook aan zn borstgrootte.
Ik denk dat dit ook iets is wat van je lichaamsbouw afhangt!

Bv. ik had een kleine borstkas (een 70C, wat nog steeds op "niks" neer komt) maar ik ben überhaupt slank, iig boven de heupen. In tegenstelling tot Nick1703, had ik het idee dat alles wel goed plat gedrukt werd. Daarbij moet ik zeggen dat ik GC2B droeg en geen Underworks (en naast dat de ene Underworks binder die ik had oncomfortabel was, was die ook te klein, dus ik kan niet heel goed oordelen over de kwaliteit daarvan).

Daarnaast denk ik ook dat "platter" een concept is waarbij FtM geneigd zijn om platter als absoluut beter zien. Tegelijkertijd is het wel zo dat een hoop cisgender mannen ook geen 100% plat-platte borstkas hebben. Op het moment dat iemand een buikje is, valt allicht een lichte zwelling op de borstkas mínder op dan een volledig platte borstkas. Dat is niet om te zeggen dat ik niet snap dat dat alsnog dysforie veroorzaakt, maar het is wel iets om in de overweging mee te nemen.

(Dit is ook niet om te zeggen dat ik het over specifieke gevallen waarover de vraag wordt gesteld/de ervaringen over gaan heb. Wel iets dat me opgevallen is binnen FtM kringen elders.)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
SamRotterdam
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jun 2020, 12:51
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen binders

Bericht door SamRotterdam »

Binders zijn echt een fulltime bezigheid , want ze kunnen oprollen , of een borst wil niet wat jij wilt , of je kijkt 10.000 keer naar beneden of je nog plat bent , dan wordt het weer te warm ...enz . Voor kleinere borsten is de positie , tepel vooruit houden en dan voorzichtig de rest verdelen onder de binder . Voor grotere borsten is het voorzichtig schuin naar beneden drukken ( voorzichtig want de huid mag niet teveel strekken anders wordt op den duur de huid minder elastisch en dan kan het resultaat minder worden met top operatie , mocht hij dat willen ). Maar er is nog een andere optie and dat is Trans Tape . Hiermee tape je jezelf in of een ander doet het en je kunt er mee douchen , zwemmen en het blijft dagen zitten , beetje afhankelijk hoe het is aangebracht en hoeveel je onder de douche gaat per dag of zwemmen . Voordelen zijn , minder warm en benauwd , meer zeker van jezelf want de tape blijft in positie , zwemmen en douchen , beter voor ribben en longen . Nadelen , als je dit een paar jaar gebruikt ben je flink wat duurder uit dan een paar binders . Misschien is Trans Tape iets voor de lente en zomer en in de herfst , als het koeler wordt en meer laagjes gedragen kan worden en winter is een binder weer prettig . Dit is de link naar Trans Tape met video's hoe je moet tapen en hoe je de tape verwijderd . Succes ! https://transtape.life/
Ancient Soul | Futuristic Mind