Kringloop shoppen!

Make-up, kleding, en zo voort
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Kringloop shoppen!

Bericht door Caelan »

Sinds dat ik op mezelf woon, heb ik niet echt een budget om telkens nieuwe kleren te kopen. Ik wil alleen wel blijven ontwikkelen in mijn kledingstijl en heb eigenlijk ook een heel duidelijk beeld van wat die stijl precies is. Nu heb ik laatst een kringloop in de buurt gevonden die relatief veel kleding heeft en ook nog eens voor behoorlijk weinig!

Zijn er meer mensen die gewoon bij de kringloop komen om kleding te shoppen? Ik moet zeggen dat veel kringlopen/kringloops (? haha) echt goedkoop zijn en toch hele leuke dingen hebben! Dus als je wil experimenteren met kleding tijdens je ontdekkingsreis, zou ik dit echt aanraden!

:mrgreen:
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Marijn »

Ik heb zeker een flink deel van mijn garderobe bij de kringloop vandaan.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ja hoor, zeker wel. Je moet het treffen, soms loop je naar buiten met een tas vol aanwinsten, soms is het helemaal niks.
Irene
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Hielke »

Goed bezig jullie! :)
Want tweedehands is niet alleen een stuk goedkoper, maar ook een stuk milieuvriendelijker (en wellicht ook (kind)slaaf-vriendelijker ed, maar dat weet ik niet precies).
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb denk ik meer dan de helft van mij garderobe uit tweedehands winkels. Voor wie wel eens in de VS is, zoek de keten "Plato's Closet" op; die verkopen voor een habbekrats designer kleding. Voorbeeldje Jeans die in de winkel $180 kosten gaan daar voor $10 over de toonbank".
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Jeste »

Voor mij de beste plek voor het kopen van kleding. Prima kleding. Ook de kwaliteit is best goed. En als er dan toch iets kapot gaat, dan heb ik nog een maaimachine. Zo gaat m'n kleding ontzettend lang mee.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Hrafn »

Ik ben altijd al fan geweest van kringloopwinkelen! Niet alleen voor kleren trouwens, ik koop er echt van alles. Waarom nieuw kopen als het tweedehands kan? Ik koop ook wel nieuwe dingen omdat het hier in Twente niet makkelijk is om alternatieve/hippie kleren tweedehands te vinden...
Miley1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 08:14
Gender: Vrouw

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Miley1 »

Wat echt een top kringloop winkel met heel veel kleding is
Het goed in nijmegen ik kom er regelmatig en ga met tassen vol de deur uit
Van jurkjes rokjes tot avondjurk en bijna alles ruim onder de 10 euro
Gr miley
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Caelan »

Miley1 schreef: 16 jun 2020, 13:12 Wat echt een top kringloop winkel met heel veel kleding is
Het goed in nijmegen ik kom er regelmatig en ga met tassen vol de deur uit
Van jurkjes rokjes tot avondjurk en bijna alles ruim onder de 10 euro
Gr miley
JA! Wij hebben hier ook Het Goed en daar kom ik geregeld

Heb er tot nu toe wel een paar kledingstukken meegenomen, maar niet altijd geslaagd helaas, maar dat is in een 'normale' winkel ook
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Miley1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 08:14
Gender: Vrouw

Re: Kringloop shoppen!

Bericht door Miley1 »

In Nijmegen is de kleding afdeling 1/3 van de winkel vooral dames kleding
Plaats reactie